کبد چربی ها مغزیجات مفید بخورند

به گزارش رکنا، متاسفانه برخی از مردم فکر می کنند که چربی موجود در آجیل باعث بیماری های کبدی می شود و برخی نگران ارتباط بین آجیل و کبد چرب هستند ولی اصلا اینطور نیست. مغزهای آجیل حاوی انواع مواد مفید و ضروری برای بدن است و به همین دلیل می توان عنوان خوراکی برتر را به آنها داد. برخی از این مواد برای کبد بسیار مفید هستند و به همین دلیل مصرف آنها معمولا به افرادی که به ناراحتی کبد دچار هستند توصیه می شود.

بادام

بادام

کلسیم موجود در بادام با شیر برابری می کند و علاوه بر آن حاوی منیزیم، ویتامین E و سلنیوم و فیبر نیز است. منیزیم یک ماده معدنی اساسی در نرم کردن رگ های خونی محسوب می شود و در جریان یافتن راحت خون در کبد بسیار ارزشمند است. به علاوه بادام از جهش سریع قند در خون بعد از صرف غذا نیز جلوگیری می کند.

فندق

فندق

فندق یکی از معروف ترین آجیل هایی است که افراد زیادی آن را به عنوان بهترین ماده غذایی برای مبتلایان به این بیماری می دانند. یکی از خواص مفید فندق توانایی آن در سم زدایی کبد است. البته قابلیت پاکسازی کبد را نیز دارد و مهم تر از همه به درمان کبد چرب کمک زیادی می کند.

گردو

گردو

خواص مغز گردو برای کبد زیاد است زیرا گردو امینواسید آرژنین دارد و در دفع سم آمونیاکاز بدن به کبد کمک می کند. گردو همچنین سرشار از گلوتاتیون و اسیدهای چرب امگا 3 است که هردو در سم زدایی کبد نقش موثری دارند.

بادام زمینی

بادام زمینی

بادام زمینی از فواید استثنایی برخوردار است چراکه چربی های غیر اشباع سالم، استرول های گیاهی، ترکیبات رزوراتول، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را دارد. در ضمن بادام زمینی یکی از منابع آجیلی غنی از ویتامین دی محسوب می شود.

کدخبر: 941208 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟