رژیم لاغری مناسب، از رویا تا واقعیت

 

 امروزه رژیم لاغری عضو جدایی ناپذیری از زندگی روزمره تعدادی زیادی از افراد جامعه را تشکیل می دهد. دیدن افراد مختلفی که می خواهند از مسیرهای مختلفی وزن خود را کم کنند دیگر جزوی از اتّفاقات عادی زندگی در دنیای مدرن محسوب میشود. ولی همواره این سؤال مطرح است که کدام رژیم لاغری مؤثر است؟ امروز قصد داریم تا رژیمی را به شما معرفی کنیم که در رسیدن شما به وزن ایده آل کمک بزرگی خواهد بود.

این رژیم لاغری از 3 مرحله مجزا تشکیل شده است:

1-کاهش مصرف قند و نشاسته

2-تنظیم مصرف صحیح پروتئین، چربی و سبزیجات

3-ورزش منظّم در طول هفته

تناسب اندام منجر به جلوگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی میشود

کالری اضافه ممنوع!!!

بخش اوّل این رژیم لاغری را با کاهش مصرف قند و نشاسته شروع می کنیم. لازم است بدانید که مهمترین بخش در یک رژیم سالم، کاهش منابع دریافتی قند و نشاسته (کربوهیدرات) است. مخصوصا در کشور ما که بیشترین دریافت انرژی روزانه افراد از کربوهیدرات ها می باشد اگر بتوانید میزان مصرف این منابع را کنترل کنید، در نهایت منجر به دریافت کمتر کالری خواهد بود. وقتی بدن با کمبود انرژی مواجه می شود از چربیهای اضافه برای جبران انرژی استفاده خواهد کرد.

موفقیّت در داشتن تعادل است

رژیم لاغری ایده آل، برنامه غذایی شما را به گونه ای تنظیم می کند تا دارای مقدار مناسبی از پروتئین، چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. اگر رژیم لاغری که استفاده می کنید مناسب باشد، باید بتواند میزان دریافت روزانه کربوهیدرات شما را به رنج نرمال 50 تا 55 درصد کالری روزانه برساند. لازم به ذکر است که یک رژیم لاغری مناسب دارای میزان مشخصی پروتئین است، زیرا پروتئین موجب افزایش سوخت وساز بدن می شود. امروزه مواد غذایی متنوّعی را به عنوان منابع پروتئینی و سبزیجاتی مناسب برای داشتن یک رژیم لاغری متعادل معرّفی می کنند که در این میان، مواردی همچون: گوشت گاو و گوسفند (حداکثر یک بار درهفته)، گوشت مرغ، ماهی، میگو و تخم مرغ کامل برای منابع پروتئینی و مواردی همچون: کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج، گوجه فرنگی و کلم پیچ برای منابع سبزیجات کم کربوهیدرات به چشم میخورند. لازم به ذکر است که در رابطه با سبزیجات ذکر شده نگران مصرف زیاد آنها نباشید زیرا بدلیل کم کربوهیدرات بودن، برنامه رژیم لاغری شما را به چالش نمی کشند. در رابطه با منبع مناسب برای مصرف چربیها با اسامی همچون: روغن زیتون، روغن آووکادو و کره گیاهی روبرو خواهید شد که مصرف در چهار چوب آن ها در رژیم لاغری لازم و ضروری است. برخی تصوّرات غلط در رابطه با مصرف چربی وجود دارد که بیان میکند ((در یک رژیم لاغری خوب لازم است که منابع چربی محدود باشند)) که این یک باور غلط است.

ورزش کنید!!!

اگر بر طبق برنامه رژیم لاغری خود پیش بروید دیگر لازم نیست که ورزشهای سنگین و طاقت فرسا را انجام دهید. ولی اگر در کنار یک رژیم غذایی، شما یک برنامه ورزشی سبک را اجرا کنید به سریعتر لاغر شدن شما کمک شایانی خواهد کرد. بهترین برنامه ورزشی برای شما، انجام 3 الی 4 مرتبه ورزش سبک در طول هفته است که شامل گرم کردن و وزنه برداری سبک است. ورزش این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که متابولیسم خود را در سطح بالا نگهدارید، زیرا رژیم لاغری موجب کاهش متابولیسم شما خواهد شد. اگر ورزش کردن در کنار رژیم لاغری برای شما مقدور نیست می توانید پیاده روی با دور متوسط را جایگزین آن کنید.

در کل اگر لاغر شدن برای شما تداعی کننده سختی کشیدن و تحمل رژیم های لاغری سنگین است، با خواندن این مطلب به شما این اطمینان را می دهیم که دیگر لازم نیست نگران باشید. زیرا اگر با برنامه و پشتکار پیش بروید،هیچ چیزی غیر ممکن نیست.

منابع:

https://www.webmd.com

https://www.healthline.com

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟