48 کارمند منحرف و آزارگر گوگل اخراج شدند

ساندار پیچای مدیرعامل شرکت گوگل در نامه ای داخلی خطاب به کارمندان خود مدعی شده که مشکل آزار و اذیت جنسی شرکت را حل کرده است.

ساندار پیچای در نامه ای می گوید: 48 کارمند گوگل به علت خشونت های جنسی که نسبت به همکاران خود اعمال کرده اند،مقصر شناخته شده و از شرکت طرد شده اند.

این نامه ساندار پیچای پس از آن منتشر می شود که گزارشی در نیویورک تایمز منتشر شد که حکایت از سوء استفاده و رفتارهای آزاردهنده جنسی توسط برخی از کارکنان گوگل داشت.

اما پیچای در پاسخ به این گزارش می گوید طی 2 سال اخیر 48 کارمند را به دلیل سوء رفتار جنسی اخرج کرده است. ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، یک ایمیل را برای همه کارکنان گوگل ارسال کرده و نوشته که از این 48 نفر، 13 نفر "مدیران ارشد و بالاتر" بوده اند و هیچکدام از آنها هنگام خروج از صندوق مالی شرکت اضافه برداشت نکرده اند.

این ایمیل داخلی که توسط پایگاه خبری سی ان بی سی به دست آمده در پاسخ به گزارش جنجالی نیویورک تایمز منتشر شده که مدعی بود؛ درست است که گوگل چندین مدیر اجرایی شرکت را، از جمله اندی رابین، سازنده اندروید، اخراج کرده اما نه تنها آنان را مستقیما از اتهامات سوء رفتار جنسی جدا کرده، بلکه در هنگام ترک شرکت به آنان پرداخت های کلانی داشته است.

با همه این ها با انتشار این سخنان و اظهارات سهام آلفابت به شکل ناامید کننده ای کاهش یافته است. پیچای در بخشی از نامه خود تاکید کرده که ابزارهای جدیدتری در گوگل وجود دارد که کارکنان می توانند آزار و اذیت جنسی یا سوء رفتار جنسی را به شکل شکل ناشناس گزارش کنند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟