کرونا از راه مدفوع نیز منتقل می‌‌شود

به گزارش رکنا، نتایج یک تحقیق در چین اثبات کرده است که ویروس کرونا می‌‌تواند علاوه بر سیستم تنفسی موجب آلودگی دستگاه گوارش نیز شود. پژوهشگران چینی هشدار داده‌‌اند که این ویروس می‌‌تواند از راه مدفوع نیز منتقل شود.

این پژوهشگران در مقاله‌‌ای که در نشریه Gastroenterology منتشر شده است، اعلام کرده‌‌اند که بیش از 50 درصد افرادی که به کروناویروس جدید مبتلا شده بودند RNA این ویروس را در مدفوع خود نیز داشته‌‌اند.

پژوهشگران این مطالعه، همچنین گفته‌‌اند که برخی بیماران دچار مشکلاتی نظیر اسهال و استفراغ نیز بوده‌‌اند؛ آنها بیوپسی مری، معده، اثنی عشر و رکتوم (مقعد) بیمارانی که تحت آندوسکوپی قرار گرفته بودند را مورد مطالعه قرار دادند؛ نتایج این مطالعه نشان داد در 23 درصد افرادی که نمونه‌‌های تنفسی آنها، منفی بوده است، کرونا همچنان در مدفوع آنها وجود داشته است؛ این مسئله به این معناست که عفونت در دستگاه گوارش حتی بعد از پاک شدن از دستگاه تنفسی نیز می‌‌تواند وجود داشته باشد.

البته این مسئله به معنای از بین نرفتن ویروس و درمان نشدن آن نیست بلکه محققان معتقدند اطلاع یافتن از تمام روش‌‌های انتقال ویروس، می‌‌تواند به پیشگیری و کاهش اپیدمی این ویروس در جهان، کمک کند؛ با رعایت نکات بهداشتی می‌‌توان از شیوع کروناویروس جدید جلوگیری به عمل آورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟