کم خون ها چه بخورند؟

به گزارش رکنا، کم خونی مشکلی است که بسیاری افراد درگیرش هستند به ویژه خانم ها به دلیل شرایط خاص هورمون ها و بدن شان. بهترین خوراکی ها برای مبارزه با کم خونی به شرح زیر است:

قلوه، گوشت قرمز، زرده تخم مرغ ، سبزی با برگ تیره (مانند جعفری و اسفناج)، برگ زردآلو و دانه های روغنی، حبوباتی مانند عدس و لوبیا و شیره انگور بسیار برای افراد کم خون مفید است. امتحان کنید. علاوه بر اینها بادام درختی، گیلاس، موز، سیب، طالبی، انار، انجیر، تخمه آفتابگردان و تخمه کدو، سه شیره که مخلوط شیره‌های توت، انگور و خرما است و این مخلوط جایگزین قرص آهن بوده و سبب دفع اوره می‌شود همچنین سه شیره برای درمان یبوست و بیماری‌های استخوان مفید اعلام شده و همچنین تقویت کننده قوای جنسی و مقوی حافظه است را باید مصرف کرد.

نقش آهن در کم خونی

یکی از مهم‌ترین مواد معدنی که می‌تواند به عملکرد صحیح بدن کمک کند، آهن است. این ماده معدنی چنان نقش مهمی دارد که کمبود آن می‌تواند باعث اختلال بخش‌های بسیاری از بدن شود. از این رو مصرف این ماده غذایی را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

کمبود آهن در بدن باعث می‌شود فرد به بیماری کم خونی مبتلا شود. این بیماری هیچ محدودیت سنی و جنسی ندارد و می‌تواند هر فردی را درگیر خود کند. زمانی که در رگ‌ها گلبول‌های قرمز به اندازه کافی نباشند که بتوانند اکسیژن مورد نیاز بدن را تامین کنند، فرد به کم خونی مبتلا می‌شود.

در این میان زنان بسیار بیشتر از مردان در معرض این بیماری قرار دارند، به طوری که از هر ۱۰ خانم حداقل یک تا دو نفر آنها به کم خونی مبتلا هستند. بدن هر فردی باید به طور روزانه ۷ تا ۱۸ میلی‌گرم آهن جذب کند. این میزان آهن در زنان باردار به ۲۷ میلی‌گرم در روز می‌رسد.

کدخبر: 875018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟