دختر تیرکمان به دست سوژه بنکسی شد

یک نقاشی دیواری تازه که گمان می‌رود کار جدید بنکسی، هنرمند ناشناس بریتانیایی باشد، بر دیوار خانه‌ای در منطقه بارتون هیل شهر بریستول انگلیس ظاهر شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، متعلق بودن این اثر که شامل یک استنسیل سیاه‌وسفید یک دختر با تیروکمانی در دست و یک اسپلش رنگ ساخته شده از گل‌های پلاستیکی است، به بنکسی هنوز باید تایید شود.

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است. آثار هنری وی با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های به تصویر درآمده است.

وی هنرمندی است که اغلب به محنت مهاجران و آوارگان در آثارش می پردازد و در سال ۲۰۱۵ پرتره استیو جابز رئیس فقید شرکت اپل را بر دیوار یک اردوگاه پناهجویان در شهر کاله فرانسه به تصویر کشید.

آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها نقش بست و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در همه بریتانیا نمایان شد؛ تا جایی که بی درنگ قابل شناسایی بود. وی در سال ۲۰۱۴ جایزه شخصیت سال آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای دیجیتال موسوم به وبی را از آن خود کرد.

هویت بنکسی به عنوان فعال سیاسی بر آثار هنری وی تاثیرگذار بوده است. به عنوان مثال، بنکسی در سال ۲۰۱۷، به شهروندان بریستول در ازای رای علیه نامزدهای حزب محافظه کار در انتخابات، وعده تحویل گرفتن پرینت های رایگان نقاشی هایش را داد. این پیشنهاد بلافاصله با مخالفت مقام های مربوطه مواجه شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟