دستور پخت فیله مرغ لیمویی/آشپزی در چند دقیقه

وجود فیلۀ مرغ در یخچال خانه از ملزومات زندگی پر‌مشغلۀ این روزگار است. وقتی هم خانم و هم آقای در حال کار برای مهیا‌کردن امکانات زندگی هستند، مسلماً وقت برای آشپزی کم می‌آورند و آن‌قدر خسته می‌شوند که نمی‌توانند مدت زیادی را پای گاز بمانند. پس با داشتن فیلۀ مرغ می‌توانند غذاهای متنوع و خوشمزه را در کمترین زمان تدارک ببینند. مرغ لیمویی از این جمله غذاهاست که بهتر است آن را تجربه کنید.

مواد لازم

فیلۀ مرغ: چهار تکه (۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم)

لیمو ترش: سه عدد

کره: ۵۰ تا ۱۰۰ گرم

آرد: یک پیمانه

پودر لیمو فلفلی: به مقدار لازم

پودر سیر: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

تهیۀ این مرغ بسیار ساده و به معنای واقعی در سه‌سوت است. فیله‌های مرغ را با کمی نمک، پودر لیمو فلفلی و پودر سیر مزه‌دار کنید.

فیله‌های مزه‌دار را در آرد بغلطانید. دقت کنید همۀ قسمت‌های فیله مزه‌دار و با آرد پوشانده شوند.

تابه را روی حرارت ملایم بگذارید. یادتان باشد وقتی با کره یا روغن زیتون آشپزی می‌کنید نباید از حرارت زیاد استفاده کنید. وقتی کره ذوب و گرم شد، فیله‌ها را در تابه بگذارید تا سرخ شوند. هر طرف فیله حدود چهار دقیقه زمان برای سرخ‌شدن احتیاج دارد. وقتی یک طرف فیله سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر سرخ شود. حالا دو قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه را روی فیله‌ها بریزید. وقتی طرف دیگر هم سرخ شد، دوباره فیله را برگردانید و کمی آب‌لیموی تازه بریزید تا هر دو طرف خوب مزه‌دار شوند.

فیلۀ مرغ لیمویی را از تابه بیرون بیاورید. یک لیمو را حلقه حلقه برش بزنید. حلقه‌ها را در همین تابه بگذارید و هر دو طرف برش لیمو را کمی تفت دهید. حالا فیله‌های سرخ‌شده را روی برش‌های لیمو قرار دهید و کمی اجازه دهید تا با هم حرارت ببینند. در آخر می‌توانید کمی سبزی معطر خشک‌شده هم روی فیله‌ها بپاشید.

مرغ لیمویی شما آماده است. می‌توانید آن را با مقداری سالاد کاهو یا کلم سرو کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟