ترش تره غذای مخصوص گیلان + فیلم
حجم ویدیو: 34.15M | مدت زمان ویدیو: 00:01:08

به گزارش رکنا، غذاهای گیلان نیاز به شرح ندارد؛ یکی از معروف ترین غذاهای محلی گیلان ترش تره است که فکر کنم همه اسمش را شنیدید یا حداقل یک بار تست کردید. ما در خود آبکنار چند تا از سبزی های خودرو و ارگانیک را به آن اضافه می کنیم. یکی از آن سبزی ها هم آبدارتر است که در فیلم کاملا معلوم است. البته ترش تره چهارشنبه سوری کلا تشریفات متفاوتی دارد و چندین مدل سبزی ارگانیک به آن اضافه می شود مثل برگ باقالی مازندرانی.

مواد لازم برای ترش تره

سبزی یک کیلو ( گشنیز، تره، اسفناج،جعفری کمتر، چند عدد برگ شوید) اینجا من با تره محلی گیلان درست کردم که فقط در گیلان می توانید تهیه کنید. اصلا اجبار نیست که با آن سبزی باشد.

خرده برنج   نصف لیوان

سیر       یک بوته کوچک 

مخلوط آرد برنج با آب

2 تا 3 قاشق روغن برای پخت سبزی

2 قاشق آب نارنج چاشنی اصلی غذا به میزان لازم (توجه کنید که کمی ترش باشد)

نمک و فلفل و زردچوبه   طبق نیاز

طرز تهیه:

سبزی ها را با خرده برنج و آب در حدی که سطح سبزی را بپوشاند بگذارید روی شعله ملایم حدودا یک ساعت و نیم که بپزد ، وسط های پخت به آن کمی آب و آرد و روغن را اضافه کنید، سیر داغ درست کنید و مواد را به آن بیفزایید. ادویه ها و آب نارنج را هم اضافه کنید و بگذارید یکربع بماند. در آخر کار در آن تخم مرغ بشکنید. ما به هیچ عنوان تخم مرغ و سیر را با هم تفت نمی دهیم چون عطر سیر باید به خورد غذا برود و تخم مرغ هم باید 5 دقیقه آخر کار اضافه شود. این غذای خیلی راحت را درست کنید.

کدخبر: 872239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟