برای لاغری از چه مکمل هایی استفاده کنیم؟

باید دید به قول معروف کجای کار لنگیده است؛ یا رژیم لاغری خود را به درستی رعایت نکرده‌اید یا به اندازه کافی فعالیت بدنی نداشته‌اید. دلایل دیگری هم وجود دارد؛ مثلا ممکن است مشکلات هورمونی داشته باشید و حتی خود از آن آگاه نباشید. یک راه فوق‌العاده برای افرادی که ورزش می‌کنند و در پی لاغری هستند این است که از مکمل‌های بدنسازی کاهش وزن استفاده کنند. اما پرسش اینجاست که دقیقا کدام مکمل‌ بدنسازی بیشترین میزان چربی سوزی و لاغری را به همراه دارد؟

اوج چربی سوزی با مکمل ال کارنیتین

بدون شک به عنوان بهترین مکمل کاهش وزن ورزشی از ال کارنیتین می‌توان نام برد. مقدار و شدت تمرینات ورزشی خود را افزایش دهید و در کنار آن از مکمل ال کارنیتین بهره بگیرید. مکمل ال کارنیتین به بدن انسان کمک می‌کند تا در سلول‌های بدن، اسیدهای چرب بیشتری سوزانده شود و در نتیجه کاهش وزن اتفاق بیفتد. اگرچه نتیجه تحقیقات در مورد تاثیر ال کارنیتین بر لاغری متفاوت است اما به طور کلی این مکمل، چربی سوز شناخته می‌شود و سرعت کاهش وزن را در مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد.

نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری

اگر سعی در کاهش وزن دارید و می‌خواهید از مکمل ال کارنیتین کمک بگیرید، در زمینه مصرف آن حتما نظر پزشک و مربی ورزشی خود را جویا شوید. در حالت کلی برای لاغر شدن مصرف روزانه 2000 میلی‌گرم (برابر با 2 گرم) L-carnitine توصیه می‌شود. البته مصرف را می‌توان تا 4 گرم در روز نیز افزایش داد. بهتر است ال کارنیتین در این دوزها 2 تا 3 نوبت در روز مورد استفاده قرار گیرد تا ایمن بوده و موثر واقع شود.

1 ساعت قبل از شروع تمرین ورزشی، بهترین زمان مصرف مکمل ال کارنیتین برای چربی سوزی است. دقت داشته باشید که ال کارنیتین برای لاغری فقط در روزهایی که ورزش می‌کنید نباید استفاده شود؛ حتی در روزهای استراحت نیز این مکمل را مورد استفاده قرار دهید.

پروتئین وی

آیا پروتئین وی به لاغری کمک می‌کند؟

حتی اگر چندان با مکمل‌های بدنسازی سر و کار نداشته باشید، باز هم احتمالا نام پروتئین وی به گوشتان خورده است. بدون اغراق باید گفت که پروتئین وی، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مکمل ورزشی در تمام جهان است. اما آیا برای لاغری هم کاربرد دارد؟ وقتی تصمیم به لاغر شدن گرفته و رژیم لاغری می‌گیرید، همراه با وزن کم کردن ممکن است در کنار چربی‌ها، عضلات شما نیز تحلیل رود. یک راهکار ایده‌آل برای جلوگیری از این اتفاق، مصرف مکمل پروتئین وی است.

پروتئین وی همزمان باعث تقویت عضلات شده و روی کاهش وزن نیز تاثیر مثبت دارد. این مکمل چربی‌سوزی را افزایش داده و از توده عضلانی محافظت به عمل می‌آورد. اما چگونه به لاغر شدن کمک می‌کند؟ مصرف پروتئین وی، کالری بالایی را برای بدن تامین کرده و موجب می‌شود تا فرد از رژیم غذایی خود کالری کمتری دریافت کند. پروتئین وی اشتها را کاهش داده و از این طریق در لاغری نقش دارد. اگر به دنبال توده عضلانی بدون چربی هستید و مایلید تناسب اندامی فوق‌العاده را تجربه کنید، حتما از پروتئین وی ایزوله استفاده نمایید زیرا درصد چربی و کربوهیدرات در آن نزدیک به صفر است.

طرز استفاده از پروتئین وی برای لاغری

اگر حرفه‌ای ورزش می‌کنید مصرف روزانه 25 تا 50 گرم پروتئین وی به شما توصیه می‌شود. این مقدار پروتئین وی بهتر است 2 نوبت در روز مورد استفاده قرار گیرد. به این منظور می‌توانید به عنوان میان وعده بین وعده صبحانه و ناهار و ناهار و شام، با پروتئین وی برای خود شیک پروتئین تهیه نموده و استفاده کنید. با هدف کاهش وزن بهتر است پروتئین وی را در ترکیب با آب یا شیر کم چرب مورد استفاده قرار دهید؛ نه شیر پرچرب.

حتی گاهی می‌توانید به جای وعده‌های غذایی نیز، پروتئین whey بخورید تا هم سیر شوید و هم ماده غذایی دیگری را استفاده نکنید. البته این کار به صورت مداوم توصیه نمی‌شود زیرا بدن شما به مواد مغذی نیاز دارد که باید از طریق رژیم غذایی تامین شوند و همه آنها در پروتئین وی وجود ندارند.

پروتئین وی برای لاغری

قرص سی ال ای، مکملی با چربی سوزی عالی

قرص CLA حاوی نوعی اسید چرب به نام اسید لینولئیک است که بدن انسان قابلیت ساخت آن را ندارد و از گوشت حیوانات و فرآورده‌های لبنی به دست می‌آید. تاکنون تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند که مکمل سی ال ای می‌تواند به روند چربی‌سوزی سرعت بخشیده و باعث شود لاغری سریع‌تر اتفاق بیفتد. بسیاری از ورزشکاران به منظور به اوج رساندن چربی سوزی در بدن خود ترجیح می‌دهند به طور همزمان از مکمل سی ال ای و ال کارنیتین در کنار تمرینات خود بهره بگیرند.

طریقه مصرف قرص CLA برای لاغری

روزانه مصرف ۳ تا ۴ گرم قرص CLA برای کمک به لاغر شدن افراد ورزشکار توصیه می‌شود. بهترین زمان مصرف مکمل سی ال ای در کنار وعده‌های غذایی است. با این حال در مورد مقدار مصرف این مکمل بهتر است حتما با پزشک هم مشورت کنید.

معرفی دیگر قرص‌های لاغری برای کاهش وزن

در داروخانه‌ها با انواع قرص لاغری روبرو می‌شود. مکانیسم تاثیر این قرص‌ها روی کاهش وزن از 3 طریق است:

  • کاهش اشتها
  • کاهش جذب چربی‌ها در بدن
  • افزایش میزان چربی‌سوزی

حقیقت این است که همه قرص‌های لاغری نمی‌توانند توقعات شما را از کاهش وزن برآورده کرده و موثر واقع شوند. اما داروهایی برای لاغری وجود دارند که حتی FDA نیز آنها را تائید کرده است. این داروهای لاغری عبارتند از:

  • اورلیستات
  • فنترمین
  • نالترکسون و بوپروپیون
  • آگونیست‌های گیرنده GLP-1
  • ستملانوتید
  • داروهای سرکوب کننده اشتها مثل فنترمین، بنزفتامین، دی اتیل پروپیون و ...

خرید داروهای ذکر شده برای لاغری حتما نیاز به نسخه پزشک دارد. اما در داروخانه‌ها بعضی قرص‌های لاغری هم وجود دارند که گیاهی بوده و به راحتی می‌توانید بدون نیاز به نسخه آنها را تهیه کنید.

بهترین قرص لاغری را از کجا بخریم؟

حالا که تا به اینجای مقاله همراه ما بوده‌اید، حتما به دنبال بهترین قرص لاغری و خرید آن هستید. یکی از فروشگاه‌های معتبری که انواع قرص لاغری و مکمل بدنسازی اصل را ارائه می‌دهد، داروخانه آنلاین مثبت سبز است. با مراجعه به این آدرس: https://mosbatesabz.com/ می‌توانید وارد این داروخانه اینترنتی شده و با تخفیف‌های فوق‌العاده، مکمل مورد نظر خود را خریداری نمایید.

نکته قابل توجه دیگر آن است که از مشاوره رایگان پزشکان نیز در سایت این داروخانه می‌توانید برخوردار شوید. داروخانه آنلاین مثبت سبز به مدیریت جناب آقای مهندس سید مرتضی مهر طباطبایی بیش از 7 سال سابقه فعالیت داشته و عملکرد آن همواره با رضایت مشتریان همراه بوده است. به همین دلیل است که این داروخانه را به عنوان بهترین به شما معرفی کردیم.

 

کدخبر: 901271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟