بهترین و بدترین غذاها برای کبد چرب در شب

 اگر شب ها احساس گرسنگی می کنید هیچ اشکالی ندارد که برای خود یک میان وعده در نظر بگیرید. اما وقتی بحث ، دیر وقت غذا خوردن است باید انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

 یک وعده غذایی سنگین در شب می تواند بر سیستم گوارش شما تأثیر بگذارد و خواب را مختل کند. علاوه بر این، ممکن است به افزایش وزن نیز کمک کند.

زیرا بدن شما نمی تواند به راحتی کالری زیادی که در هنگام خواب مصرف کرده اید را بسوزاند.به جای اینکه نزدیک ترین خوشمزه ترین چیزی که در یخچال پیدا می کنید بخورید، بهتر است ابتدا کمی فکر کنید.

غذاهای روغنی و پرچرب:

غذاهای روغنی، سنگین و چرب نه تنها باعث می شود صبح روز بعد احساس تنبلی کنید، بلکه باعث می شوند معده دوبرابر کار کند تا بتواند هضمشان کند. از فست فودها، آجیل، بستنی، و یا غذاهای سرشار از پنیر قبل از خواب اجتناب کنید.

غذاهای سرشار از کربوهیدرات یا غذاهای قندی:

شاید خوردن غذایی شیرین قبل از خواب دقیقا چیزی باشد که قبل از خواب می خواهید، اما اگر یک تکه بزرگ از کیک شکلاتی بخورید، بالا رفتن سطح قند خون باعث بالا رفتن انرژی و در نتیجه بهم خوردن خوابتان می شود.

از خوردن کیک، کوکی، و میان وعده های حاوی کربوهیدرات مانند کراکرها، چیپس، و نان سفید پرهیز کنید.

گوشت قرمز و دیگر پروتئین ها:

مانند غذاهای چرب، خوردن گوشت قرمز در آخر شب باعث می شود معده سخت مشغول هضم شود و به خواب رفتن برایتان دشوار شود ( گوشت قرمز بدترین تاثیر را دارد، اما خوردن گوشت مرغ و ماهی نیز تاثیر خود را دارد ).

لازم نیست همه پروتئین ها را کنار بگذارید، فقط مطمئن شوید از پروتئین بدون چربی و در اندازه کم استفاده می کنید، مانند یک لیوان ماست یا شیر.

غذاهای تند:

ادویه ها شاید دوای طیف وسیعی از بیماری ها باشد، اما وقتی آخر شب هوس خوردن غذایی به سرتان می زند، از سس و غذاهای تند دوری کنید.

غذاهای تند می توانند باعث ناراحتی معده می شوند، و مواد شیمیایی موجود در غذاهای تند می توانند باعث تحریک حواس شوند، و به خواب رفتن را سخت کنند.

وعده های بزرگ:

خوردن میان وعده ی آخر شب نباید تبدیل به یک وعده کامل غذایی شود. مجموع کالری این میان وعده را از 200 کالری پایین تر نگه دارید، تا موقع خواب دچار مشکل نشوید. با این کار همچنین قبل از خواب خیالتان راحت است که تمام تلاش روزتان را با یک پرخوری بی فکرانه در آخر شب به باد ندادید.

به جای غذاهای مضر چه غذایی بخوریم؟

خب حالا که فهمیدیم چه چیزهایی را نباید استفاده کنیم ، به جایشان چه غذایی بخوریم؟ وعده های کوچک و سبک هم هوس غذایی را آرام می کند، هم به خواب بهترتان کمک می کند.

برای مثال غذاهایی مانند غلات کامل، موز، شیر، نخود، آب آلبالو، دمنوش های آرامش بخش و انگور توصیه می شود.

نکته ی مهم

به یاد داشته باشید، محرومیت از خواب باعث تغییر ساختار ژنتیکی شما شده و بر شاخص توده بدنی تان (BMI) تاثیر می گذارد. بنابراین افزایش وزن را تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعات همچنین نشان داده اند که اجتناب از مصرف شام به کاهش وزن کمک نکرده و باعث می شود بدن شما به جای چربی بیشتر عضله را بسوزاند.

منبع: زندگی آنلاین

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 468938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟