بهترین دمنوش پایین آورنده قند خون

به گزارش رکنا، افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند می توانند دمنوش های زیر را مصرف کنند.

دمنوش زعفران

طرز تهیه دمنوش زعفران بدین شکل است که ابتدا زعفران را بکوبید، سپس با مقداری آب سرد در قوری ریخته و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشد. اگر دوست داشته باشید می توانید از گلاب، هل و عسل هم استفاده کنید. اگر صبح ها از دمنوش زعفران استفاده کنید اثربخشی بیشتری دارد. برای تهیه این دمنوش در هر وعده حداکثر باید 5 میلی گرم زعفران مصرف شود.

دمنوش بابونه

برای تهیه این دمنوش بهتر است گل بابونه را از قبل خشک کنید. سپس یک قاشق چای خوری گل بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید تا 5 دقیقه دم بکشد. برای خوش طعم شدن آن می توانید آن را با یک قاشق عسل میل کنید. دمنوش بابونه را می توانید روزی 3 بار بعد از هر وعده غذایی بنوشید.

دمنوش زنجبیل

برای تهیه دمنوش زنجبیل که دمنوش پایین آورنده قند خون است و رسیدن به بهترین نتیجه لازم است 4 گرم پودر یا ریشه خشک شده زنجبیل را در یک کتری کوچک که نصف آن را از آب پر کرده اید بریزید و روی حرارت بگذارید. سپس شعله را کم کرده و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد. برای میل کردن آن را از صافی رد کرده و با یک قاشق عسل بنوشید. مصرف این دمنوش به صورت ناشتا تاثیر زیادی در کاهش قند خون دارد.

دمنوش دارچین

برای تهیه این دمنوش کافی است چند عدد چوب دارچین را در کتری حاوی آب سرد بیندازید و روی شعله قرار دهید تا به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشد. سپس آن را از روی شعله برداشته و بگذارید دم بکشد. بعد از دم کشیدن هم می توانید میل کنید. دارچین به خاطر داشتن مزایای بسیار زیاد به عنوان بهترین و موثرترین دمنوش پایین آورنده قند خون در نظر گرفته می شود.

دمنوش شنبلیله

برای تهیه این دمنوش می توانید از دانه سالم و یا حتی پودرشده شنبلیله استفاده کنید اما دانه های این گیاه برای تهیه دمنوش مناسب تر است. یک قاشق چای خوری از دانه های شنبلیله را در 5 لیوان آب جوش بریزید و به مدت 5 دقیقه بگذارید دم بکشد. برای اینکه دمنوش خوش طعم شود بعد از صاف کردن می توانید با یک قاشق عسل میل کنید. دمنوش شنبلیله را بهتر است بعد از هر وعده غذایی بنوشید. روزانه می توانید 2 تا 3 گرم از دانه های شنبلیله را مصرف کنید.

دمنوش نعناع و عسل

در تهیه دمنوش نعناع و عسل چند برگ تازه نعناع را در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت 5 دقیقه بگذارید دم بکشد. برای یک لیوان آب جوش 2 قاشق غذاخوری عسل کافی است. دمنوش را صبح ناشتا میل کنید تا تاثیر بهتری داشته باشد.

دمنوش گزنه

در تهیه دمنوش گزنه کافی است 10 گرم برگ گزنه را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. بعد از اینکه از صافی رد کردید آن را میل کنید. می توانید این دمنوش را بعد از هر وعده غذایی بنوشید.

دمنوش زردچوبه

برای تهیه دمنوش این گیاه ریشه زردچوبه را رنده یا پودر کنید و حدود 2 تا 3 قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در 4 لیوان آب جوش ریخته و بگذارید به مدت 10 دقیقه روی شعله کم بجوشد. سپس از صافی رد کرده و میل کنید. توصیه می کنیم برای اثربخشی بهتر به صورت روزانه بین 2 تا 3 قاشق از آن را استفاده کنید.

دمنوش آویشن

برای تهیه این دمنوش کافی است که یک قاشق غذاخوری از آویشن را با 2 لیوان آب جوش ترکیب کرده و به مدت 10 دقیقه اجازه بدهید دم بکشد. سپس از صافی رد کرده و میل کنید. روزانه می توانید 3 لیوان از این دمنوش را بنوشید.

کدخبر: 920954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟