بیماری شقاق در چه کسانی بیشتر شایع تر است ؟

 به طور کلی شما باید بدانید این بیماری هم در زنان و هم در مردان رخ می دهد. ولی علت به وجود آن متنوع است و بر همین اساس آن علت های به وجود آمدن را مردان بیشتر از زنان دارند. زنانی که زایمان می کنند احتمال ابتلا به بیماری شقاق مقعدی بیشتری را در بدن خود دارند.

سن شما بالاتر برود بدون شک احتمال مبتلا شدن به بیماری شقاق یا فیشر هم در بدن شما کمتر می شود. بنابراین باید بدانید این بیماری به طور معمول در جوانی و یا نوجوانی برای افراد رخ می دهد. در واقع شما باید بدانید این بیماری در آن دسته از کودکانی که زیر یک سال دارند هم به شدت دیده می شود. بسته به آن ناحیه ای که شکاف و یا ترک دارد باید بدانید بیماری آنها هم متفاوت خواهد بود. شکاف های زیادی وجود دارند که در بدن انسان به وجود می آیند و هر یک از آنها هم نام متفاوتی دارند. بیشتر شقاق ها در پشت مقعد به وجود می آیند و ده درصد هم امکان دارد در جلو شما این بیماری را مشاهده کنید. آن دسته از شقاق هایی که در محل دیگری رخ می دهند بدون شک مربوط به بیماری های دیگری هستند و باید مورد بررسی قرار بگیرند.

چه عواملی موجب به وجود آمدن بیماری شقاق در مردان می شود ؟

رژیم و فعالیت دو علت بسیار مهم می باشد که در مورد بیماری شقاق مردان وجود دارد. این بیماری باید بدانید که در زنان بیشتر به دلیل بارداری به وجود می آید، چرا که در این دوران تغییرات هورمونی بسیار زیادی در زنان به وجود می آید و فشار زیادی هم روی رحم وجود دارد. از آنجایی که آقایان اجسام سنگین بسیار زیادی بلمد می کنند، باید بدانید این بیماری روی مردان هم به شدت رخ می دهد و به وجود می آید.

 صاف کردن و بلند کردن آن دسته از اجسامی که سنگین هستند می تواند فشار روی راست روده و مقعد گردد که علت اصلی بیماری مردان در همین مورد است. با گذشت زمان می توانید این عوامل موجب تورم عروقی شود که در مقعد وجود دارد.

البته که باید بدانید جدای از برداشتن آن دسته از اجسامی که سنگین هستند، رژیم غذایی ناسالم هم موجب بیماری شقاق در مردان می شود. خوردن آن دسته از غذاهایی که فرآوری شده اند یکی ازمهمترین عواملی است که موجب به وجود آمدن این بیماری در مردان می شود.

 برخلاف غذاهایی که خانگی هستند، باید بدانید غذاهای فست فودی و یا غیر سالم فیبر بسیار کمتری دارند و به همین دلیل فرد به بیماری های مقعدی دچار می شود. زمانی که فرد حرکت می کند و به خود زمان حرکت و بلند کردن جسم سنگین فشار می آورد، امکان دارد به بیماری بواسیر و یا همان شقاق مبتلا شود. از آنجایی که مردان فعالیت های جسمی بیشتری دارند باید بدانید که این بیماری در آنها بیشتر رخ می دهد.

درمان بیماری شقاق در مردان

بیماری شقاق از جمله بیماری های مقعدی می باشد که ناحیه مقعد را به طور کلی درگیر می کند. با مبتلا شدن به این بیماری عبور مدفوع از داخل مقعد بسیار سخت و دردناک خواهد بود. بسیاری از افراد با استفاده از روش های خانگی این بیماری را می توانند درمان کنند، اما اگر شدت آن زیاد باشد بدون شک با درمان خانگی از بین نمی رود.

 سوزش، درد و خونریزی یکی از مهمترین نشانه های این بیماری در آقایان است و علت اصلی آن هم اسهال و یبوست است. پزشکان برای درمان این بیماری اگر در مراحل ابتدایی باشد، به شما پماد و یا شیاف هایی را توصیه می کنند که به طور مشخص شده مورد استفاده قرار دهید.

اما باید بدانید این تنها راه حل برای درمان بیماری شقاق نیست و روش های دیگری هم برای از بین بردن این بیماری وجود دارد. یکی از ساده ترین روش های از بین بردن این بیماری لیزر است که بسته به شدت بیماری یکی از انواع لیزرها را پزشک برای درمان به کار می گیرد. البته که ورزش های زیادی هم برای از بین بردن این بیماری توصیه می کنند که در ادامه برخی از مهمترین آنها را نام می بریم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

درمان بیماری شقاق در مردان با استفاده از ورزش

 یوگا یکی از بهترین ورزش هایی می باشد که شما می توانید برای درمان بیماری شقاق خود از آن و شیوه های آن استفاده کنید. در واقع شما باید بدانید یوگا به عنوان یک عامل کننده شناخته می شود و بسیار عالی است. شما اگر تمرینات یوگا را برای درمان کردن شقاق خود به کار ببرید می توانید به زودی درمان شقاق خود را انجام دهید. با استفاده از این ورزش یبوست شما به طور کلی از بین می رود و همچنین سیستم هضم غذای شما هم بهبود پیدا می کند.

 شما باید بدانید که زمانی که حرکت شکم داشته باشید روده هایتان هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بر همین اساس درد مقعد هم تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. برای اینکه تمرینات یوگا را انجام دهید باید با یک مربی یوگا که تخصص زیادی در این زمینه دارد مشورت کنید.

بر اساس تحقیقاتی که روی درمان بیماری شقاق صورت گرفته است بیشتر محققان به این نتیجه رسیده اند که اگر سی دقیقه تمرین شدید و یا متوسط داشته باشید می توانید این بیماری را درمان کنید. پیاده روی یکی از بهترین و مفیدترین ورزش هایی می باشد که شما می توانید برای درمان شقاق خود انجام دهید.

 در واقع شما باید بدانید ورزش کردن یکی از بهترین روش های درمان شقاق می باشد که حرکات روده ای را تنظیم می کند و شما به این بیماری دچار نمی شوید. اگر خون رسانی به تمامی اعضای بدن شما آسان تر انجام شود بدون شک بدن راحت تر عمل تخلیه را انجام می دهد تا شما روند ساده تری را برای درمان داشته باشید.

 

 درمان بیماری شقاق در مردان با سایر روش ها

با این وجود که ورزش کردن یکی از بهترین راه های درمان شقاق می باشد اما شما باید بدانید با تغییر دادن سبک زندگی خود می توانید این بیماری را تا حد بسیار زیادی درمان کنید. یکی از مهمترین نکاتی که شما باید به آن دقت داشته باشید این است که به مقعد خود بیش از حد فشار وارد نکنید، در این صورت بدون شک شدت بیماری شما افزایش پیدا می کند. زور زدن یکی از عواملی می باشد که بیماری را بسیار حادتر می سازد و سطح پارگی ا هم افزایش پیدا می کند.

مصرف کردن فیبر یکی از بهترین و شایع ترین روش هایی می باشد که با استفاده از آن می توانید به بهترین نحو ممکن بیماری خود را درمان سازید. استفاده کردن از سبزیجات و میوه های سالم تاثیر زیادی روی درمان یبوست شما دارد و به درمان بیماری شما هم کمک می کند. شما باید غذاهایی را انتخاب کنید که حرکت روده را آسان تر می سازد و همین امر موجب می گردد که شما هرگز دچار بیماری یبوست نشوید.

مشاوره در مرکز درمان بیماریهای کلورکتال

اگر شما هم به بیماری شقاق دچار شده اید هیچ چیزی برای ترس یا مشکلات پس از عمل وجود ندارد . در مرکز درمان بیماری های کلروکتال تهران متخصصان ما وضعیت الان شما را ارزیابی خواهند کرد و بهترین روش درمان را پیش روی شما خواهند گذاشت .

 قبل از اینکه فکر کنید چه روش های دیگری هم وجود دارد از طریق روش های زیر با متخصصان ما در ارتباط باشید و یک وقت مشاوره رایگان دریافت کنید .

برای گرفتتن وقت مشاوره یا وقت ویزیت برای درمان بیماری با شمارهای ۰۲۱۸۸۰۶۵۹۴۲ , ۰۲۱۸۸۲۱۶۳۴۰ و یا شماره موبایل: ۰۹۱۲۰۹۹۷۱۳۲ تماس بگیرید .

متخصصان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند.

 

کدخبر: 654945 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟