با نودل 8 مدل سوپ بین المللی بپزید

نودل یا رشته‌فرنگی به شکل‌های مختلف تهیه می‌شود. مرسوم‌ترین فرم نودل، نواری نازک و بلند است. اما درواقع نودل شکل‌های بسیار متنوعی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فرم‌های موجی، لوله‌ای، رشته‌ای و صدفی اشاره کرد. معمولاً نودل در آب جوش طبخ شده و گاهی به آن روغن خوراکی و نمک هم افزوده می‌شود. روش دیگر طبخ نودل سرخ‌کردن است. نودل معمولاً با سس یا به‌همراه سوپ سرو می‌شود. نودل را می‌توان برای مدت کوتاهی در یخچال نگهداری کرد؛ اما نودل خشک را برای مدت طولانی‌تری می‌توان نگهداری کرد. در این متن به انواع سوپ نودل می‌پردازیم.

سوپ‌ نودل گرم برای سرماخوردگی

زمستان فصل سوپ است. یک کاسه سوپ می‌تواند گرما را حتی در سردترین روزهای طوفانی یا برفی به شما هدیه کند. چندبار لرز ناشی از سرماخوردگی را با سوپ مرغ یا آبگوشت تسکین داده‌اید؟ حال این سوپ می‌تواند یک سوپ سبزیجات باشد یا با گوشت تهیه شود.

وقتی شما به سوپ خود رشته‌فرنگی (نودل) اضافه می‌کنید، آن را به یک وعدۀ غذایی کامل تبدیل می‌کنید. سوپ مرغ به شکل‌های متنوع پرطرفدارترین سوپ برای مردم است. اما در اینجا هشت دستورالعمل‌ برای پخت انواع سوپ نودل آماده کرده‌ایم تا با سرماخوردگی مبارزه کنید.

سوپ تورتلینی

تورتلینی یک خمیر حلقه‌ای‌شکل و توپُر است که عضوی از خانواده محبوب پاستا در ایتالیا است. مانند انواع دیگر پاستا، دستورالعمل‌های مختلفی برای تهیه تورتلینی وجود دارد. این نودل‌های حلقه‌ای می‌توانند با گوشت یا پنیر پر شوند که می‌توان آن‌ها را با سس گوجه‌فرنگی یا سوپ سرو کرد. در شهری که خاستگاه تورتلینی است (اطراف بولونیا) اغلب آن را با مرغ یا گوشت گاو سرو می‌کنند.

پیداکردن تورتلینی منجمد تقریباً کار راحتی است. بیشتر رستوران‌ها این غذا را در منوی خود دارند و معمولاً در فروشگاه‌های ایتالیایی تورتلینی تازه در دسترس است. مزیت دیگر سوپ تورتلینی این است که سوپ انعطاف‌پذیری است و با اضافه‌کردن گوجه‌فرنگی و سوسیس‌های ایتالیایی می‌توان کیفیت آن را بالاتر برد و عطر و طعم بهتری به آن داد.

فو

فو نوعی سوپ نودل است که اغلب به‌عنوان غذای ملی ویتنام در نظر گرفته می‌شود و شامل نوعی رشته‌فرنگی بلند است که با گوشت گاو یا مرغ طعم‌دار شده است. همچنین نعنا، ریحان و جوانه لوبیا به آن اضافه می‌کنند. این سوپ را می‌توانید در رستوران‌های ویتنامی پیدا کنید.

اگر یک فروشگاه آسیایی نزدیک شما باشد، آماده‌کردن فو خیلی راحت است. نودل آسیایی شبیه به لینگوئینی (نوعی اسپاگتی) که معمولاً به‌صورت خشک فروخته ‌می‌شود، اما نوع تازه آن خیلی بهتر است. این سوپ با ترکیبی از ادویه‌ شامل رازیانه، زنجبیل، میخک و دارچین طعم‌دار می‌شود. فو به‌طور سنتی با دم گاو پخته می‌شود. اگر فو با گوشت گاو آماده شود، معمولاً شامل قطعات نازک گوشت است.

سوپ گوشت گاو

این سوپ نودل آلمانی، سوپی شبیه «فو» است. این سوپ با دم گاو یا استخوان آن تهیه می‌شود. مواد اولیه دیگر این سوپ به‌راحتی در فروشگاه محل شما در دسترس هستند. هویج، جعفری، گوجه‌فرنگی و کرفس با مقداری ادویه از دیگر مواد اولیۀ سوپ گاو هستند. معمولاً برگ و گل میخک، نمک و فلفل به‌عنوان ادویه به این سوپ اضافه می‌شوند.

کلاژن موجود در این سوپ غلظت طبیعی این سوپ را بالا می‌برد و باعث گرم‌شدن بدن می‌شود. نودل تخم‌مرغ شامل کربوهیدرات است که اضافه‌شدنش به سوپ، آن را به یک وعدهۀ غذایی کامل تبدیل می‌کند. کسانی که سوپ گوشت گاو را به‌طور حرفه‌ای می‌پزند، نودل را تا لحظات آخر اضافه نمی‌کنند. بنابراین نودل خیلی پخته نمی‌شود؛ درنتیجه با سبزیجات و گوشت‌های باریک به‌خوبی ترکیب می‌شود.

توکپا

توکپا سوپ نودل غرب تبت است. اگرچه این سوپ محبوب مردم نپال، بوتان و شمال هند هم هست. مادۀ اولیه مشترک آن‌ها نوعی نودل ریز و شبیه به نوعی نودل ایتالیایی است. معمولاً برای تهیه نودل، آن را می‌برند، رول می‌کنند و سپس با دست شکل می‌دهند. برای تهیه توکپا از گوشت گوسفند و گاومیش استفاده می‌شود. البته برای تهیه آن می‌توان به‌تنهایی از سبزیجات هم استفاده کرد. یکی از مواردی که باعث اختلاف در طعم توکپا می‌شود، استفاده از ادویۀ تند است. دستورالعمل‌های نپالی توکپا بسیار مهیج هستند.

در تبت براساس سنت‌های قدیم، توکپا برای جشن سال نو آماده و خورده می‌شود. توکپا در منوی رستوران‌های تبتی و نپالی دیده می‌شود. گرچه خیلی مرسوم نیست اما در برخی از رستوران‌های هندی هم اسم توکپا در منو به چشم می‌خورد. به‌ویژه کسانی که در مناطق شمالی سیکیم، آسام و لاداخ در آشپزی مهارت ویژه‌ای دارند.

رامن

اغلب مردم وقتی اسم رامن را می‌شنوند، در ذهن‌شان یک غذای ارزان و خشک را تصور می‌کنند. اما دانشجویان در قرن بیستم تمایل زیادی به این غذای ژاپنی نشان می‌دهند. رامن با نودل گندم، آب گوشت و چاشنی آماده می‌شود. در توکیو رستوران‌ها ده‌ها نوع رامن در منوی خود دارند. این رامن‌ها با گوشت، مرغ، ماهی، جلبک و میسو (نوعی چاشنی نمکی)، میگو، توفو (نوعی پنیر)، جوانه لوبیا، سبزیجات و… تهیه می‌شوند؛ این فهرست تقریباً بی‌پایان است.

اگرچه رامن خشک ارزان و در دسترس‌تر است؛ اما رامن تازه را هم می‌توانید در فروشگاه‌های ژاپنی یا آسیایی پیدا کنید. فروشگاه‌های رامن در غرب محبوبیت بیشتری دارند و مکانی الهام‌بخش محسوب می‌شوند.

سوپ کُرباسی با اورزو

سوپ کُرباسی یک سوپ ترکی است که با رشته‌فرنگی کوچک سرو می‌شود. این رشته کوچک در جهان با نام اورزو (پاستای برنجی) شناخته می‌شود. البته لقب ایتالیایی آن برنج بزرگ است. اورزو اغلب به سوپ مینسترون افزوده می‌شود. در ترکیه به پاستای مشابه اورزو، آرپا شهریه گفته می‌‌شود. در این سوپ تکه‌های ضخیم گوشت را در آب گوجه‌فرنگی، چاشنی، لیمو و نعناع می‌جوشانند.

استفاده از گوجه‌فرنگی سوپ را غلیظ می‌کند که برای سرماخوردگی مفید است. برای این سوپ می‌توانید از هر نوع پاستایی استفاده کنید؛ اما پاستای اورزو همه‌جا در دسترس است. همچنین می‌توانید از ورمیشل استاندارد استفاده کنید. البته قبل از استفاده آن را به قطعات کوچک‌تر تبدیل کنید. بعضی از دستورالعمل‌ها گوشت را جزو مواد لازم برشمرده‌اند؛ زیرا گوجه، پاستا، ادویه مواد اصلی سوپ کُرباسی هستند. پختن این سوپ با استفاده از سبزیجات خوشمزه بسیار آسان است.

برای دیدن آموزش نوعی دیگر از سوپ ترکی به نام سوپ سلیمانیه، اینجا را ببینید.

آش‌رشته

سوپ نودل

آش‌رشته نوعی سوپ نودل ایرانی (نودل در زبان فارسی رشته معنی می‌شود) است که با پاستایی شبیه به فتوچینی (رشته) تهیه می‌شود. همان‌طور که می‌دانید آش‌رشته از رشته، حبوبات، سبزی و کشک تهیه می‌شود. آش‌رشته نوعی غذای گیاهی برای گیاهخواران محسوب می‌شود (گرچه کشک جزو فرآورده‌های لبنی محسوب می‌شود).

آش‌رشته سرشار از ادویه است. خوشبختانه مواد اولیۀ این آش همیشه در دسترس است. نعناع، جعفری، سیر و پیاز هم از مواد مهم برای تهیۀ این آش هستند. در بعضی دستورالعمل‌ها فقط از لوبیا نام برده شده و در بعضی دیگر علاوه‌بر لوبیا، نخود و عدس هم ذکر شده‌اند. آش‌رشته به‌طور سنتی در جشن سال نو تهیه و مصرف می‌شود.

فیدئو

سوپ نودل

فیدئو سوپ نودل مکزیکی است که پاستای آن باید کوتاه و نازک باشد. برای این کار می‌توانید پاستای موی فرشته را خریداری کنید و آن را به تکه‎‌های کوچک‌تر تبدیل کنید.

فیدئو مانند سوپ مرغ دستور پخت‌های متفاوتی دارد. رشته‌فرنگی‌ها قبل از اضافه شدن به سوپ باید کمی در روغن سرخ شوند. این سوپ با مرغ، گوجه‌فرنگی، سیر و فلفل قرمز طبخ می‌شود. استفاده از مواد اولیۀ تازه در اولویت هستند؛ اما در صورت نیاز می‌توانید از کنسرو این سوپ هم استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 363977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟