طرز تهیه بال کبابی با دورچین سبزیجات

مواد لازم

بال مرغ: ۱ کیلوگرم (نوک بال را جدا کنید و فقط از انتهای بال و کتف مرغ استفاده کنید.)

روغن مایع: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی‌لیتر)

نمک: یک‌دوم قاشق چایخوری (۳ گرم)

پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری (۳ گرم)

پاپریکای دودی: ۱ قاشق چایخوری (۳ گرم)

فلفل سیاه: یک‌دوم قاشق چایخوری (۲ گرم)

طرز تهیه سس مخصوص باربیکیو

سس باربیکیو: ۱ پیمانه (۲۴۰ گرم)

عسل: یک‌چهارم پیمانه (۸۰ گرم)

سس کچاپ یا سس تند یا سس سیراچا: ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ گرم)

پیازچه، جعفری یا گشنیز: کمی برای سِرو

طرز تهیه

فر را روشن کنید و روی دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد (۴۴۰ درجه فارنهایت) تنظیم کنید تا گرم شود. ابتدا بال‌های شسته‌شده را در کاسه بچینید و کمی روغن مایع رویشان بریزید و کاسه را تکان دهید تا همه بال‌ها به روغن آغشته شوند. در کاسه‌ای کوچک نمک و فلفل سیاه و پاپریکای دودی و پودر سیر را با هم مخلوط کنید و روی بال‌ها بریزید و دوباره کاسه را تکان دهید تا همه بال‌ها با این مخلوط مزه‌دار شوند.

از دست ندهید: آشپزی با سیب‌زمینی؛ طرز تهیه پیتزا سیب‌زمینی خانگی

توریِ مخصوص فر را روی سینی فر قرار دهید. بهتر است کف سینی فر هم کاغذ روغنی پهن کنید تا آب بال‌ها هنگام کباب‌شدن، سینی و کف فر شما را کثیف نکند. بال‌های مزه‌دار‌شده را روی توری بچینید. سینی را ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید. یادتان باشد که بعد از ۲۰ دقیقه بال‌ها را زیر و رو کنید.

حالا در قابلمه‌ای کوچک سس باربیکیو را بریزید و به آن کمی عسل اضافه کنید. مقداری سس کچاپ یا سس چیلی تند یا سس سیراچا (سس سیر و فلفل) اضافه و مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه کمی روی شعله بجوشد و بعد آن را خاموش کنید.

بعد از ۴۰ تا ۴۵ دقیقه سینی را بیرون بیاورید. سس آماده‌شده را با فرچه به همه قسمت‌های بال‌ها بمالید و سینی را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا بال‌ها برشته شوند.

بعد از این مدت بال‌ها را در ظرف دلخواه بچینید و کمی پیازچه یا گشنیز یا جعفری خرد‌شده رویشان بپاشید و همراه با سس و سبزیجات دلخواه سرو کنید.

 

کدخبر: 389944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟