لقمه‌ های گوشت پنیری / عصرانه های دلچسب در قرنطینه خانگی

مواد لازم

400 گرم آرد

1 عدد تخم‌مرغ

3 ق چ روغن‌زیتون

40 گرم کره

125 میلی‌لیتر آب

2 /1 2 ق چ مخمر

40 گرم شکر

2 ق چ پاپریکا

1 ق چ نمک

4 /1 ق چ فلفل سفید

مواد میانی

250 گرم مخلوط گوشت چرخ‌کرده و پیاز سرخ شده

3 /1 پیمانه هویج خرد و تفت داده شده

200 گرم قارچ تفت داده شده

1 عدد فلفل دلمه‌ای

خرد شده

به میزان لازم نمک، فلفل و زعفران غلیظ

200 گرم پنیر بلوچیز

مواد رومال

1 عدد تخم‌مرغ

مقداری کنجد و سیاه‌دانه

1 ابتدا مخمر را همراه با شکر و آب داخل یک ظرف مناسب بریزید،مخلوط کنید و ظرف را در یک جای نسبتا گرم به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا مخمر به‌اصطلاح عمل بیاید.

2 در ظرفی دیگر کره نرم شده، تخم‌مرغ، روغن زیتون، نمک و ادویه‌ها را بریزید و آنها را خوب با هم مخلوط کنید. حال مخمر عمل‌آمده را هم اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. در انتها آرد را کم‌کم اضافه کنید تا خمیر یکدست و مناسبی حاصل شود. روی خمیر را بپوشانید و به آن استراحت دهید تا حجمش دو برابر شود.

3 در این میان مواد میانی را آماده کنید. به این صورت که در ظرفی تمام مواد میانی به‌جز پنیر را خوب با هم مخلوط کرده، کنار بگذارید.

4 بعدازآنکه خمیر عمل آمد، آن را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید. هرکدام از چانه‌ها را باز کنید و مقداری از مواد میانی را داخلش قرار دهید. روی مواد یک‌تکه پنیر هم بگذارید. حالا خمیرها را به‌آرامی لوله‌ کرده و آنها را به شکل گل درآورید، سپس آنها را داخل سینی فر بچینید.

5 روی تمام سطح خمیر تخم‌مرغ زده شده را بمالید. مقداری کنجد و سیاه‌دانه هم روی آنها بریزید. سینی را به مدت 30-20 دقیقه داخل فر که از قبل با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید قرار دهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟