نخستین مستر المپیای تاریخ پرورش‌اندام، «لری اسکات»! / طلایه‌دار بدنسازی جهان چه کسی بود؟

به گزارش گروه ترجمه رکنا، در نیمه اول قرن بیستم میلادی شاهد رشد چشمگیر مسابقات بدنسازی در نقاط مختلف جهان بودیم. در میان اقیانوس وسیع القاب اما سه عنوان بیش از بقیه در چشم همگان بودند، ‌Mr.Universe ، Mr World و Mr America.

مساله اصلی اما این بود که به علت برگزاری این سه مسابقه در زمان های مختلف سال و البته مکان های متغیر، کسب هر سه عنوان در یک سال برای ورزشکار تقریبا دست نیافتنی بود. به عبارت دیگر، برای یک بدنساز بسیار دشوار بود تا ثابت کند واقعا بهترین است. قسمت بدتر ماجرا اما این بود که شما نمی توانستی از عنوان قهرمانی خود دفاع کنی، چرا که پس از کسب رتبه نخست دیگر مجوز شرکت در آن مسابقات را از دست می دادی!
اینجا بود که راه حل «ویدر» راه گشا شد. برپایی مسابقه ای با حضور قهرمان های سابق سه رقابت ذکر شده و مشخص شدن تکلیف بهترین بدنساز کره خاکی! در حقیقت شکافی در بازار پیدا شده و «جو ویدر» هم بلافاصله روی آن پل ساخت. 
به هرحال اولین دوره «مستر المپیا» آنچنان که باید و شاید کیفیت لازم را نداشت و خیلی هم مطابق میل برادران ویدر پیش نرفت، البته این موضوع قابل پیش بینی بود.
به دلایل مختلف که در این مقال نمی گنجد، بدنسازهای متعددی مانند «بیل پرل» و «رگ پارک» دعوت شرکت در مسابقات را رد کرده و تصمیم گرفتند در رقابت های دیگری شرکت کنند. به هرحال نباید فراموش کرد که مستر المپیا در آن زمان کودکی نوپا و کاملا ناشناخته قلمداد می شد.
علی رغم تمام ناملایمتی ها برادران ویدر به کوشش خود ادامه داده و بزرگانی نظیر «لری اسکات»، «هارولد پول» و «ارل مینارد» را به زیر پرچم المپیا کشاندند.
در هر صورت رقابتهای المپیا در پایان جدول برنامه های سالانه IFBB برگزار شد و چندان هم ناامیدکننده از آب در نیامد. اتفاقا افراد خوش شانسی که در سپتامبر 1965 میلادی (1344) موفق به تهیه بلیط و حضور در «آکادمی موسیقی بروکلین» شدند همگی اذعان داشتند که جو حاکم بر مسابقات و نحوه برگزاری آن را پیش از آن در هیچ رقابت دیگری تجربه نکرده بودند! هر چند که به هر حال تعداد ورزشکاران به صف شده روی سکو تقریبا انگشت شمار بودند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟