تاثیر قرص زینک پلاس بر پریودی

به گزارش رکنا ، برای شناخت بیشتر قرص زینک پلاس و تاثیر آن بر قاعدگی خانم ها باید ابتدا ببینیم که این مکمل چیست و چه کاربردی دارد سپس مزایای آن را توضیح دهیم و نحوه مصرف آن چگونه است؟

قرص زینک ( روی ) :

پس از آهن می توان گفت قرص زینک(روی) یکی از ضروری ترین ترکیبات مور نیاز بدن است تقریبا همه زینک را یک ترکیب دارویی مناسب برای سلامت پوست و مو می دانند که مورد نیاز بدن می باشد و در صورت کمبود آن در بدن عوارض زیادی خواهد داشت

افرادی که با ریزش مو روبرو هستند هنگامی که به پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه می کنند اگر وی تشخیص دهد که این مشکل به دلیل کمبود عنصر روی در بدن آن ها است برای آن ها قرص زینک یا روی تجویز می کند.

برخی از افراد هستند که قرص زینک یا روی را بدون تجویز پزشک از داروخانه ها تهیه کرده و مصرف می کنند امّا باید به این موضوع توجّه کرد که استفاده از هر نوع قرص یا دارویی بدون تجویز پزشک می تواند برای سلامتی فرد مضراتی داشته باشد.

در کنار تمام ویتامین ها و مکمل ها، زینک یا روی یکی از عناصر مهم و ضروری برای بدن است که بیش از ۱۰۰ آنزیم و هورمون برای ترشح و فعال شدن نیاز به آن دارند. اهمیت این منبع غذایی تا جایی است که بیش از ۷۵ درصد مردم را با کمبود روی مواجه کرده است؛ البته اگر میزان روی در بدن کافی نباشد، ممکن است مشکلات زیادی برای بدن ایجاد شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

برخی از مشکلاتی که کمبود زینک در بدن برای افراد ایجاد می کند مثل بد خوابی ، اختلال عصبی و ریزش مو اشاره کرد و همچنین روی در بدن باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن می شود ..

خواص زینک پلاس ( روی ):

از بین مکمل ها زینک پلاس از اهمیت بالایی برخوردار است این مکمل غذایی که شامل ویتامین های گروه B نیز است و همچنین مقداری ویتامین C از مهم تری ویژگی های آ« می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین افزایش قدرت باروری و سلامت پوست و مو و ناخن و از سویی در ترمیم زخم کمک میکند.

بهبود سلامت پوست و مو ، ناخن:

قرص زینک (روی) با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی که دارد، دوست پوست، مو و ناخن شما است؛ بهتر بیان کنیم که با مصرف زینک زیبا تر خواهید شد. مکمل روی اختلال های پوستی مثل لک پوستی، جوش و آکنه و اگزما را درمان می‌کند و در بهبود بهتر زخم های پوستی و دیابت مؤثر است.

با توجه به مطالعات انجام شده در میان مردان نشان داد که مصرف روی به طور موضعی می‌تواند ریزش مو و طاسی مردان را بر طرف کند. چون این منبع ویتامین، خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب دارد و به طور مستقیم روی پوست سر تأثیر گذار است.

کمک به چاقی صورت:

با توجه به داشتن ویتامین های گروه B و همچنین مواد املاح معدنی دیگر این مکمل برای افرادی که می خاهند صورتی چاق تر داشته باشند مفید است.

مکمل ضد تشنج:

زینک ( روی ) یک مکملی است که دارای خاصیت آرام بخشی است استفاده از این مکمل چه به صورت قرص و یا شربت زینک می تواند بسیاری از مشکلات بیش فعالی و عصبی و یا حملات ناشی از بیماری صرع رانیز کاهش بدهد

خاصیت ضد سرطان:

کمبود زینک (روی) می‌تواند میزان خطر ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را افزایش دهد، همچنین کمبود میزان زینک (روی) در خون با سرطان های سر، گردن، ریه، پروستات، مثانه و تخمدان مرتبط است؛ اگر یک منبع غذایی قوی و ضد تومور های سرطانی می‌خواهید، زینک ( روی ) را انتخاب کنید.

بهبود عملکرد غده تیروئید:

طبق تحقیقات و مطالعات محققین مشخص شده است که کمبود زینک (روی) با کاهش عملکرد غده تیروئید همراه است. درواقع، روی بر عملکرد غده تیروئید تأثیر مثبت دارد. در بیماران مبتلا به کم ‎کاری تیروئید، قرص زینک (روی) می‎تواند سطح میزان هورمون ‎های تیروئید را در خون نرمال کند و عملکرد این غده را بهبود بخشد.

خاصیت این مکمل برای آقایان ZINC:

این ویتامین و مکمل غذایی برای مردان هم بسیار مفید است؛ مکمل روی برای بدن پروتئین تولید می‌کند و یک ماده کلاژن ساز است که ریزش مو و طاسی سر آقایان را درمان می‌کند.

غلظت روی در مایع منی به طور مثبتی با تعداد اسپرم و تحرک آن ارتباط دارد؛ روی باعث افزایش قدرت جنسی در مردان، بارداری موفق زنان و سنتز صحیح هورمون های جنسی می‌شود و تعداد اسپرم آقایان را افزایش می‌دهد.

مصرف زینک ( روی) می‌تواند از بزرگ شدن غده پروستات در آقایان جلوگیری کند. اگر مردان با کمبود روی در بدن خود مواجه شوند، اولین آسیب ها به غده پروستات آنها وارد می‌شود؛ درنتیجه عملکرد بیضه ها هم با اختلال مواجه خواهد شد.

خاصیت این مکمل برای خانم ها ZINC :

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کمبود روی با اختلالات هورمونی همراه است که می‌تواند منجر به مشکلات تخمدان، بی ‎نظمی در دوره قاعدگی و حتی ناباروری شود، مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که مصرف خوراکی روی، درد قاعدگی خانم ها را کم می‌کند.

در کدام مواد غذایی می توان زینک را یافت:

بهترین منابع غذایی حاوی روی عبارتند از: گوشت گاو و گوساله، بادام زمینی، کنجد، غذا های دریایی از قبیل میگو، ماهی، صدف و تخم کدو. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که مصرف طولانی مدت یا دوز بالای مکمل روی باعث اختلال در جذب عنصر مس در بدن می‌شود که همین مسئله باعث کم خونی، ضعف قوای بدن و ریزش مو خواهد شد.

بهترین زمان مصرف این مکمل بعد از ناهار می باشد و توصیه می شود که در هنگام مصرف ان از لبنیات و شیر استفاده نشود زیرا کلسیم مانع جذب آن در بدن می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟