دمنوش های قاعده آور

به گزارش رکنا، دوران قاعدگی در سیکل سلامت بدن خانم ها بسیار مهم است. بسیاری از خانم ها دغدغه پریود نشدن ماهانه را دارند که خبر خوش برای این عزیزان آن است که با مصرف مرتب دمنوش های زیر می توانند قاعدگی منظم داشته باشند. البته اگر احتمال بارداری وجود دارید باید از مصرف آن بپرهیزید.

دمنوش مریم گلی

مصرف این دمنوش در دوران پریودی می تواند درد پریود را کاهش دهد. 2 قاشق غذاخوری مریم گلی را با 2 فنجان آب جوشیده به مدت 10 دقیقه دم کرده و پس از صاف کردن دمنوش آن را مصرف کنید. می توانید روزی یک فنجان از این دمنوش را مصرف کرده و پس از 3 روز پریود شوید.

دمنوش مریم گلی

دمنوش بابونه

برای تاثیر بیشتر دمنوش بابونه قسمت های زردرنگ بابونه را جدا کرده و داخل فنجان بریزید. آب جوشیده شده را روی آن ریخته و سر فنجان را به مدت 10 دقیقه بپوشانید تا دم بکشد. دمنوش را از صافی رد کرده و میل کنید.

دمنوش بابونه

دمنوش زنجبیل

زنجبیل را می توان نزدیک به روز شروع قاعدگی برای تحریک قاعدگی استفاده کرد. زنجبیل ورقه شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه خیس بخورد. دمنوش را 2 تا 3 بار در روز بنوشید. زنجبیل بریده شده را می توان برای 2 یا 3 چای دیگر هم استفاده کرد به شرطی که قبل از خیس کردن مجدد برش های کوچکی را در ورقه ها ایجاد کنید. این کار کمک می کند که دمنوش زنجبیل غلظت بیشتری داشته باشد.

دمنوش زنجبیل

دمنوش پونه کوهی

یک فنجان آب داغ را روی پونه کوهی بریزید و بگذارید 5 دقیقه خیس بخورد. اجازه دهید خنک شود و بعد دمنوش را از طریق صافی پارچه ای و مشبک صاف کنید. شما می توانید این دمنوش را 2 تا 3 بار در روز بنوشید.

دمنوش پونه کوهی

دمنوش جعفری

برای تهیه بهترین دمنوش برای پریود شدن با جعفری ابتدا به اندازه نصف یک مشت جعفری را خوب بشویید. سپس با آب جوش و به دور از حرارت مستقیم آن را به مدت 10 دقیقه دم کنید. دمنوش را از صافی رد کرده و میل کنید. عطر دمنوش جعفری نیز برای تمدد اعصاب بسیار مفید است.

دمنوش جعفری

دمنوش دارچین

3 چوب دارچین متوسط یا 2 قاشق غذاخوری پودر دارچین را در آب بجوشانید و دمنوش را صاف کرده و صبح زود با معده خالی بنوشید. این عمل را برای یک ماه امتحان کنید.

دمنوش دارچین

دمنوش گل گاوزبان

به اندازه یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان را به مدت 15 دقیقه بدون استفاده از حرارت مستقیم دم کرده و 3 روز قبل روزی 2 فنجان از این دمنوش را میل کنید.

دمنوش گل گاوزبان

دمنوش آویشن

برگ های آویشن را با آب سرد بشویید. آنها را داخل یک لیوان متوسط ریخته و بر روی آن آب جوشیده شده بریزید و لیوان را بپوشانید تا دمنوش طی 2 -1 دقیقه دم بکشد. پس از صاف کردن دمنوش آن را میل کنید.

دمنوش آویشن

دمنوش برگ تربچه

برگ تربچه و آب را در مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا هم بزنید تا مخلوطی یکدست به دست بیاید. مایع را ازطریق یک صافی پارچه ای و مشبک صاف کنید. می توانید روزی 2 تا 3 فنجان از آن را بنوشید.

دمنوش برگ تربچه

کدخبر: 914601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟