دوستان ریه تان را بشناسید

به گزارش رکنا، این خوراکی ها برای ریه شما بسیار مفید است.

1- موز

حاوی پتاسیم است برای بهبود عملکرد ریه. بنابراین اگر می خواهید ریه سالم داشته باشید موز بخورید. موز سرشار از پتاسیم بوده و گزینه‌ای عالی برای بهبود عملکرد ریه‌ها محسوب می‌شود. پتاسیم برای سلامتی و عملکرد خوب ریه ضروری است. مصرف کافی پتاسیم به ویژه در کودکان به افزایش عملکرد و ظرفیت ریه‌ها کمک می‌کند. در کنار موز، آووکادو، کدو سبز و پرتقال نیز غنی از پتاسیم هستند.

2- آویشن

داروی عالی برای سرفه است. آویشن به طور خاص یک داروی عالی برای سرفه است. این گیاه همچنین به تنفس و گلو نیز کمک می‌کند. این گیاه همچنین برای درمان برونشیت نیز پیشنهاد می‌شود. آویشن را به روش‌های مختلفی از جمله دم کردن گیاه آن، استفاده از روغن‌های گیاهی آن و همچنین برگ‌های تازه این گیاه می‌توان استفاده کرد.

3- سیب

کاهش تخریب بافت ریه. مطالعه دانشگاه جان هاپکینز که نشان داد یک رژیم غذایی حاوی گوجه‌فرنگی باعث کاهش تخریب بافت ریه در افراد سابقا سیگاری می‌شود، این مزیت را برای سیب نیز ثابت کرده است. سیب سرشار از کوئرستین است که دارای خواص آنتی‌هیستامین، ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری مزمن ریوی، آسم و برونشیت را کاهش دهد. بسیاری از غذاها از جمله پیاز، انگور، مرکبات، گیلاس و گیاه کَبَر دارای کوئرستین زیاد هستند، اما سیب به خصوص سرشار از این ماده است.

4- تخم مرغ

حاوی پروتئین برای تقویت ماهیچه های تنفسی است. تخم‌مرغ حاوی پروتئین با کیفیت بالاست که به حمایت از سلامت ریه‌ها و حفظ ماهیچه‌های تنفسی قوی کمک می‌کند. از آنجایی که ریه‌ها برای تنفس سخت‌تر عمل می‌کنند، عضلات آن به پروتئین بیشتری برای حفظ توده و استحکام خود نیاز دارند. پروتئین همچنین از عملکرد سیستم ایمنی و بهبود زخم‌ها نیز حمایت می‌کند.

تخم‌مرغ نیز مانند ماهی‌های چرب سرشار از ویتامین D و چربی‌های سالم است که برای سلامت ریه‌ها مفید است.

کدخبر: 907034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟