بازارچه ای با کار دست مبتلایان به اوتیسم در تهران / بیا بریم اینجا خرید! + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هاشمیان مدیر عامل انجمن خیریه اتیسم گفت:بزرگسالی پایان اوتیسم نیست و این افراد در بزرگسالی هم باید مورد حمایت و آموزش قرار بگیرند و در چرخه جامعه پذیری اشتغال به کار داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اوتیسم مانع اشتغال این افراد نمی شود افزود: کودکان اتیسم در بزرگسالی هم باید مورد حمایت و آموزش قرار بگیرند.در همین راستا خانواده چند نفر ازکودکان اوتیسم با همکاری انجمن به آموزش این افراد که اکنون در آستانه جوانی هستند پرداخته و در رشته های مختلف هنری آموزش هایی داده است.

هاشمیان با تاکید بر اینکه این بیماری یک بیماری عصبی و شناختی است افزود: مبتلایان به این بیماری تحت آموزش هایی قرار می‌گیرند و می توانند فنونی را بیاموزند که در درآمدزایی و اشتغال آنان موثر باشد.

غرفه دوست اوتیسم

وی ادامه داد:  افرادی که در این بازارچه دست آفریده های خود را به نمایش گذاشته اند غالبا در سنین بالای 16 سال هستند و نیاز دارند در جامعه مفید واقع شوند و مسئولیت شغلی به عهده اشته باشند.این آموزشها در خودباروری وجامعه پذیری این افراد می تواند موثر باشد.

هاشمیان با تشکر از خانواده های اتیسم گفت: مادران کودکان اتیسم با تلاش فراوان در آموزش این هنرها فرزندان خود را یاری کردند و نتیجه تلاشهایشان در بازارچه ای به نمایش و فروش گذاشته خواهد شد.

غرفه دوست اوتیسم

وی با اشاره به تلاشهای این افراد در برگزاری بازارچه ادامه داد: از مردم خوبمان دعوت می کنیم تا با حضور در این بازارچه در تاریخهای 16،17و 18 اسفند که در مدرسه تراب در خیابان دولت برگزار می شود از این انجمن و مبتلایان به اتیسم حمایت کنند.  

در این بازارچه محصولات چرم ،شیرینی و ترشی‌جات،شمع،کارت پستال و نقاشی،عروسک،کیف حصیری،دکور،زیور آلات و گل سر،سرامیک و سفال،آجیل و‌میوه خشک و منجوق دوزی که والدین دارای فرزند اتیسم با مشارکت فزرندان خود تهیه کرده اندبه نمایش گذاشته شده.

غرفه دوست اوتیسم

کدخبر: 977084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟