نقش سلبریتی ها در کاهش آسیب های اجتماعی

امروزه بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران ، نویسندگان و افراد بسیاری با توجه به استعدادهای خود توانسته اند در میان مردم جایگاه و شان و منزلتی پیدا کنند و بعنوان الگو مورد تایید بسیاری قرار گرفته اند.

اینگونه افراد به جز محبوبیتی که به واسطه کارشان به دست آورده اند دارای بعد دیگری نیز در زندگی خود هستند و آن مسئولیت اجتماعی است که باید به آن عمل کنند.

جزئی ترین حرکت و رفتار سلبریتی ها از دید تیزبین طرفداران و مردم پنهان نیست و چه بسا اعمال آن ها بعنوان یک سبک رفتاری مورد استفاده و تایید قرار گیرد.

در جریانات سیاسی و حوادث غیرمترقبه و هرگونه اتفاقی که در جامعه رخ دهد با یک پست اینستاگرام و یا یک جمله کوتاه از زبان یک شخصیت محبوب به سرعت کمپین ها و جریانات وسیعی اتفاق می افتد که نتایج غیرقابل تصوری دارد.

با توجه به مطالب فوق چه بهتر که سلبریتی ها از این ظرفیت استفاده نمایند و به مقابله با آسیب های اجتماعی بروند و با محبوبیت خود بتوانند کمک به ایجاد جامعه ای شاد و سالم و بدون بحران اجتماعی کنند.

نقد و تقبیح مواد مخدر، طلاق، کودک آزاری و هرگونه آسیبی که در جامعه وجود دارد،تشویق مردم به صلح و سازش، هم نوع دوستی، پایندی به قوانین و ...از جمله کارهایی است که می توان به یک سبک زندگی در جامعه تبدیل نمود و این امر محقق نمی شود مگر با کمک و همیاری افراد موثر در جامعه.

ورود به پرونده هایی که نیاز به صلح و سازش دارند و یا کمک به تداوم زندگی خانواده هایی که در آستانه طلاق هستند ، کمک به کودکان کار و هر مسئله ای که شخص مورد نظر به آن تعلق خاطر داشته باشد.

تشکیل کمیته هایی در استان ها با حضور افراد شاخص هر استان و یا قوم و قبیله و کمک به مشکلات مردم آن منطقه تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی مردم شان دارد.

امید است دست در دست هم داده و بتوانیم جامعه ای امن و به دور از معضلات اجتماعی داشته باشیم.

سیدابوالفضل عسکری - کارشناس فرهنگی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟