راهکار‌های طلایی برای رفع خروپف

به گزارش رکنا، خروپف یک عارضه شایع و صدایی آزار دهنده در میان افراد است که معمولا در زمان خواب به دلایل گوناگون اتفاق می‌افتد.

متخصصان معتقد هستند که خروپف به عوامل گوناگونی بستگی دارد، اما مهم‌ترین دلیل آن به احتمال زیاد وجود چربی اضافی در بدن است که با احساس فشار در گلو باعث تولید صدای ناهنجار می‌شود.

برخی افراد برای فرار از بی خوابی یا تقویت اعصاب به مصرف قرص‌های ضد افسردگی اقدام می‌کنند تا با این روش آرامش را در خود تقویت کنند و زود‌تر به خواب بروند، اما باید دانست که انجام این کار‌ها نه تنها باعث بهبود وضعیت نمی‌شود، بلکه باعث افزایش خروپف در شما خواهد شد.

خروپف معمولا در هر سنی رخ می‌دهد، اما در سنین بین ۴۰ تا ۶۰ سال بیشتر این اتفاق می‌افتد. در صورت احساس خشکی و سوزش گلو پس از بیدار شدن باید بدانید که در زمان خواب خروپف کرده اید.

علت بروز خروپف

تغذیه نامناسب، عوامل وراثتی، استعمال دخانیات، مصرف دارو‌های آرام بخش، افزایش وزن یا چاقی، سالخوردگی و بارداری از دلایل بروز خرو پف در افراد هستند.

کارشناسان تغذیه برای داشتن خواب راحت توصیه می‌کنند که افراد بعد از ساعت ۲۱ به هیچ عنوان غذای سنگین مصرف نکنند و تنها از یک شام ساده مانند یک لیوان شیر با دو عدد خرما، سالاد فصل با کمی روغن زیتون بدون سس مایونز یا مقدار کمی سس و ... استفاده کنند تا به این ترتیب هم از افزایش وزن جلوگیری کنند و هم از شر خروپف خلاص شوند.

چند راهکار ساده برای درمان خروپف

محدود کردن مصرف نمک، استفاده از بالش بلند، استفاده از دمنوش گزنه و مریم گلی، باز کردن راه بینی از طریق سرم نمکی یا اسپری، تمیز نگهداشتن اتاق به خصوص رختخواب، قرار دادن پیاز نصفه در کنار تخت خواب، استفاده از دستگاه بخور، کاهش اضافه وزن و الگو برداری از رژیم غذایی مناسب و مفید، خوابیدن به پهلو، انجام فعالیت بدنی یا ورزش و پرهیز از استعمال دخانیات به خصوص سیگار باعث می‌شود تا هنگام خواب خروپف نکنید.

از آنجایی که برخی افراد برای داشتن خوابی راحت به مصرف قرص‌های آرام بخش اقدام می‌کنند، بهترین گزینه این است که استفاده از این دارو‌های شیمیایی را برای خود ممنوع کنید؛ چرا که مصرف بی رویه این دارو‌ها نه تنها باعث تشدید خروپف در شما می‌شود، بلکه ممکن است تاثیرات مخربی بر دیگر اعضای بدن به خصوص قلب و کبد داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 572856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟