خواص کاهو و سکنجبین خوراکی مخصوص سیزده بدر

به گزارش رکنا، براساس یافته های محققان طب سنتی کاهو دارای طبیعتی سرد و پررطوبت است و مصرف آن با سکنجبین که طبیعتی به مراتب گرم تر از کاهو دارد به اعتدال طبیعت بدنی افراد کمک بزرگی می کند. افرادی که از نفخ و درد شکم و همچنین دیرهضم شدن غذا رنج می برند می توانند از کاهو و سکنجبین استفاده کنند. از دیگر خواص این دو ماده غذایی می توان به ادرارآور بودن انها اشاره کرد.

به گفته پزشکان متخصص مصرف سکنجبین بازکننده عروق بدن و مجاری است و ضمن تمیز کردن و پاکسازی خون بدن به دلیل خاصیت گرم و خشک بودن آن سردی و رطوبت کاهو را خنثی کرده و اثرات مثبت فراوانی را به همراه خواهد داشت.

کسانی که دارای مشکلاتی مثل یبوست هستند و از آن رنج می برند با استفاده از کاهو و سکنجبین تا حد زیادی درد آنها التیام پیدا می کند.

پاکسازی بدن از سموم مختلف و همچنین کمک به پاکسازی کبد و تقویت قلب و عروق بخش دیگری از خواص بیشمار کاهو و سکنجبین به شمار می رود.

رفع بی خوابی و درمان اختلالات سطحی خواب در افرادی که با مشکل مواجهند با مصرف کاهو و سکنجبین بسیار کاهش پیدا می کند و خوردن این دو خوراکی به کسانی که خواب راحتی ندارند توصیه می شود. کاهو آرام بخش و خواب آور بوده و مصرف آن برای درمان بیش فعالی در کودکان نیز مفید است.

کدخبر: 882164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟