گوشت گاو و هزار مرض!

به گزارش رکنا، بهتر است تا حد امکان گوشت گاو نخورید. ازجمله مضرات آن می توان گفت که مصرف گوشت گاو باعث غلظت خون می شود، موجب واریس، تیرگی پوست می شود و علاوه بر اینها گوشن گاو به افسردگی و وسواس فرد می انجامد. گوشت گاو به شدت سودازا بوده و برای کبد مضر است. استفاده از گوشت گاو سبب تیرگی پوست صورت می شود.

مضرات گوشت گاو از نظر ابوعلی سینا

بوعلی‌سینا، 16 بیماری مهلک را به مصرف گوشت گاو و گوساله مرتبط می‌داند که اولین آن سرطان و دوم مالیخولیا (معادل اسکیزوفرنی امروز) و سوم بواسیر (هموروئید) می‌باشد.

گوشت گاو به شدت سودازاست و موجب افزایش غلظت خون شده و برای کبد بار سنگین دارد.

گوشت گاو سبب تیرگی پوست، حالت‌های عصبی وافسردگی، وسواس، واریس، بزرگ شدن طحال و… می‌شود.

گوشت گوساله و گاو دارای طبیعت سرد و تر است که برای افراد بسیار مضر است به دلیل اینکه خلط بلغم را در خون افزایش می‌دهد و برای سردمزاجان و هم‌چنین گرم‌ مزاجان مضر است.

مصرف گوشت گاو، همچنین، سبب تیرگی پوست صورت، بروز حالت‌های عصبی، افسردگی و وسواس می‌شود.

البته گوشت گوساله و گاو محرک خوبى براى ترشحات دستگاه گوارش به ویژه معده است.گوشت گاو براى صفراوى ها مفید است براى سودایى ها مضر که مصلح آن زنجبیل و فلفل است.

مزایای گوشت گوسفند نسبت به گوشت گاو

از بین گوشت ها، بهترین گوشت برای مصرف، گوشت گوسفند جوان می باشد که طبع آن گرم و تر است و معتدل می باشد. بهترین شیوه مصرف گوشت نیز، آبگوشت است.

گوشت گوسفند حاوی میزان بالای پروتئین می باشد.

گوشت گوسفند و بره منبع بسیار خوبی از ویتامین های گروه B می باشد.با مصرف قسمتی از گوشت این حیوان فرد می تواند ۱۰۰% از نیاز ویتامین B12 روزانه خود را دریافت کند.

گوشت گوسفند ارزش غذایی بالایی دارد و به سرعت هضم می شود.

گوشت گوسفند تولید کننده خون سالم و تقویت کننده بدن و چاق کننده می باشد.

خوردن مداوم گوشت خالص و بدون استخوان آن که با سرکه طبیعی و عسل پخته باشند فوق العاده مقوی بدن بوده و مانع غش و رفع خفقان می شود.

گوشت گوسفند منبع غنی از آهن است. مصرف تکه ای از این گوشت می تواند ۲۰% از آهن مورد نیاز روزانه بدن یک مرد و ۱۲% آهن مورد نیاز روزانه بدن یک زن را تأمین کند.

گوشت گوسفند حاوی عناصر کمیابی نظیر مس، منگنز و سلنیم می باشد.

نیمی از چربی موجود در گوشت گوسفند، اشباع نشده است به همین جهت برای سلامتی انسان مفید بوده و به طور معمول مصرف این نوع گوشت در رژیم های غذائی سالم توصیه می شود.

با استفاده از روش های جدید قصابی و خرد کردن گوشت ها، با جدا کردن چربی های اضافی، میزان چربی موجود در گوشت ها نیز بسیار کمتر شده است. به عنوان مثال استیک ران گوسفند دارای ۵% چربی می باشد.

گوشت گوسفند ی دارای چربی بیشتری نسبت به گوشت گاو است ولی مضرات گوشت گاو بسیار بیشتر از گوشت گوسفند هست.

کدخبر: 951353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟