توصیه های سلامتی به افراد گروه خونی A + فیلم
حجم ویدیو: 18.98M | مدت زمان ویدیو: 00:02:21

افرادی که گروه خونی آنها A است باید برای کم کردن استرس خود به برخی از ورزش های مخصوص بپردازند.

به گزارش رکنا ، افراد دارای گروه خونی A دارای ویژگی های اخلاقی خاصی هستند که در این مطلب به بررسی تمام این موارد پرداخته ایم.

صفات کلیدی

کشاورز

گیاهخوار

مشابه عنصر خاک

ظاهر خونسرد و آرام

منظم

ایده آلیست و کمال گرا

مشکل پسند

حساس

احساساتی

دلسوز

درونگرا

تودار

خجالتی

زیرک و باهوش

متفکر

دقیق

مسؤول و وظیفه شناس

با وجدان

تابع قانون

محتاط

انعطاف ناپذیر

بدبین

دودل و مردد

صبور

خویشتندار

خجالتی

مودب

مدیران باهوش اما پر اشتباه

توضیحات درباره گروه خونی

این گروه خونی کمی دیرتر از گروه خونی O تکامل یافته است، یعنی زمانی که بشر به جای شکار، کشاورزی می کرد و تشکیل اجتماع داده بود. افراد این گروه از بازماندگان زارعین دورانهای پیشین می باشند. این گروه بعد از گروه خونی O بیشترین فراوانی را در میان جمعیت داراست.

گروه خونی A با طبع سودا در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر خاک می باشد. این افراد منظم، حساس و زیرک هستند.

افراد با گروه خونی A درونگرا، مسؤول، با دقت و حساس به جزئیات هستند. در عین حال که بسیار حساس هستند، می توانند حلال مشکلات خوبی هم باشند.

اگر گروه خونی فردی A باشد، او فردی دقیق و منظم است. این افراد عاشق هماهنگی و موقعیت های شفاف هستند و بیشتر از صاحبان هر گروه خونی دیگری از قانون پیروی می کنند. چنین فردی مدام به فکر سروسامان دادن اوضاع است و حتی لباس پوشیدن او هم همیشه مرتب به نظر می رسد. با این حال فردی انعطاف ناپذیر و مشکل پسند است. او مهارتی در پس انداز پول و پیشرفت مالی ندارد.

افراد با گروه خونی A اغلب درونگرا و تودار هستند، در برخورد با دیگران خجالتی و کمرو هستند و کمی سخت تر از دیگران با جمع خودمانی می شوند. با این حال تمایل به همکاری و فعالیتهای گروهی دارند و از هماهنگی لذت می برند. احساساتی و مودب بوده، برای روابط ارزش قائل هستند و نسبت به دیگران وفادارند. به نظرات دیگران بسیار اهمیت می دهند و اگر قلبشان بشکند، به سختی التیام می یابد.

حالات افسردگی دارند، به آینده بسیار بدبینند و مایلند مسائل را به دو گروه سیاه و سفید تقسیم کنند. نسبت به تغییرات تردید دارند. دوست داران طبیعت و گریزان از جمعیت و شلوغی هستند. به یک مکان شخصی یا پناهگاه امن و مخفی برای خود نیازمندند. عموما دودل و غیر قاطع اند و نگران، خوددار، محتاط در تصمیم گیری، بدبین و بسیار حساس هستند. برای حضور در کارهای تیمی آماده هستند، مخصوصا وقتی دستوری به آنها داده شود.

افراد دارای این گروه خونی می توانند به خوبی در جوامع پر جمعیت و بزرگ زندگی کنند و با آنها همراه و دمساز شوند. این افراد تابع قانون، منظم و شایسته هستند. احترام دیگران را رعایت می کنند و از خود خاطره خوبی در ذهن دیگران بر جای می گذارند.

افرادی منظم، با وجدان، درستکار، قابل اعتماد، مطیع قانون و قاعده و بدون اعمال خشونت هستند. به قوانین و استانداردهای اجتماعی بسیار اهمیت میدهند. بسیار مسؤولند و همواره خطی بین کار و تفریح میکشند. از تحمل و صبر بالایی برای انجام کارهای فیزیکی و رقابتی برخوردارند. آنها معتقدند که در مسائل دینی و اخلاقی می توان به کمال رسید.

افراد این گروه در ضمن نمی توانند برای کارهایی که به مدیریت دقیق نیاز دارد، نامزدهای مناسبی باشند. در حالیکه افراد گروه خونی O دارای این ظرفیت و صلاحیت می باشند. البته مقصود این نیست که این افراد نمیتوانند مسؤولیت مستقیم کارها را قبول کنند، بلکه آن دسته از کارهایی که نیاز به دقت خاصی دارد، انجامش برای افراد این گروه سخت است و ممکن است هر آن با اشتباه مواجه شوند.

اگر با یکی از دارندگان این گروه خونی روبرو هستید، خوشحال باشید. زیرا این افراد به شکل عجیب و غریبی خویشتندار هستند و اگر از دست شما عصبانی شوند، چیزی بروز نمی دهند. این افراد وظیفه شناسند، و حتی اگر بی قانونی بیداد کند، از زیر مسؤولیت هایشان شانه خالی نمی کنند.

کسانی که گروه خونی A دارند، کمال گرایانی حساس هستند، ولی بیش از حد دچار اضطرابند. آنها کمال گرا بوده و دوست دارند همیشه در شرایط از پیش تعیین شده و منظم قرار گیرند. در حالی که در ظاهر آرام و خونسرد به نظر می رسند، به دلیل داشتن استانداردهای بالا و ایده آلیست بودن، از درون بسیار ناآرام هستند. آنها به راحتی می توانند ظاهر آرامی از خودشان نشان دهند، حتی اگر عصبانی باشند. اغلب تشویش و اضطراب خود را به هنگام ارتباط با دیگران پنهان می کنند. آنها احساساتشان را در خود نگه می دارند تا زمانی که فوران کند. بسیاری از آنان تنش دارند، بی تابند و قادر نیستند به خوبی بخوابند. آنها ترجیح می دهند از سرگرمی هایی بهره ببرند که از فشار عصبیشان بکاهد.

این افراد باهوش و حساس بوده و قادرند با حوادث پیرامون خود به خوبی مبارزه کنند و در مواقع حساس به خوبی تصمیم بگیرند، اما وقتی هیجان و ناراحتی آنها از حد فراتر رود، این افراد منفجر می شوند.

متعلقان به این گروه خونی، به شدت فداکار هستند و می توانیم آنها را به عنوان صادق ترین افراد جهان معرفی کنیم. صاحبان گروه خونی A دلسوزترین آدم های جهان هستند

کارهای مرتبط با قانون مثل وکالت و پلیس بودن، از هر کاری برای آنها مناسب تر است، زیرا این افراد قانونمند هستند، به جزئیات اهمیت فوق العاده ای می دهند و از بایگانی و نگهداری اسناد هم لذت می برند. بسیاری از افراد با گروه خونی A در پژوهش و تحقیقات مشغول به کارند. همچنین این افراد برای کارهای حسابداری، هرگونه امور اقتصادی، مالی، کامپیوتر و مهندسی شایستگی دارند.

مواقعی که توانایی سمتهای مدیریتی و رهبری را دارند، ممکن است آن را نپذیرند به دلیل این که استرس برای سیستم عصبی آنان خوب نیست.

اشخاص معروف دارای گروه خونی A

اعضای این گروه خونی گرچه رهبرانی باهوش و مقتدر هستند، اما اشتباهات زیادی را هم مرتکب می شوند. چند نفر از افراد مشهور گروه خونی A که دچار اشتباهات بزرگی در مواقع حساسی شدند عبارتند از بعضی از روسای جمهوری امریکا مانند لیندون جانسون در مساله جنگ ویتنام، ریچارد نیکسون در مساله واتر گیت و کارتر در حمله به ایران در صحرای طبس. اما نمونه دیگری از یک فرد عصبانی و باز اشتباه کار گروه A، آدولف هیتلر بود، فردی مستبد و خونریز که آلمان را دچار بزرگترین فاجعه کرد.

آنها همگی از رهبران بزرگ سیاسی جهان هستند که به دلیل اقتدار، نامشان در تاریخ ماند، ولی نتوانستند تا پایان، حمایت مردم را به خود جلب کنند و فجایع یا بحرانهایی را با نام خود در تاریخ ثبت کردند.

ورزش های مفید برای گروه خونی A

افراد این گروه خونی در معرض ابتلا به استرس ها هستند و بهترین راه درمان استرس در آنان استفاده از ورزش یوگا ست. به طور کلی انجام ورزش های سبک به افراد این گروه توصیه شده است. ورزشهای کاهش دهنده استرس و آرامش بخش مانند یوگا، گلف و یا شنا و پیاده روی سبک از استرس درونی آنها می کاهد.

افراد با گروه خونی A نسبت به گروه خونی O به فعالیت و تحرک کمتری نیاز دارند، زیرا زیاده روی در انجام ورزش باعث خستگی جسمی و روحی در آنها می شود. برای آنها فقط ۳۰ دقیقه نرمش آرام در روز مثل یوگا، تای چی یا پیاده روی سبک در فضای آزاد، بسیار مناسب است. این افراد بهتر است تمرینات ورزشی ملایمی را انجام دهند که هم از جسم و هم از مغزشان استفاده کنند.

رژیم غذایی گروه خونی A

از خواص مهم افراد این گروه خونی آن است که گیاهخوار هستند. این افراد از خوردن میوه ها و سبزیجات بهره فراوان می برند، زیرا افراد این گروه از بازماندگان زارعین دورانهای پیشین می باشند. بنابراین افراد با گروه خونی A، پروتئین کمتر، اما غلات بیشتری احتیاج دارند. آنها با رژیم غذایی گیاهی به شکوفایی می رسند.

ترشح کم اسید معده در میان این افراد حتی از بدو تولد شایع است. بنابراین به هنگام خوردن پروتئینهای حیوانی مراقبتهای ویژه لازم دارند. آنها باید از داروهای هضم کننده و غذاها و نوشیدنیهای تخمیری استفاده کنند.

این گروه باید اساساً میوه و سبزیجات مصرف کنند (کربن بالا، چربی پایین) و مصرف فرآوره های لبنی، چربی حیوانی و گوشت را محدود نمایند. آنها در مصرف مغز خشکبار، دانه ها، غلات، پاستا، میوه و سبزیجات کاملا آزاد هستند، اما در خوردن لبنیات به ویژه اگر آلرژی دارند و نیز از مصرف زیاد گوشت، باید پرهیز کنند. پروتئین های حیوانی مانند گوشت گاو، گوسفند و مانند آنها را کمتر جذب و تحمل می کند. در صورتی که همین فرد با استفاده از پروتئینهای گیاهی مانند لوبیا، عدس، سویا و ماش، شرایط بسیار عالی و خوبی را کسب خواهد کرد.

استفاده از سبزیجات، برنج، میوه، لوبیا، سویا و غلات در افراد گروه خونی A باعث لاغر شدن آنان می گردد.

بیماریهای رایج در افراد گروه خونی A

این افراد نسبت به بقیه گروهها خون غلیظ تر و سیستم ایمنی حساستری دارند و در خطر بالاتر بیماری قلبی عروقی، دیابت و سرطان قرار دارند.

افراد با گروه خونی A دارای دستگاه هاضمه بسیار حساس هستند. ترشحات اسیدی معده شان خیلی کم است، به همین جهت، نسبت به سایر گروهها بیشتر در معرض سرطان معده هستند.

استرس زیاد، ایمنی افراد با گروه خونی A را به نسبت سایر گروههای خونی سریعتر دچار ضعف می کند. درنگ در درمان استرس در این گروه از افراد باعث ابتلای آنها به بیماریهای قلبی و سرطان می شود. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟