شربتی که باعث تکثیر کرونا می‌شود

به گزارش رکنا، دانشمندان در حال بررسی انواع داروهای موثر از جمله داروهای حساسیت برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا هستند.در جریان آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که یکی از داروهای مورد آزمایش نه تنها تاثیری در بهبود ندارد بلکه حتی می‌تواند سبب تشدید بیماری شود.

محققان در آخرین آزمایش‌هایی که انجام داده‌اند، دریافتند که شربت دکسترومتورفان که برای درمان سرفه استفاده می‌شود می‌تواند سبب تکثیر ویروس کرونا در بدن فرد مبتلا شود. این شربت همان فرآیندی را فعال می‌کند که ویروس کرونا برای تکثیر خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

یکی از استادان دانشکده داروسازی سانفرانسیسکو در خصوص استفاده از این دارو گفت: ما لزوماً توصیه نمی‌کنیم که همه از مصرف دکسترومتورفان خودداری کنند، اما آزمایش‌ها نشان داده است که این دارو حال بیماران مبتلا به ویروس کرونا را وخیم‌تر کرده است. سلول‌های ریه بیشتر پروتئین‌های موجود در فعل و انفعالات ویروسی را تولید می‌کنند که همین امر علت تشدید این بیماری است.

دانشمندان داروهای متعددی را از قبیل داروهای ضد روان پریشی هالوپریدول و کلوپرازین، داروی اضطراب و افسردگی سیرامسین، آنتی هیستامین‌های کلماستین و کلوپراستین برای درمان کووید ۱۹ مرود آزمایش قرار دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟