علت جدید و خطرناک مرگ با کرونا!

محققان دریافتند کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و سپس سکته مغزی کرده‌اند تقریباً سه برابر بیشتر از کسانی که فقط سکته مغزی کرده‌اند جان می‌بازند.

به گزارش رکنا ، مطالعه نشان می‌دهد احتمال مرگ و میر بیماران سکته مغزی خونریزی دهنده مبتلا به کووید ۱۹ سه برابر بیماران غیر کرونایی است.

محققان بیماران مبتلا به ویروس کرونا را که در سال ۲۰۲۰ دچار سکته مغزی خونریزی دهنده بوده‌اند را با بیمارانی که در سال ۲۰۱۹ دچار سکته مغزی خونریزی دهنده شده‌اند اما مبتلا به ویروس نبوده‌اند مقایسه کردند.

در این مطالعه، تیم تحقیقاتی از دانشگاه یوتا داده‌های ۵۶۸ بیمارستان در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد. آنها گروه کنترل متشکل از بیش از ۲۳۳۰۰ بیمار بدون کووید ۱۹ را که دچار سکته مغزی خونریزی دهنده شده بودند را با ۷۷۱ بیمار کرونایی که سکته مغزی خونریزی دهنده داشتند مقایسه کردند.

احتمال مرگ زیاد بیماران کرونا که دچار سکته مغزی شده‌اند

داده‌های به دست آمده از این مطالعه نشان می‌دهد، بیماران ویروسی کرونا که دچار سکته مغزی شده‌اند، ۲.۵ تا ۲.۸ برابر بیشتر از کسانی که فقط سکته کرده‌اند، احتمال مرگ دارند؛ همچنین بیماران مبتلا به ویروس در مقایسه با بیمارانی که دچار کرونا نشده‌اند، زمان بیشتری را در ICU و در بیمارستان سپری کردند.

محققان دریافتند کسانی که به ویروس مبتلا شده‌اند و سپس سکته مغزی کرده‌اند تقریباً سه برابر بیشتر از کسانی که فقط سکته مغزی کرده‌‌اند جان می‌بازند.

بعلاوه، بیماران کووید 19 که از سکته مغزی جان سالم به در بردند، مدت اقامت بیشتری در بیمارستان داشتند و عوارض پزشکی بیشتری نسبت به بیماران بدون هر دو بیماری داشتند.

آدام دو هاون، نویسنده ارشد این پژوهش از دانشگاه یوتا می‌گوید: «این یکی از اولین مطالعاتی است که نشان می‌دهد، در بیماران مبتلا به سکته مغزی خونریزی دهنده که مبتلا به کرونا هستند، خطر مرگ در بیمارستان به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد».آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟