خواص به لیمو را بشناسید

به گزارش رکنا، طبع به لیمو گرم و خشک است. برای تقویت حافظه می توان از عرق به لیمو استفاده کرد. خواص آرام کنندگی به لیمو به خوبی شناخته شده است. مصرف آن برای افرادی که اضطراب مزمن و مشکلات عصبی دارند توصیه می شود. همچنین می تواند باعث سهولت و آرامش ذهن و بدن شود.

به لیمو فقط دارای 2 گرم کالری است. همچنین این گیاه غنی از ترکیبات عالی است که باعث کاهش خوردن در وعده های غذایی دیگر می شود. علاوه بر اینها چای به لیمو طی فرآیندهای مختلف موجب سوختن چربی در بدن می شود. درنتیجه این گیاه معطر و پرخاصیت موجب کاهش وزن شما می شود.

در درمان سوءهاضمه، نفخ ، سردردهای یک طرفه، دردهای عصبی، سرگیجه و رفع صداهای گوش، رفع خستگی بدن و علائم سرماخوردگی استفاده می شود.

طرز تهیه چای به لیمو

یک قاشق غذاخوری برگ به لیمو را در قوری ریخته و آب با دمای 80 درجه را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت 20 دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل به شیرین کردن دمنوش می توانید از نبات یا عسل استفاده کنید.

برگ ها و پیکر رویشی این گیاه دارای خواص تب بر، مسکن، ضد نفخ، کمک کننده به هضم غذا، آرامش بخش، رفع دل پیچه و درد شکم، رفع تپش قلب است و اثر مقوی بر معده دارد. برای رفع دردهای عصبی و پایین آوردن درجه حرارت بدن در بیماری ها بسیار مفید است.

سینوزیت یا ورم حاد حفره های بینی را می توان با دمنوش به لیمو درمان کرد.

به لیمو برای افرادی که بیماری های آسم و کم خونی دارند بسیار مفید است.

بوی بد دهان را برطرف می کند.

شیوه استفاده از به لیمو برای آشپزی

می توانیم مقداری به لیموی تازه را چیده و آن را تفت بدهیم و در سالاد بریزیم. همچنین می توانیم از به لیموی خشک برای طعم دار کردن ماهی، گوشت و مرغ استفاده کنیم زیرا عطر لیموی تازه را به غذا می دهد.

شربت به لیمو:

برگ به لیمو را به میزان 50 گرم در 6 لیوان آب بجوشانید. سپس میوه به (300 گرم) را رنده و به آن اضافه کنید. درنهایت یک لیوان گلاب و مقداری سکنجبین به ترکیب به دست آمده اضافه کنید تا شربت نهایی به دست بیاید.

کدخبر: 892598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟