دردسر عکس های بدون لباس پویا برای دانش آموز تهرانی

این روزها که برگزاری کلاس‌‌های آنلاین مدارس، کودکان و نوجوانان در همه نقاط کشور را درگیر گوشی و تبلت و فضای مجازی کرده، برخی از تبهکاران نیز تصمیم گرفته‌اند از این فضا برای رسیدن به خواسته‌های شوم شان استفاده کنند. این مسئله از یک سو و عدم‌آموزش و آگاهی بسیاری از والدین از خطراتی که در فضای مجازی کودکان را تهدید می‌کند از سوی دیگر، باعث‌شده تا پلیس فتا با پرونده‌هایی روبه‌رو شود که قربانیان آنها کودکان و نوجوانان هستند. مانند پرونده‌ای که مدتی قبل در پلیس فتا مشهد مطرح و باعث دستگیری مرد اخاذی شد که برای چند‌ماه تبدیل شده بود به کابوس پسری نوجوان.

مدت‌ها بود که پویای 16ساله رفتارش تغییر کرده و مثل همیشه نبود. گوشه‌گیر شده بود و بیشتر وقت‌ها را در اتاقش می‌گذراند و کمتر حرف می‌زد. پدرش که استاد یکی از دانشگاه‌ها است متوجه تغییر رفتار او شده بود، اما هر چه تلاش می‌کرد، پویا درباره اتفاقی که برایش رخ داده بود چیزی نمی‌گفت و مدعی می‌شد که همه‌‌چیز خوب است و مشکلی ندارد. این ماجرا ادامه داشت تا اینکه پدر پویا متوجه شد که پسرش تبلت و حتی گوشی گران‌قیمتش را فروخته و درعوض یک گوشی معمولی خریده که از کلاس‌های آنلاین مدرسه عقب نماند. او حالا مطمئن شده بود که اتفاقی برای پسرش رخ داده، اما نمی‌دانست که این اتفاق چیست تا اینکه چند روز بعد حقیقت فاش و معلوم شد که پسر 16ساله در دام سیاه یک اخاذ اینترنتی گرفتار شده است.

کابوس عکس های خصوصی برای پویا 16 ساله 

پدر پویا دانش آموز تهرانی روبه‌روی افسر پلیس فتا نشسته تا ماجرایی را که برای پسرش اتفاق افتاده توضیح دهد. او می‌گوید: چند ماهی می‌شد که رفتار پسرم تغییر کرده بود. در این مدت ذهنم به همه جا رفت و حتی به این فکر کردم که نکند معتاد شده است. چرا که علاوه بر اینکه تبلت و موبایلش را فروخته بود، شنیده بودم که از دایی‌اش هم مقداری پول قرض گرفته بود. تا اینکه یک روز که در حال چت کردن با گوشی‌اش بود، سراغش رفتم، امااو تا مرا دید، گوشی‌اش را قایم کرد؛ برای همین آن را گرفتم و آنجا بود که متوجه شدم در همه این مدت پسرم توسط فرد ناشناسی تهدید می‌شده و برای اینکه او را ساکت کند، مجبور شده بود که پول زیادی به وی پرداخت کند، اما با این حال مرد ناشناس دست بردار نبود و همچنان به تهدیدهایش ادامه می‌داد.

بازی آنلاین کار دست پسر 16 ساله تهرانی داد

در ادامه پسر 16ساله درباره اتفاقی که برایش رخ داده بود چنین گفت: از وقتی به‌خاطر شرکت در کلاس‌های آنلاین مدرسه تبلت خریده بودم، در اوقات فراغت بازی آنلاین می‌کردم. این بازی گروه چت هم داشت که بسیاری از اعضای آن دوستان و اقوامم بودند. یک روز فردی در این گروه برایم پیام فرستاد و درباره بازی حرف زد و راهنمایی‌ام کرد. رفته رفته با هم دوست شدیم و چت‌هایمان ادامه داشت و با راهنمایی او در بازی جلو می‌رفتم تا اینکه یک روز این فرد از من خواست عکس‌های خصوصی‌ و بدون لباس برایش بفرستم. او مدعی بود که فقط قصد شوخی دارد، اما وقتی عکس‌هایم را برایش فرستادم رفتارش عوض شد. تهدیدم کرد که اگر تن به خواسته‌هایش ندهم عکس‌های خصوصی‌ام را در همان گروه منتشر می‌کند. وحشت کرده بودم و اگر این اتفاق رخ می‌داد آبرویم می‌رفت. این بود که مجبور شدم خواسته‌هایش را قبول کنم.

از همان زمان بود که مرد ناشناس اخاذی‌هایش را شروع کرد. او از پویا پول می‌خواست و پسر نوجوان برای حفظ آبرویش با فروش تبلت و گوشی‌اش و قرض گرفتن از اقوام، هر بار مبلغی را که وی می‌‌خواست پرداخت می‌کرد، اما مرد ناشناس دست بردار نبود.

پویا ادامه داد: کابوس اینکه آن مرد تهدید هایش را عملی کند، یک لحظه هم رهایم نمی‌کرد. افسرده شده بودم تا اینکه با فرد دیگری در فضای مجازی آشنا شدم که می‌گفت روانشناس است. او گفت که کمکم می‌کند و من هم اسرار زندگیم را برایش نوشتم غافل از اینکه وی همان مرد اخاذ است که با آیدی و هویت دیگری وارد فضای مجازی شده و مرا فریب داده بود. او می‌گفت که حالا آنقدر مدرک از من دارد که به راحتی می‌تواند زندگی‌ام را نابود کند و باید هر کاری را که می‌گویدانجام دهم. پس از این اتفاق دنیا روی سرم خراب شد تا اینکه یک روز پدرم متوجه ماجرا شد و مرا آرام کرد و خواست که با هم به پلیس فتا بیاییم تا از مرد اخاذ شکایت کنیم.

با شکایت پویا و پدرش، تیمی از مأموران وارد عمل شدند و با بررسی‌های تخصصی هویت مرد اخاذ را شناسایی و او را دستگیر کردند. با دستگیری این مرد مشخص شد که وی با حضور در فضای مجازی و شناسایی پسران نوجوان با آنها طرح دوستی می‌ریخته تا بتواند نقشه‌های شومش را عملی کند. متهم به جرم خود اعتراف کرد و برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 656972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟