مربا به خانگی

مربا به از مرباهای خوشمزه است.

به گزارش رکنا ، برای پختن مربا به باید طبق مراحل زیر عمل کرد.

مواد لازم:

به: ۲ کیلو

شکر یا پودر قند:۱کیلو ۶۰۰گرم (بسته به شیرینی به مقدار شکر متغیر است و تا ۲کیلو مجاز است)

هل : چند عدد

دونه به برای قوام‌مربا: چند عدد

وانیل (۱/۴ق چ) یا گلاب (یک ق غ)

آبلیمو :۲ق غ

و یک عدد قابلمه مسی

طرز تهیه :

این مربا کمی زمان بر است ولی یکی از بی دردسرترین مرباهاست. لازم نیست کف روی آن را بگیری و برعکس هر مربایی در قابلمه باز باشد واز قبل میوه را در شکر بخوابانید.

ابتدا به را با دقت می شویید . پوستش را می گیرید. می توانید با پوست خرد کنید؛ فرقی ندارد. من پوستش را گرفتم و به قطعات ریز نگینی خرد کردم.

می توانید برش طولی بزنید. بعد ترجیحا داخل قابلمه مسی بریزید و به اندازه ای روی آن آب کتری بریزید که سطح به ها را بگیرد؛ نه کمتر و نه بیشتر.

حالا بگذارید روی حرارت ملایم و در قابلمه را بگذارید تا نیم ساعت بجوشد. بعد از این مدت شکر را کامل اضافه کنید و روی آن دم کنی بگذارید و با حرارت خیلی کم با شعله پخش کن اجازه دهید ۲ساعت ریز ریز بجوشد. اصلا در این مدت در قابلمه را برندارید که بخارش خارج نشود ؛ رنگ زیبای آخر کار به این بستگی دارد. بعد از دو ساعت کنترل کنید و بگذارید با همین دما ۲ساعت دیگر ریز بجوشد. حالا بسته به مقدار مربای تان زمان بندی کنید و دانه های هل و درصورت تمایل گردو بیندازید (من هیچ کدام را نریختم) داخل آن.

اگر رنگش به آن میزان دلخواه تان نرسیده بگذارید یک ساعت دیگر هم بپزد. در انتهای پخت مواظب رنگ مربای تان باشید که تغییر نکند. اگر خیلی به تیرگی بزند ظاهر مربای تان بد می شود و باید زود به زود چک کنید که زیادی نپزد و در اواخر پخت که حس کردید آماده است به آن گلاب و آبلیمو بزنید و بگذارید ۵دقیقه بجوشد. پس از آن شعله زیر قابلمه را خاموش کنید و بگذارید با دم کنی تا صبح در بسته بماند و خنک شود. در این صورت بهتر رنگ پس می دهد وجا می افتد. تاکید می کنم دم کنی را برندارید که بخار وارد مربای تان نشود.

نکته: حتما از قابلمه مسی برای رنگ دهی بهتر استفاده کنید.

نکته: از هیچ رنگ خوراکی و زعفران استفاده نکنید.

نکته: حتما از به رسیده و زرد رنگ استفاده کنید. چون بهی که نرسیده باشد داخل مربای تان حالت زبری می گیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟