چای تقویت معده + فیلم
حجم ویدیو: 8.65M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29

به گزارش رکنا، اگر از مشکل معده رنج می برید این چای را امتحان کنید. یک قاشق غذاخوری چای سیاه ارگانیک و بدون اسانس را همراه با یک عدد سیب که هسته آن را جدا کرده اید در یک ظرف بریزید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بجوشد و بعد یک فنجان از آن را روزانه میل کنید، البته این میزان برای مصرف یک نفر نیست و همه چای را مصرف نکنید.

یکی از مشکلات رایجی که برای افراد در سنین مختلف ممکن است اتفاق بیافتد، معده درد است. علت درد معده بعد از خوردن چای می‌تواند ناشی از شرایط متفاوتی باشد. البته یکی از علت‌های اصلی این مسئله عفونت، التهاب و یا وجود اختلالاتی در معده است. این ناراحتی، صورت حالت تهوع خفیف یا نفخی آزاردهنده، به واقع می تواند روز شما را خراب کند. اگر با ناراحتی مواجه هستید، احتمالا در پی درمانی برای آن نیز هستید. در شرایطی که برخی مواد غذایی می توانند مشکل را وخیم‌تر سازند، برخی مواد غذایی و نوشیدنی های دیگر می توانند این شرایط را تسکین دهند. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این مسئله بدانید.

آرامش معده با چای!

ناراحتی های گوارشی می تواند به دلایل مختلفی شکل بگیرد. این شرایط همواره با رژیم غذایی مرتبط نیست. اگرچه عاملی مهم محسوب می شود. استرس، کمبود خواب و دیگر محرک های عاطفی می توانند اثر چشمگیری بر گوارش انسان داشته باشند. هورمون ها، کمبود مواد مغذی و الگوهای غذایی نیز می توانند در فعالیت معده اختلال ایجاد کنند.

نوشیدن یک فنجان چای سیاه می تواند برای کسانی که مجبورند شب را تا دیروقت بیدار بمانند، بسیار مفید باشد و از فواید چای می باشد. و تمرکز فرد را بالا برده و سطح هوشیاری را تقویت کند. این چای هم چنین در کاهش وزن، کم کردن اشتها و کاهش تمایل به پرخوری در طول روز موثر است.

آیا چای برای ناراحتی‌های گوارشی مفید است؟

چای سیاه فواید مختلفی برای سلامتی دارد، زیرا حاوی آنتی اکسیدان و ترکیباتی است که می‌تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

در شرایطی چای می تواند تسکین دهنده موقت خوبی برای ناراحتی و مسائل جزئی معده باشد. اما اگر با مشکلی بزرگ مواجه هستید باید به پزشک مراجعه کنید.

طب سنتی در رابطه با اثرات چای سیاه بر روی معده ثابت کرده که این چای هضم غذا را آسان کرده و مشکلات گوارشی را تسکین می دهد.

هم چنین از فعالیت باکتری هایی مثل سالمونلا و هلیکوباکتر که عامل ابتلا به زخم معده اند، جلوگیری می کند.

چای سیاه، میزان باکتری های سالم را افزایش و روند تکثیر باکتری های مضر را مهار می کند.

این چای به تسکین اسهال که در اثر ناراحتی معده به وجود می آید نیز کمک کرده و به دلیل داشتن تانن باعث کاهش التهابات و تحریکاتی می شود که منجر به حرکات بد روده می شوند. همچنین از دیگر خواص چای ایرانی می توان به فواید چای سیاه برای قلب اشاره کرد که با تحریک سلول های بنیادین، کاهش التهاب و بهبود کلسترول سبب تقویت قلب و عروق می گردد.

عوارض نوشیدن اشتباه چای

علت درد معده بعد از خوردن چای در بعضی از افراد چیست؟

افرادی که معده‌ای حساس دارند از خوردن زیاد چای سیاه اجتناب کنند چون ترشح اسید معده را تحریک می‌کند

متخصصین تغذیه دائما درباره عوارض مصرف بیش از حد کافئین از جمله بی خوابی، مشکلات تنفسی، اختلالات ضربان قلب و بروز مشکلات گوارشی هشدار می دهند.

چای سیاه سرشار از کافئین است. زمانی که کافئین وارد معده می شود، معده شروع به تولید اسیدهای متنوعی می کند که جذب آنها برای بدن مشکل است.

مصرف بیش از حد چای می تواند باعث بروز یبوست شود.

بسیاری از سوءهاضمه‌ها و بیماری‌های دستگاه گوارش براثر نوشیدن چای داغ است.

از قدیم‌الایام تاکنون خوردن چای به صورت لب‌سوز و قندپهلو در خانه‌ها مرسوم بوده. در صورتی که خوردن قند زیاد باعث ایجاد کبد چرب و چای داغ باعث سوختن مری و معده و فراهم‌سازی زمینه سرطان می‌شود.

سخن آخر درباره رابطه بین چای و معده

هر شخصی باید بنا به شرایط جسمی خود تغذیه‌ای متعادل را انتخاب کند. تا دچار عوارض‌های گونان چاقی، کم خونی، فشار خون بالا، دیابت، التهابات گوارشی و غیره نشود.

کدخبر: 937214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟