ترکیب ارده و عسل را بخورید

به گزارش رکنا، ارده و عسل برای موارد زیر مفید است:

رفع آلزایمر

پیشگیری از کم خونی

رفع پوکی استخوان

تقویت مغز و اعصاب و حافظه

طرز تهیه:

کافی است ارده و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید و همراه با نان به عنوان صبحانه میل کنید.

ارده محصولی از کنجد است که اگر خواص اعجاب‌انگیز آن را بدانید، شگفت‌زده خواهید شد. فواید عسل از گذشته بر کسی پوشیده نیست. بنابراین ترکیب ارده و عسل، نه تنها یک صبحانه یا میان وعده خوشمزه است، بلکه تأثیر مقوی آن بر بدن بی‌شمار خواهد بود.

جالب است بدانید که ترکیب ارده و عسل نه تنها در ایران، بلکه در کشورهایی همچون لبنان، ترکیه، ارمنستان، بلغارستان و عراق نیز به عنوان یک صبحانه یا وعده غذایی مقوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله سعی داریم خواص ترکیب ارده و عسل در طب سنتی را برایتان فراهم سازیم تا از مصرف این صبحانه یا میان وعده مقوی و مغذی، لذت بیشتری ببرید و برای سلامت جسمتان اهمیت بیشتری قائل شوید.

طریقه مصرف ارده و عسل

ارده کنجد به تنهایی مزه گسی دارد و معمولاً افراد آن را همراه با شیره انگور، شیره خرما یا عسل ترکیب و مصرف می‌کنند. همچنین جالب است بدانید که به دلیل طبع گرم ارده و عسل، این ترکیب برای روزهای زمستان و کاهش بسیاری از بیماری‌ها از جمله درد مفاصل و افزایش سیستم ایمنی اهمیت دارد.

خواص ارده عسل به عنوان یک میان وعده همچون صبحانه، عصرانه یا شام سبک بسیار زیاد است. شما می‌توانید ارده و عسل را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا گرم شوند، آن‌ها را هم بزنید و سپس مصرف کنید اما در صورتی که ارده و عسل را گرم نکنید، می‌توانید از فواید نیز آن بهره‌مند شوید.

10 خاصیت درمانی فوق العاده ترکیب ارده و عسل

ارده و عسل، هر یک به تنهایی خواص بسیاری را شامل می‌شوند که اگر بخواهیم به تمام فواید آن بپردازیم، احتمالاً باید کتابی درباره این دو خوراکی بی‌نظیر بنویسیم. اما ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله تعدادی از خواص ترکیب ارده و عسل در طب سنتی را برایتان تعریف کنیم تا ترکیب ارده و عسل به یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی‌تان تبدیل گردد.

اگرچه داروهای شیمیایی در دنیا و طب مدرن حرف اول را می‌زنند، اما طب سنتی نیز همچنان در دنیا محبوب است. بنابراین بهتر است بدانید که ارده و عسل در طب سنتی جایگاه قدیمی و ویژه‌ای دارند که به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند.

۱. فواید ارده کنجد و عسل

    به طور کلی تنها ۱ قاشق غذاخوری یا ۱۵ گرم ارده کنجدی حاوی ۹۰ کالری (انرژی)، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، فیبر، مس، سلنیوم، فسفر، آهن، زینک و کلسیم است که این ترکیبات برای بدن انسان بسیار اهمیت دارند. این میزان از ویتامین و مواد معدنی، مواد مغذی، سالم و مورد نیاز بدن را فراهم سازد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان و کارشناسان تغذیه مصرف روزانه ارده را توصیه می‌کنند.

علاوه بر این، ۱ قاشق یا ۲۰ گرم عسل شامل ۶۴ کالری (انرژی)، انواع ویتامین و مواد معدنی و ترکیبات آنتی‌اکسیدان است که در ادامه مقاله به این موضوع بیشتر می‌پردازیم. بنابراین ترکیب ارده کنجد و عسل، فواید بی‌شماری به همراه خواهد داشت.

در صورتی که می‌خواهید رژیم لاغری بگیرید، با ترکیب ارده کنجد و عسل، می‌توانید کالری مورد نیاز یک وعده یا میان وعده بدن را فراهم سازید. علاوه بر این، عسل و ارده به افزایش سوخت و ساز بدن کمک بسزایی می‌کنند.

۲. خواص ارده و عسل برای کبد و کلیه

عسل حاوی انواع ویتامین، از جمله ویتامین ب، پتاسیم و منیزیم است. همچنین ترکیبات فنولیک و ترکیبات آنتی‌اکسیدان مانع آزاد شدن رادیکال‌های آزاد سرطانی در کبد می‌شوند. از این جهت، عسل نه‌تنها به سم‌زدایی کبد و کلیه کمک می‌کند، بلکه مانع بروز سرطان کبد یا مشکلات مربوط به کبد و کلیه می‌شود.

علاوه بر این، ارده حاوی اسیدهای چرب مفید و ترکیبات آنتی‌اکسیدان است که این غذا نیز مانع بروز برخی مشکلات کلیوی و سرطان‌ کبد و کلیه می‌شود. همچنین ترکیبات ارده کنجد نه تنها به سم‌زدایی کبد کمک می‌کند، بلکه در چربی سوزی و کاهش چربی مضر کبد نیز تأثیر دارد.

توصیه می‌کنیم از ترکیب و خواص عسل و ارده برای کبد غافل نشوید. چرا که مصرف متعادل این وعده غذایی به سلامت کبد و کلیه کمک می‌کند، کبد را سم‌زدایی می‌کند و برای درمان کبد چرب نیز اهمیت ویژه‌‌ای دارند.

۳. خواص ارده و عسل برای استخوان و درمان آرتروز

فواید ارده و عسلتنها مصرف یک قاشق ارده کنجد در روز، ۵% از کلسیم مورد نیاز بدن را برآورده می‌سازد. در واقع افرادی که با کمبود کلسیم، درد استخوان یا مشکلات آرتروز مواجه هستند، می‌توانند با مصرف ارده، به سلامت استخوان های خود کمک کنند.

عسل نیز سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است و خواص ضدالتهابی را نیز شامل می‌شود. بسیاری از پزشکان بر این باورند، برای درمان و کاهش درد استخوان از مصرف مداوم عسل غافل نشوید تا شاهد معجزه آن در بدن و افزایش قدرت و استحکام استخوان‌های خود باشید.

ترکیب ارده و عسل برای استخوان درد و مشکلات وابسته به استخوان، ثابت شده است. این دو ماده خوراکی مفید با ترکیباتی که به همراه دارند به درمان مشکلات استخوان و آرتروز کمک بسزایی می‌کنند. همچنین ارده و عسل هر دو طبع گرمی دارند که برای سلامت استخوان‌ها نیز مفید هستند.

۴. خواص ارده و عسل برای بارداری

اگر می‌خواهید یک غذا یا میان وعده پرانرژی برای خود تهیه کنید، ترکیب ارده و عسل را فراموش نکنید. بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری با کمبود انرژی و افزایش ضعف بدن مواجه می‌شوند که این انرژی باید از طریق غذاهای مفید فراهم گردد.

ارده کنجد یک منبع انرژی مفید است که تنها مصرف یک قاشق از آن، شامل ۹۰ کالری (انرژی) خواهد بود و انرژی مورد نیاز بدن را به صورت قابل توجهی فراهم می‌سازد. همچنین عسل، قند طبیعی و مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. در نتیجه ترکیب ارده و عسل برای افزایش انرژی مناسب خواهد بود.

ارده به دلیل ویتامین و مواد معدنی مفیدی که دربر دارد، به افزایش و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک بسزایی می‌کند. همچنین عسل نیز از گذشته تا به امروز به عنوان یک دارو برای افزایش سیستم ایمنی بدن مصرف می‌شود. معمولاً خانم‌های باردار در ۹ ماه بارداری، سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به دیگران دارند، بنابراین مصرف ارده و عسل برای بارداری و بهبود سیستم ایمنی اهمیت بسیاری خواهد داشت.

عسل خاصیت ضدعفونی برای بدن دارد. در واقع اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید یا دچار عفونت‌های متعدد می‌شوید، مصرف ارده و عسل به افزایش و بهبود سیستم ایمنی بدنتان کمک بسزایی می‌کند. به همین دلیل به بسیاری از خانم‌های باردار توصیه می‌شود که مصرف ارده و عسل برای دوران بارداری را فراموش نکنند.

۵. خواص ارده و عسل برای کودکان

خواص ارده و عسل چیستارده یک منبع قابل توجه از زینک، سلنیوم، مس، آهن، ویتامین ب۶ و ویتامین ای است. در واقع تمام این ویتامین و مواد معدنی به بهبود سیستم ایمنی بدن کودک کمک می‌کند. همچنین ویتامین و مواد معدنی عسل نیز برای تمام کودکان توصیه می‌شود. بنابراین خواص ارده و عسل برای کودکان، همچون یک داروی مولتی ویتامین است که به افزایش سلامت بدن کمک می‌کند.

ارده و عسل، هر دو شامل کلسیم هستند. در واقع کودکان برای رشد و افزایش سلامت استخوان‌هایشان به کلسیم نیاز دارند که این کلسیم از شیر و غذاهایی مقوی همچون ارده و عسل فراهم می‌شود.

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که برخی از مواد غذایی به تقویت هوش و حافظه کمک بسزایی می‌کنند. در واقع بهتر است بدانید، ترکیب ارده و عسل در تقویت حافظه کودکان تأثیر دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم از خواص ارده و عسل برای کودکان غافل نشوید.

از دیگر خواص ارده و عسل برای کودکان می‌توان به افزایش انرژی اشاره کرد. ترکیب ارده و عسل به دلیل قند و چربی مفید، به افزایش انرژی بدن کمک بسزایی می‌کنند. از این جهت ارده و عسل برای صبحانه کودکتان بسیار مفید خواهد بود.

۶. خواص ارده و عسل برای کاهش چربی خون و کلسترول

بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که چربی مفید کنجد یا ارده کنجد می‌تواند به کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید خون کمک بسزایی کند. در واقع بدن با دریافت چربی مفید از غذاهایی همچون ارده و عسل، چربی مضر خون را کاهش می‌دهد.

در این صورت ترکیب ارده و عسل یا مصرف هر یک به تنهایی برای کاهش چربی مضر خون مفید هستند. بسیاری از پزشکان علاوه بر دارویی‌هایی که برای افرادی با این نوع بیماری تجویز می‌کنند، مصرف مداوم و متعادل ارده و عسل را نیز توصیه می‌کنند.

در واقع ارده کنجد و عسل نه تنها کلسترول بد خون، بلکه فشار خون بالا را به صورت نتیجه‌ بخشی کنترل می‌کند. در نتیجه افرادی که به صورت روزانه ارده کنجد در صبحانه یا وعده‌های غذایی خود مصرف می‌کنند، در معرض مشکلات و سکته قلبی کمتری قرار خواهند گرفت.

۷. خواص ارده و عسل برای کم خونی

کنجد سفید شامل مقادیر بسیاری آهن است که برای بهبود کم خونی مفید خواهد بود. همچنین بسیاری از محققان بر این باورند که عسل طبیعی به درمان کم خونی کمک می‌کند. در واقع عسل به دلیل خاصیت ویتامین ب۱۲ و آهن به تولید هموگلوبین کمک بسزایی می‌کند.

بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنیم خانم‌های باردار، کودکان و افرادی که از کمبود آهن برخوردارند، از ترکیبات و غذاهای مغذی همچون ارده و عسل برای بهبود کم خونی بهره‌مند شوند. در این صورت هرچه میزان هموگلوبین در خون بیشتر باشد، میزان اکسیژن رسانی خون به بافت و ارگان‌های بدن نیز افزایش می‌یابد.

بنابراین، افرادی که با مشکل کم خونی مواجه هستند، در صورتی که تغذیه سالمی داشته باشند و از غذاهای سرشار از آهن همچون ارده و عسل بهره‌مند شوند، کمتر دچار ضعف عضلانی، خستگی بی‌دلیل و خواب نامنظم خواهند شد.

۸. خواص ارده و عسل برای درمان سرطان

ضعف سیستم ایمنی، مشکلات ژنتیکی، سبک زندگی نامناسب، تغذیه ناسالم و مسائل دیگر باعث بروز بیماری سرطان در بدن می‌شود. اما بسیاری از پزشکان بر این باورند که تغذیه و سبک زندگی سالم، تا میزان قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

این تغذیه سالم می‌تواند همچون ترکیب کنجد و ارده برای صبحانه یا یک وعده غذایی باشد. طبق تحقیقاتی، ترکیب ارده کنجد و عسل، هر دو شامل ترکیبات آنتی اکسیدان هستند که مانع آزاد و پخش شدن سلول‌های سرطانی در بدن می‌شوند.

همچنین بسیاری از پزشکان بر این باورند، افرادی که طی دوران شیمی درمانی نمی‌توانند شکر مصنوعی مصرف کنند، می‌توانند تا حد قابل توجهی با مصرف ارده و عسل، انرژی مورد نیاز بدن خود را تأمین کنند و به روند و بهبود سرطان کمک کنند.

۹. خواص ارده و عسل برای فشار خون

خواص ارده و عسل برای بارداریمعمولاً فشار خون بالا از طریق دارو و غذای سالم درمان می‌شود. اما در صورتی که به فشار خون بالا توجه نکنید، ممکن است باعث بروز بیماری‌هایی از جمله مشکلات قلبی و حتی سکته قلبی شود. از این جهت شما می‌توانید با توجه به خواص ارده و عسل برای فشار خون، به افزایش سلامت بدن خود کمک کنید.

کنجد به دلیل چربی مفید همچون امگا۳ و امگا۶، به درمان فشار خون بالا کمک می‌کند. طبق آزمایشی، افرادی که فشار خون بالا داشتند، به مدت ۳ ماه هر روز یک قاشق ارده کنجد مصرف کردند و در نهایت با کاهش فشار خون خود مواجه شدند.

همچنین عسل نیز در تنظیم فشار خون تأثیر بسزایی دارد. در نتیجه ترکیب ارده و عسل به فشار خون و تنظیم فشار خون کمک می‌کند. با این حال توصیه می‌کنیم در مصرف هر ماده غذایی، تعادل را رعایت نمایید.

۱۰. خواص ارده و عسل برای لاغری

این روزها بسیاری از پزشکان و کارشناسان تغذیه، ارده را به عنوان یک غذا برای لاغری یا چاقی ارائه می‌دهند. از این جهت احتمالاً در ذهن خود تصور می‌کنید که ارده برای لاغری بهتر است یا باعث افزایش وزن می‌شود؟

در واقع ارده شامل هیچ مواد افزودنی یا قند و شکر مصنوعی نیست. بنابراین ارده کنجد به تنهایی باعث چاقی نمی‌شود. اما ترکیب ارده با قند یا شکر، میزان کالری بالایی خواهد داشت و ممکن است باعث چاقی شود.

بنابراین چگونه ارده و عسل برای لاغری مناسب خواهند بود؟ در یک برنامه غذایی سالم، نباید هیچ گونه ترکیب غذایی حذف شود، چرا که بدن برای حیات و فعالیت سالم، نیاز به تمام مواد غذایی از جمله قند و چربی دارد. در غیر این صورت ممکن است بدن دچار استاپ وزنی شود یا پس از کاهش وزن دچار ضعف و بیماری‌های جسمی شوید.

اما قند و چربی نیز به دو صورت مفید و مضر به بدن می‌رسند. در صورتی که عسل طبیعی نباشد و از شکر مصنوعی تولید شود، نه تنها خواصی ندارد، بلکه باعث افزایش وزن نیز می‌شود. اما عسل طبیعی همراه با ارده شامل خواص فراوانی هستند که به سوخت و ساز بیشتر بدن کمک می‌کنند.

در این صورت سوخت و ساز طبیعی، برای هر بدن سالم مورد نیاز است. بنابراین اگر می‌خواهید رژیم غذایی لاغری سالمی را تجربه کنید، می‌توانید برای افزایش انرژی سالم و افزایش سوخت و ساز بدن از خواص ارده و عسل بهره‌مند شوید.

کدخبر: 917227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟