بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه / 5 داروی ضد فراموشی

به گزارش رکنا، برخی بیماری‌ها و همچنین عدم استفاده از قابلیت‌های حافظه منجر به ضعیف شدن آن می‌شوند. البته باید اشاره کنیم که تغذیه نامناسب و عدم فعالیت بدنی تاثیر بسزایی در کارکرد و تقویت حافظه برعهده دارد. با ما در این مطلب همراه باشید تا با بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه آشنا شویم.

بهترین دارو برای تقویت حافظه کوتاه مدت

معرفی بهترین دارو برای تقویت حافظه کوتاه مدت و بهبود عملکرد آن و رایج‌ترین مولتی ویتامین‌های مصرفی را بشناسید.

در این مطلب ابتدا چندین نمونه از بهترین مولتی ویتامین را برای تقویت حافظه معرفی خواهیم کرد. این مولتی ویتامین‌ها دارای مواد مغذی مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها مزایای خاصی به بدن دارند.

1. قرص جویدنی فوکوس پلاس کیدز یوروویتال؛ بهترین قرص تقویت حافظه برای درس خواندن

یکی از بهترین مولتی ویتامین‌ها برای تقویت حافظه و عملکرد شناختی کودکان و نوجوانان قرص جویدنی فوکوس پلاس کیدز از شرکت یورو ویتال است. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این مولتی ویتامین باعث بهبود رشد ذهنی و تقویت سیستم ایمنی می‌شوند. قرص جویدنی فوکوس پلاس کیدز با طعم توت فرنگی برای کودکان بالای 4 سال مناسب است.

پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده از این مولتی ویتامین‌ها برای کودکان با پزشک مشورت کنید.

2. کپسول ژلاتینی ممولیک ویواتیون؛ قرص تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر

کپسول‌های ژلاتینی ممولیک ویواتیون محصول دیگری است که به عنوان قرص تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر می‌خواهیم به شما معرفی کنیم. ویتامین‌ها و مواد مغذی بسیاری در این کپسول وجود دارند که به تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر و دیگر بیماری‌های شناختی کمک می‌کنند.

این فرآورده تحت لیسانس کشور سوئیس تولید می‌شود و از کیفیتی بی‌نظیر برخوردار است. پس به جرات می‌توانیم بگوییم که یکی از بهترین مولتی ویتامین‌های برای تقویت حافظه است.

پیشنهاد می‌شود که قبل از مصرف این مولتی ویتامین با پزشک خود مشورت کنید.

3. قرص نروزان ویتابیوتیکس اورجینال؛ بهترین دارو برای تقویت حافظه کوتاه مدت در افراد مختلف

قرص نروزان ویتابیوتیکس اورجینال برای تقویت حافظه کوتاه مدت بسیار عالی و موثر است. این قرص به عملکرد مناسب سیستم عصبی و مغز کمک می‌کند و در پیشگیری از زوال عقل و اختلال در حافظه موثر است. دیگر فواید این مکمل عبارتند از:

    تقویت حافظه کوتاه مدت و بهبود عملکرد شناختی

    حفظ و تقویت حافظه و بهبود هشیاری

    موثر در پیشگیری از آلزایمر و دیگر اختلالات شناختی

    افزایش توان ذهنی

    کاهش اضطراب و افسردگی

    بهبود خلق و خو در افراد

    و در آخر بهبود تمرکز و یادگیری

قبل از مصرف قرص نروزان ویتابیوتیکس اورجینال و دیگر نمونه‌های بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه با پزشک خود مشورت کنید.

4. کپسول‌های نوتری ایج ساپورت نوتری سنتری؛ از جمله بهترین ویتامین برای مغز

در کپسول‌های نوتری ایج ساپورت از جینکوبیلوبا استفاده شده‌است. این ماده برای تقویت و افزایش عملکرد حافظه مفید است. همچنین به درمان آلزایمر و جلوگیری از پیشرفت آن کمک خواهد کرد. البته از مولتی ویتامین نوتری ایج برای بهبود بیماری‌های قلبی- عروقی استفاده می‌شود.

بهتر است که قبل از این مولتی ویتامین نیز با پزشک خود مشورت کنید. از دیگر مولتی ویتامین‌های مهم برای تقویت سریع حافظه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    قرص ممورکس

    کپسول نوروپلاس یورو ویتال

فرقی زیادی ندارد که کدام مولتی ویتامین را برای تقویت حافظه استفاده کنید. اما در مواردی پزشک با توجه به تشخیص خود، وضعیت سلامتی بیمار و با توجه به کمبودهای بدنی فرد (طبق آزمایش خون) مولتی ویتامین خاصی را تجویز خواهد کرد.

بهترین ویتامین برای مغز؛ بهترین قرص تقویت حافظه جهان حاوی مواد زیر هستند

در ادامه با تعدادی از مواد مغذی که در بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه استفاده می‌شوند آشنا خواهیم شد. این مواد در اغلب مواد غذایی موجود هستند اما برخی افراد به دلیل رژیم غذایی یا برخی بیماری‌ها توانایی جذب آن‌ها را به میزان کافی ندارند.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب تاثیرات مثبت و منفی بر مغز و سلول‌های آن دارد. از نظر پزشکی برخی مواد غذایی تاثیر مستقیم و ثابت شده‌ای بر تقویت مغز و جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر دارند. با شناخت هر یک از مواد موثر بر تقویت حافظه و ضد آلزایمر، می‌توانید این مواد را در رژیم غذایی خود جای دهید. در صورت عدم دسترسی به منابع غذایی حاوی این ترکیبات، می‌توانید مکمل‌های غذایی آن‌ها را تهیه و مصرف نمائید.

● اسید چرب امگا 3 در روغن ماهی از بهترین مواد غذایی که در بدن معجزه می‌کند

اسید چرب امگا 3 روغنی است که در ماهی به فراوانی یافت می‌شود. این اسید چرب در غشای سلول‌های مغزی وجود دارد و به همین دلیل مصرف آن برای مغز مفید خواهد بود. زیرا با افزایش سن سلول‌های مغزی توانایی جذب اسید چرب امگا 3 را از دست می‌دهند و میزان این ماده در بدن کاهش می‌یابد.

اسید چرب امگا 3 در بدن التهاب را کاهش و جریان خون در مغز را افزایش می‌دهند و همچنین سلول‌های جدیدی را در مغز تولید می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که هر چه زنان در دوران بارداری خود از منابع امگا 3 بیشتر مصرف کنند، کودکان آن‌ها، از نظر عملکرد مغزی وضعیت بهتری خواهند داشت.

● جینسینگ؛ گیاهی ضد بیماری محبوب آسیای غربی و کل جهان

جینسینگ یکی از محبوب‌ترین داروهای گیاهی در جهان است که قرن‌هاست از آن در صنعت پزشکی استفاده می‌گردد. یکی از فواید جینسینگ، تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز است. جینسینگ سلول‌های مغز را تحریک می‌کند و قدرت تمرکز و عملکرد را کاملا بهبود می‌بخشد.

شواهد نشان داده‌اند که استفاده از گیاه جینسینگ به مدت ۱۲ هفته، به بهبود آلزایمر خفیف در بیماران کمک خواهد کرد. زمانیکه گیاه جینسینگ را به همراه جینکوبیلوبا استفاده شود، تاثیر بالایی در درمان قطعی برای رفع آلزایمر دارد.

● مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان بالا برای بدن و حافظه عالی است

آنتی اکسیدان‌ها در بدن نقش از سلول‌های مختلف از جمله پوست و مغز محافظت می‌کنند. همچنین در بهبود عملکرد مغز و تقویت آن نقش بسزایی دارند. از جمله بهترین مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان بالا می‌توانیم به نمونه‌های زیر اشاره کنیم:

    انواع میوه‌ها مانند آلبالو و توت‌ها

    فلفل دلمه‌ای به ویژه قرمز و نارنجی

    چای سبز

    زنجبیل

و مواد غذایی دیگر که آنتی اکسیدان بالایی دارند.

● زردچوبه را به دلیل خواص ضد التهابی آن برای بهبود حافظه حتما مصرف کنید

زردچوبه از خانواده زنجبیل است که نوعی ماده شیمیایی خاص و مغذی به نام کورکومین دارد. کورکومین از نقص شناختی جلوگیری می‌کند و در بهبود عملکرد حافظه و یادگیری نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد. همچنین سرعت جریان خون به مغز را افزایش می‌دهد. به همین دلیل در بهبود وضعیت مغز و حافظه موثر است.

● ویتامین D مهمترین ویتامین در تقویت سریع حافظه

کمبود ویتامین D در بدن عوارض مختلفی ایجاد می‌کند، یکی از این عوارض ابتلا به ناراحتی‌های مغزی و عصبی است. زیرا ویتامین D در حفظ سلامت بافت‌ها و اعضای بدن از جمله مغز تاثیر دارد. پس تا جایی که می‌تواند روزانه 15 دقیقه زیر آفتاب مستقیم قرار بگیرید یا از مواد غذایی حاوی این ویتامین استفاده کنید.

اسید فولیک برای سلامت مغز و سیستم عصبی نقش حیاتی دارد

● اسید فولیک برای سلامت مغز و سیستم عصبی نقش حیاتی دارد

اسید فولیک یا ویتامین B9 برای مغز و سیستم عصبی نقش کلیدی دارد. این ویتامین مهم هوشیاری را افزایش و به بهبود حافظه و تمرکز کمک خواهد کرد. پس برای داشتن حافظه‌ای قوی اسید فولیک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا در صورت کمبود شدید، از کپسول‌های حاوی این ویتامین استفاده کنید.

● ویتامین B6، از دیگر ویتامین‌های گروه B مهم برای بدن که باید استفاده کنید

ویتامین ب6 در ساخت سروتونین و دوپامین نقش کلیدی دارد. سروتونین و دوپامین برای ارتقا هوشیاری و وضعیت روحی روانی خیلی مهم هستند. به همین دلیل است که کمبود دوپامین و سروتونین در اغلب افراد مبتلا به مشکلات روان شناختی یا افسردگی دیده می‌شوند.

● ویتامین E، موثر در بهبود حافظه و افزایش قدرت ذهن در افراد مختلف

مصرف مناسب ویتامین E باعث افزایش قدرت ذهن و حافظه به ویژه در افراد مسن می‌شود. در بعضی از مطالعات مشخص شده‌است که مقادیر بالای ویتامین E می‌تواند به بهبود حافظه افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند، البته اگر آلزایمر در حد خفیف تا متوسط باشد.

● کمبود ویتامین B12 با کاهش حافظه ارتباط مستقیم دارد

دانشمندان معتقدند که بین سطوح پایین ویتامین B12 و کاهش حافظه ارتباط مستقیم وجود دارد. خطر کمبود ویتامین ب۱۲ با افزایش سن بیشتر می‌شود. این ویتامین در بسیاری از مواد غذایی از جمله مرغ و ماهی به وفور یافت می‌شود اما اگر به هر دلیل به کمبود آن مبتلا هستید، بهتر است هنگام خرید مولتی ویتامین، محصولی تهیه نمایید که حاوی مقادیر مطلوبی از آن باشد.

بهترین راه برای کمک به حافظه رژیم غذایی خوب است.

مصرف مواد غذایی مقوی و مغذی برای تقویت سریع حافظه

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت سریع حافظه مصرف مواد غذایی مقوی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یعنی با رژیم غذایی خوب و مقوی افراد می‌توانند تمامی آنچه که بدنشان نیاز دارد را تامین کنند. پس داشتن یک رژیم غذایی سالم، مقوی و حاوی مواد تازه در تقویت حافظه موثر خواهد بود.

ازجمله رژیم‌های غذایی مفید برای تقویت و سلامت کلی بدن، رژیم غذایی مدیترانه‌ایست. در حالت کلی رژیم غذایی باید حاوی مواد زیر باشد:

    غذاهای گیاهی مختلف

    محدود یا قطع کامل گوشت قرمز

    خوردن ماهی

    استفاده از مقادیر آزاد روغن زیتون برای تهیه غذا

    مصرف میوه‌ها، دانه و مغزها

اما لازم به ذکر است که افراد با سنین مختلف توانایی جذب یکسان مواد مغذی را ندارند. به همین دلیل است که مولتی ویتامین‌های مختلف تولید شده‌اند.

در این مقاله درباره تقویت حافظه و مواد غذایی و ویتامین‌های موثر بر مغز و بهترین مولتی ویتامین‌های موجود در جهان صحبت کردیم. یادمان باشد که پیشگیری بهتر از درمان است. پس برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر بهتر است از این مولتی ویتامین‌ها استفاده کنید.

همچنین با داشتن یک رژیم غذایی مناسب، اصلاح سبک زندگی و برنامه ورزشی صحیح می‌توانید به این هدف نزدیک‌تر شوید.

سوالات متداول در مورد بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه

در صورت داشتن فشار خون آیا میتوانیم از مولتی ویتامین‌ها استفاده کنیم؟

در خصوص مصرف مولتی ویتامین‌ها در صورت داشتن فشار خون بالا، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

آیا مولتی ویتامین‌های گیاهی برای تقویت حافظه تولید شده‌اند؟

بله. نمونه‌های مختلفی از مولتی ویتامین‌های گیاهی برای تقویت حافظه تولید شده‌اند. در این مولتی ویتامین‌ها زردچوبه، جینسینگ و دیگر مواد گیاهی وجود دارند.

توجه داشته باشید که برای استفاده و نحوه مصرف این مولتی ویتامین نیز با پزشک مشورت کنید.

5. قرص رد جینسینگ پاور مولتی ویتامین مینرال، بهترین قرص تقویت حافظه و تمرکز

مولتی ویتامین رد جینسینگ حاوی این گیاه مقوی و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که نیاز بدن را به این مواد تامین می‌کند. از دیگر فواید این مولتی ویتامین جینسینگ‌دار می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    خواص آنتی اکسیدانی

    افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زا

    کاهش اضطراب

    رفع ضعف و خستگی بدن

    کاهش افسردگی به دلیل ویتامین‌های گروه B

    کاهش کم خونی

    بهبود انرژی بدن

   بهترین زمان مصرف قرص تقویت حافظه چه موقع است؟

زمان مصرف هر کدام از مولتی ویتامین‌ها با توجه به مواد موجود در آن متفاوت است.

کدخبر: 914840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟