کیف کمک‌‌های اولیه را چطور بچینیم؟

کمک های اولیه / به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا ، هرچه این کیف مجهزتر و در دسترس‌‌تر باشد، خیال مان بابت هرگونه مشکلی راحت‌‌تر است. در این شماره به معرفی مهم‌‌ترین اقلام کیف کمک‌‌‌‌های اولیه می‌‌پردازیم؛ البته امیدواریم هیچ‌‌گاه فرصت استفاده از آن را پیدا نکنید! کیف‌‌تان را پر و پیمان کنید

مهم‌‌ترین اقلامی که باید در کیف کمک‌‌های اولیه موجود باشند، وسایل مورد نیاز برای پانسمان زخم‌‌ها و البته داروها هستند. در ادامه شما را با مهم‌‌ترین این اقلام آشنا می‌‌کنیم، بهتر است که همه این وسایل تا حد امکان به تعداد اعضای خانواده در کیف کمک‌‌های اولیه موجود باشند.

عفونت از بین می‌‌رود

پنبه، گاز استریل در ابعاد مختلف و باندهای کشی از جمله اقلامی هستند که باید تا حد امکان به تعداد زیاد در جعبه کمک‌‌های اولیه موجود باشند. باند‌‌های مخصوص سوختگی پوست را فراموش نکنید؛ این باندها نازک‌‌تر هستند و امکان ورود و خروج هوا به محفظه‌‌های درونی جراحت و زخم را زیاد می‌‌کند. پنبه و گاز استریل به دلیل جرم Crime و حجم کمی که دارند باید به تعداد زیاد ذخیره شوند.

به فکر تورم و التهاب باشید

پماد سوختگی و پماد تتراسایکلین هم از واجبات کیف کمک‌‌های اولیه هستند؛ به تاریخ انقضای این پمادها توجه کنید و از هرکدام دو عدد در جعبه خود قرار دهید. پماد سوختگی خیال شما را بابت ایجاد سوختگی‌‌ها و تورم‌‌ها کاهش می‌‌دهد. پماد تتراسایکلین هم برای رفع عفونت‌‌های احتمالی و چرک‌‌های سطحی زخم مناسب است.

وسایل جانبی مورد نیاز

کبریت، مدارک شناسایی، پول، در باز کن، طناب، قیچی و پنس، وسایل مورد نیاز برای پخت و پز مانند چراغ‌‌های کوچک مخصوص کوهنوردان و سایر اقلامی که مورد نیاز برای خانواده است هم باید در جعبه کمک‌‌های اولیه موجود باشند.

فشار و تب کنترل می‌‌شوند

درجه تب و فشارسنج هم جزو اقلام مهم جعبه کمک‌‌های اولیه هستند. اگر کودک یا سالمند در خانواده دارید حتما هر چند ساعت یک بار به استفاده از فشارسنج و تب‌سنج نیاز پیدا می‌‌کنید، پس آن‌‌ها را در نزدیک‌‌ترین قسمت جعبه و کیف کمک‌‌های اولیه قرار دهید. چسب زخم و چسب لوکوپلاست را فراموش نکنید، یک بسته از هر کدام در جعبه کمک‌‌های اولیه کفایت می‌‌کند.

داروهای‌تان را از خودتان جدا نکنید

اگر در طول روز از داروهای خاصی استفاده می‌‌کنید بهتر است آن‌‌ها را به تعداد زیاد در جعبه کمک‌‌های اولیه خود قرار دهید. قرص‌‌ها و داروهای گروه او.تی.سی که معمولا بدون تجویز پزشک هم استفاده می‌‌شوند باید تا حد زیادی در جعبه کمک‌‌های اولیه موجود باشند. قرص‌‌هایی مانند استامینوفن، ادولت کولد و دیمن هیدرینات که خاصیت رفع‌کنندگی سرگیجه و تهوع دارد، آنتی‌هیستامین که خاصیت ضد حساسیت دارد و قرص‌‌های آرام‌بخش که معمولا مورد استفاده قرار می‌‌گیرند هم بهتر است در جعبه موجود باشد.

گرما و سرما تحت کنترل است

ژاکت، کیسه‌خواب، پتو و لباس گرم، کفش محکم و وسایل گرمایشی سایز کوچک هم از دیگر اقلامی است که باید تا حد امکان به تعداد اعضای خانواده در جعبه کمک‌‌های اولیه قرار داد. در هر فصلی که هستید بهتر است لباس‌‌های فصل دیگر را هم در جعبه کمک‌‌های اولیه خود قرار دهید.

نگران نباشید

بازهم تاکید می‌‌کنیم نگران نباشید و سانحه‌‌ای در کمین نیست، اما جعبه کمک‌‌های اولیه و ملزومات مورد استفاده آن باید تا حد امکان در دسترس باشد تا احتمال آسیب‌دیدگی هنگام مشکل به صفر برسد.

تشنگی را دریابید

نیاز هر فرد به آب شرب حدود 2 لیتر در طول روز است، اما با توجه به این‌که سوانح غیر قابل پیش‌بینی هستند باید تا حدود 4 لیتر آب شرب برای هر نفر ذخیره کرد. به همین دلیل باید جعبه کمک‌‌های اولیه‌‌تان بزرگ و محکم باشد تا بطری‌‌های آب آشامیدنی در آن جای بگیرد. توجه داشته باشید بطری‌‌های آب معدنی باید پلمب بوده و تا حد امکان تاریخ انقضای طولانی داشته باشد. اگر در خانواده‌‌تان فرزند خردسال یا سالمند دارید، بهتر است جانب احتیاط را رعایت کرده و حدود 2 لیتر آب معدنی اضافی‌‌تر هم در جعبه کمک‌‌های اولیه‌‌تان داشته باشید بهتر است که برای هر نفر به اندازه سه روز بطری آب ذخیره کنید؛ توجه کنید که هر شش ماه باید آب داخل بطری‌‌ها عوض شوند. اگر آبی که در دسترس دارید کلردار نیست بهتر است دو قطره کلر به هر بطری آب اضافه کنید.

تاریکی مطلق

غیر از آب و غذا بهتر است در کیف کمک‌‌های اولیه یک چراغ قوه با تعدادی باتری هم قرار دهید. معمولا بسیاری از سوانح طبیعی سبب اتصال سیم‌‌ها و قطع شدن جریان برق می‌‌شود؛ پس بهتر است تا حد امکان باتری‌‌های جریان متناوب زیادی در دسترس داشته باشید.

کیف من کجا باشد

کیف کمک‌‌های اولیه باید در نزدیک‌‌ترین محلی که اغلب در آن هستید، موجود باشد. اگر در خانه باشید بهتر است که آن را در آشپزخانه یا در مرکزی‌‌ترین محلی که همیشه در آن هستید قرار دهید؛ مثلا کنار مبل نشیمن. بهتر است یک نمونه از کیف کمک‌‌های اولیه را در محل کارتان هم قرار دهید، زیرا مشخص نیست هنگام وقوع حادثه Incident کجا هستید. بد نیست یک نمونه از این کیف هم در خودروی شخصی‌تان باشد. در این صورت اگر در جاده باشید و سانحه‌‌ای رخ دهد، با مشکل روبه‌‌رو نشده و آسیب نمی‌‌بینید.

گرسنه نمی‌‌مانید

درکنار بطری‌‌های آب معدنی باید مواد غذایی بدون نمک که از بین‌برنده عطش هستند را ذخیره کرد. نان سبوس‌دار و غذاهای کنسرو شده و دانه‌‌های خشک از جمله موادی هستند که باید در کیف اضطراری موجود باشند. میزان غذایی که ذخیره می‌شود باید رفع‌کننده نیاز سه روز اعضای خانواده باشد.

زخم‌‌ها چرک نکنند

محلول بتادین در خانه اغلب ما موجود است. این محلول خاصیت ضدعفونی‌کنندگی زخم‌‌ و جراحت را دارد، بهتر است که محلول پلمب شده و با تاریخ انقضای شش ماهه را در جعبه کمک‌‌های اولیه خود قرار دهید. هنگام ایجاد جراحت روی پوست دست و پا و حتی بعد از خونریزی این نواحی هم می‌‌توان از محلول بتادین استفاده کرد؛ بتادین احتمال میکروبی شدن زخم را کاهش می‌‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 520847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟