راویولی یک پاستای متفاوت+دستور تهیه

مواد لازم

۳ عدد زرده تخم مرغ

۱ عدد سفیده تخم مرغ

۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری شیر

۲ قاشق سوپ خوری روغن آب شده یا روغن زیتون

یک تا یک و نیم پیمانه آرد

۲ پیمانه سس سفید یا سس گوجه فرنگی

۱ قاشق چایی خوری نمک

طرز تهیه مایع راویولی

نیم کیلو گوشت چرخ شده

2 تا 3 قاشق سوپ خوری پیاز رنده شده

یک تا دو قاشق سوپ خوری جعفری خرد شده

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

تخم مرغ، شیر و نمک را با هم ترکیب کنید و آرد را کم کم به آن اضافه کنید و در حین اضافه کردن آن را هم بزنید. باید آنقدر آن‌ها را با هم هم بزنید تا مایه به صورت خمیر در آید و به دست نچسبد. روی خمیر را بپوشایند و به آن دو ساعت فرصت دهید تا خمیر کمی ور آید. سپس راویولی خود را آماده می‌کنید.

تمام مواد را با هم مخلوط کنید و آن‌ها را با هم ورز دهید. با مایه به دست آمده کوفته‌های ریز درست کنید. می‌توانید کوفته‌ها را کمی در روغن تفت دهید تا طعم بهتری داشته باشد اما خام آن نیز قابل استفاده است.

روی یک سطح مناسب کمی آرد بریزید و تکه‌ای از خمیر را بردارید و به شکل مستطیلی روی آن باز کنید هر یک از کوفته‌ها را روی نصف یکی از آن خمیرها قرار دهید با نصف دیگر خمیر روی آن را بپوشانید و دو طرف خمیر را به هم بچسبانید طوری که گوشت کاملا بین آن قرار بگیرد.

درون ظرفی کمی آب بریزید و به آن نمک اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب جوش آید. سپس خمیرها را درون آن بیندازید تا آب چند قل بزند و خمیر پخته شود. سپس آن‌ها را از آب خارج کنید و درون آبکش بیندازید تا آب آن‌ها گرفته شود.

یک ظرف نسوز را انتخاب کنید و کمی سس سفید روی آن بریزید و روی سس سفید را راویولی قرار دهید سپس روی آن کمی سس سفید و پنیر رنده شده بریزید. همین مرحله را تکرار کنید تا موادتان تمام شود. روی ظرف را کمی پنیر رنده شده بریزید و ظرفتان را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار دهید. پس از آماده شدن ظرف را از فر خارج کنید و آن را سرو کنید.

می‌توانید به جای آماده کردن خمیر از راویولی آماده استفاده کنید.

 

کدخبر: 398740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟