چطور از شکلات تلخ مثل دارو استفاده کنیم ؟ / توصیه هایی که تا کنون نخوانده اید

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، خواص مفید و درمانی شکلات به اندازه‌ای است که می‌توانید از آن در بسیاری از درمان‌های خانگی بیماری‌های مختلف استفاده کنید و در کنار افزایش طول عمر و کاهش خطر سکته قلبی، یک عادت خوشمزه هم داشته باشید. این شما و این تمام خواص اعجاب‌انگیز شکلات تلخ .

شکلات تلخ و پیشگیری از سرفه

بسیاری از داروهای شیمیایی درمان سرفه باعث ایجاد خواب‌آلودگی یا گیجی مصرف‌کننده می‌شوند و البته عوارض جانبی ناخواسته داروهای شیمیایی را نمی‌توان نادیده گرفت. مشکل دیگر، خوراندن دارو به کودکان است؛ معمولا این داروها به صورت شربت طعم جالبی ندارند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد تئوبرومین موجود در شکلات که یک ترکیب قلیایی است در آرام کردن اعصاب ناحیه سر گلو نسبت به کدئین کارایی بهتری دارد. این ماده به دلیل غلظت بالاتر نسبت به سایر شربت‌های سینه و ترکیبات موجود در آن، می‌تواند بهتر از داورهای دیگر گلو را آرام کند. ترکیبات ضدالتهاب موجود در شکلات تلخ با لایه ضخیمی که پس از خوردن در گلوی شما ایجاد می‌شود عصب‌های گلو را می‌پوشاند و این عصب‌ها کمتر تحریک می‌شوند و شما را به سرفه می‌اندازند.

شکلات تلخ و بهبود سلامت قلب و کاهش کلسترول

شکلات تلخ به دلیل ویژگی‌های ضد‌لخته شدن و ضد‌جرم خود برای سلامت سیستم عروق و قلب شما مفید است. همچنین به خاطر وجود آنتی‌اکسیدان‌ فراوان از اکسید ‌شدن چربی‌های مضر یا LDL و ایجاد آسیب در شریان‌ها جلوگیری می‌کند.

شکلات تلخ و کاهش فشار خون

«فلاوانول» موجود در شکلات تلخ باعث شل شدن دیواره عروق و در نتیجه کاهش جریان و فشار خون می‌شود. کسانی که از فشار خون رنج می‌برند، می‌توانند با خیال راحت از شکلات تلخ استفاده کنند.

شکلات تلخ و کاهش استرس

یکی از مواد معدنی موجود در شکلات تلخ منیزیم است که باعث ایجاد احساس خوشی و راحتی در فرد شده و روحیه را بهتر می‌کند. همچنین مواد موجود در شکلات تلخ با پایین‌ آوردن کورتیزول خون، به بدن و ذهن شما آرامش می‌دهند.

شکلات تلخ و مفید بودن برای مغز و مسکن طبیعی

خوردن شکلات تلخ باعث تحریک بدن و ترشح اندورفین شده که باعث ایجاد حس سرخوشی و تسکین درد می‌شود. همچنین «فلاوانول» با افزایش جریان خون مغز، هوشیاری و سرعت واکنش را افزایش می‌دهد.

چه شکلاتی و چقدر بخوریم تا خاصیت دارویی داشته باشد؟

برای این‌که شکلات خاصیت دارویی داشته باشد، همیشه آن‌هایی را انتخاب کنید که محتوی حداقل 70% شکلات باشند. شکلات تلخ یا سیاه حاوی «پلی‌فنول» و «فلاوانول» است؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی که از بدن شما در برابر صدمه رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. شکلات‌های تلخ باکیفیت فیبرهای محلول ویتامین های A1، B1، B2، C وE و مواد معدنی ضروری مثل آهن، منیزیم، مس، منگنز، پتاسیم، فسفر، روی و سلنیوم دارند. در واقع بعید است بتوانید ماده غذایی طبیعی دیگری پیدا کنید که مثل شکلات تلخ حاوی این مقدار مواد معدنی باشد.برای مقاصد دارویی شکلات‌های شیری و سفید مفید نیستند. شیر موجود در شکلات شیری در جذب آنتی‌اکسیدان‌ها تداخل ایجاد می‌کند و شکلات سفید هم چیزی نیست جز یک بمب شکر بزرگ! تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد روزانه 7 گرم شکلات تلخ (یا یک قطعه شکلات پنجاه گرمی در یک هفته) برای بهره بردن از خواص درمانی آن کافی‌است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟