طرز تهیه خنک ترین نوشیدنی تابستانی/سه روش درست کردن موهیتو

حالا که هوا گرم‌تر شده، نوشیدنی‌های خنک بیشتر از هر نوشیدنی دیگری می‌چسبد. اگر بتوانیم این نوشیدنی‌ها را در خانه و با هزینه‌ای معقول‌تر تهیه کنیم، بهتر هم هست. موهیتو یکی از آن نوشیدنی‌هایی‌ست که شاید به دلیل ترکیبات سالم و خوشمزه‌اش طرفداران زیادی را پیدا کرده است.

روش اول

روش اول تهیه موهیتو کمی وقت‌گیر است. موهیتویی که در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود معمولاً با روشی ساده‌تر و سریع‌تر آماده می‌شود.

مواد لازم

آب: سه پیمانه

شکر سفید: یک‌ونیم پیمانه

برگ نعناع تازه: دو پیمانه

شربت لیمو: دو پیمانه

آبلیمو: یک پیمانه

سودا یا آب گازدار: هشت پیمانه

لیمو ترش:چند برش برای تزیین

طرز تهیه موهیتو به روش اول

برای تهیه موهیتو ابتدا دو پیمانه آب را با شکر ترکیب کرده، در ظرف مناسبی ریخته و آن را به‌مدت پنج دقیقه درون مایکروفر قرار دهید. سپس نعنا را به آب اضافه کرده، خوب هم زده و اجازه دهید به‌مدت پنج دقیقۀ دیگر در همین حالت باقی بماند. بعد از گذشت پنج دقیقه، برگ‌های نعنا را از درون ظرف بیرون آورده، خوب فشار داده و کنار بگذارید.

شربت لیمو، آب لیمو و یک فنجان آب باقی‌مانده را در پارچ بزرگی بریزید و خوب مخلوط کنید. حالا شربت نعنایی را که ابتدا تهیه کردید، به پارچ اضافه کنید. سپس آب گازدار را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. موهیتو را با یخ فراوان و برش‌های نازک لیمو سرو کنید.

روش دوم

این روش بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از روش قبل است. البته موهیتو با این روش نیز طعم خوب و دلچسب‌تری دارد.

مواد لازم برای یک نفر

شکر سفید: یک قاشق غذاخوری

لیموترش تازه: دو عدد

برگ نعناع: چند برگ بزرگ

یخ: به مقدار زیاد

آب گازدار (سودا) یا نوشابه اسپرایت:یک قوطی

از دست ندهید: کاپ تخم مرغ، یه فینگر فود عالی

طرز تهیه موهیتو به روش دوم

برای تهیه موهیتو به این روش، ابتدا یک قاشق غذاخوری شکر را داخل یک لیوان ریخته، لیمو‌ترش‌ها را با پوست به برش‌های کوچک تقسیم کرده و روی شکر بریزید. برگ‌های نعنای تازه را هم روی لیموها بریزید. با یک وسیله مناسب مواد را کمی بکوبید تا عصارۀ لیمو و نعنا خارج شوند.

مقدار زیادی یخ روی مواد ریخته و در نهایت نوشابه اسپرایت یا آب گازدار را روی آن‌ها بریزید. موهیتو را با برش‌های نازک لیمو و برگ نعنا تازه سرو کنید.

روش سوم

طرز تهیه موهیتو

مواد لازم

نعنا: هشت برگ بزرگ

لیمو ترش: دو عدد

عسل: یک قاشق غذاخوری

آب گازدار یا دلستر لیمویی: یک قوطی

یخ: به مقدار زیاد

طرز تهیه موهیتو به روش سوم

در این روش به مخلوط‌کن نیاز دارید. برای شروع لیموتر‌ش‌ها را با پوست خرد کرده و در مخلوط‌کن بریزید. عسل و یخ را هم به آن‌ها اضافه کرده و مخلوط‌کن را روشن کنید تا جایی‌که مخلوطی یک‌دست شوند. حالا نعناها را هم داخل مخلوط‌کن‌ ریخته یا آن‌ها را ساطوری کرده و به مخلوط لیمو و عسل اضافه کنید. در نهایت اسپرایت، آب گازدار یا دلستر لیمویی را به مواد اضافه کرده و موهیتو را در لیوان ریخته و سرو کنید.

 

کدخبر: 395114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟