توصیه های مهم غذایی برای دورکاران

متخصصان کلمبیایی به افرادی که در همه گیری کرونا از خانه مشغول کار هستند چند توصیه غذایی کرده اند.

به گزارش رکنا ، امروزه به دلیل همه گیری کرونا بخش قابل توجهی از افراد از خانه و به صورت دورکار مشغول به فعالیت هستند. از این رو، متخصصان تاکید دارند که داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل در این دوران ضروری است.

محققان کلمبیایی در این زمینه ۵ توصیه غذایی را به افراد توصیه کرده اند که شامل موارد ذیل است:

۱- زمان مشخصی را برای مصرف وعده‌های غذایی خود مشخص کنید و به آن پایبند باشید. برای اواسط صبح و بعد از ظهر نیز می‌توانید از میان وعده‌هایی شامل میوه و سبزیجات بهره ببرید.

۲- اولویت نخست در وعده‌های غذایی را به میوه‌ها و سبزیجات بدهید، زیرا این گروه غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند نیاز‌های بدن شما را در این زمینه تامین کند. به دلیل آنکه فعالیت‌های بدنی تان کاهش یافته بهتر است میوه‌هایی مانند سیب را با پوست مصرف کنید تا به میزان کافی فیبر به بدنتان برسد. با این حال، شستن صحیح میوه‌ها را نباید از یاد ببرید.

۳- برای جلوگیری از چاقی حتما پیش از خوردن به این سوال پاسخ دهید: چرا مواد غذایی مصرف می‌کنم؟ آیا به دلیل آنکه گرسنه هستید غذا می‌خورید یا مصرف مواد غذایی شما ریشه در نگرانی و اضطراب (عامل روانی) دارد؟ اگر ریشه غذا خوردن شما به دلیل اضطراب است از خوردن غذا اجتناب کرده و در عوض اقدام به انجام برخی فعالیت‌های آرام بخش و سرگرم کننده کنید.

۴- به میزان کافی آب بنوشید. نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در روز توصیه‌ای است که تمامی متخصصان به افراد دارند. سعی کنید زمانی که مشغول به کار هستید آب در دسترس داشته باشید و هر چند وقت یکبار به صورت جرعه جرعه بنوشید.

۵- سعی کنید در وعده شام از غذا‌های سبک بهره ببرید. همچنین حداقل ۲ ساعت پیش از خواب غذا بخورید و از غذا خوردن و بلافاصله خوابیدن اجتناب کنید.

در کنار توصیه‌های بالا، به دلیل همه گیری کرونا بهتر است توجه ویژه‌ای به تقویت سیستم ایمنی خود داشته باشید. برای این کار مصرف چربی، نمک، شکر، و به طور عمومی هر نوع ماده غذایی فرآوری شده را کاهش دهید.

در مقابل توصیه می‌شود حبوبات، سبزیجات، میوه ها، دانه‌ها و آجیل، محصولات لبنی (به ویژه لبنیات کم چرب)، و گوشت را به رژیم غذایی خود بیافزایید. برای تقویت سیستم ایمنی بدن بهتر است غذا‌های حاوی سلنیوم، کلسیم، روی، آهن، و ویتامین‌های A، B۱۲، B۶، C، D، و E را بیشتر مصرف کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 667527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟