ادویه ای برای خوش اخلاقی

محققان می‌گویند: دارچین در بهبود افت خلق و بالا بردن روحیه نقش بسزایی دارد. این متخصصان خاطرنشان کردند که مصرف روزانه نصف قاشق چایخوری دارچین، کلسترول خون را پایین می‌آورد و همچنین خاصیت ضدلختگی خون دارد. مصرف دارچین با عسل برای کاهش دردهای آرتروز مفید است و عملکرد حافظه و ذهن را نیز تقویت می‌کند.

استفاده از روش زیر باعث می‌شود که پس از دو هفته شاهد کاهش چشمگیر و مملوس قند خونتان باشید. دو عدد بامیه متوسط را شسته و انتهای آنها را جدا کنید. سپس از وسط به دو قطعه باریک برش دهید، دو قطعه بریده شده را درون یک لیوان آب بیندازید، روی لیوان را با درپوشی بپوشانید و در دمای طبیعی اتاق در طول شب نگه دارید. صبح زود پیش از صرف صبحانه دو قطعه بامیه را از لیوان خارج کرده و آب درون لیوان را بنوشید، این کار را به صورت روزانه انجام دهید، پس از دو هفته قندخونتان پایین می‌آید.

شیرینی هم نمک دارد

مصرف نمک تصفیه نشده موجب بروز عوارض گوارشی و مسمومیت می‌شود. نمک در غلات صبحانه‌ای و غذاهای آماده مثل کیک، شیرینی و پنیر به خصوص گوشت‌های فرآوری شده وجود دارد. گفتنی است میان وعده‌هایی مانند چیپس و پفک نیز منبع اصلی نمک می‌باشند. باید اشاره کنم که نمک باید تصفیه شده و یددار باشد. با «یددار» کردن نمک بیماری گواتر که در گذشته بیش از 90 درصد افراد کشور از آن رنج می‌‌بردند به کمتر از 10 درصد رسیده است.

محققان می‌گویند: دارچین در بهبود افت خلق و بالا بردن روحیه نقش بسزایی دارد. این متخصصان خاطرنشان کردند که مصرف روزانه نصف قاشق چایخوری دارچین، کلسترول خون را پایین می‌آورد و همچنین خاصیت ضدلختگی خون دارد. مصرف دارچین با عسل برای کاهش دردهای آرتروز مفید است و عملکرد حافظه و ذهن را نیز تقویت می‌کند.

شیر بخورید، تبخال نزنید

خوردن لبنیات به دلیل داشتن لیزین، ویتامین B و آهن سبب می‌شود که افراد دچار تبخال نشوند. البته این ویتامین‌ها در مواد دیگری از جمله سیب‌زمینی و کرفس نیز یافت می‌شود، اما درصد آن در لبنیات بیشتر است، به طور کلی تبخال هم به صورت ارثی و هم به صورت اکتسابی بر لب بسیاری از افراد ظاهر می‌شود که با درد و خونریزی موضعی وعفونت همراه است. پزشکان اعتقاد دارند، علاوه بر ارثی بودن، کمبود ویتامین B، آهن و لیزین و همچنین استرس، نگرانی، ترس، هیجان و تب شدید نیز سبب تبخال می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ظهور تبخال و همچنین درمان سریع‌تر آن، از شیر کم‌چرب استفاده کنید.

شکلات بخور، غم نخور

خندیدن، خوردن شکلات و مصرف مقداری ماهی در روز بر سطح «اندروفین‌ها» اثر مفید دارد و موجب تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری می‌شود.

باید اشاره داشت که «اندروفین‌ها» موادی شیمیایی هستند که برای انتقال‌های عصبی فعالیت می‌کنند. در واقع، این ماده شیمیایی موجب می‌شود افراد احساس خوبی داشته باشند، حتی یک پیاده‌روی کوتاه می‌تواند سطح این مواد را در بدن افزایش دهد. باید بگویم که خندیدن، خوردن شکلات و مصرف مقداری ماهی در روز نیز همین اثر را بر سطح این مواد مفید دارد و برای تقویت حافظه و قدرت یادگیری توصیه می‌شود. به افراد توصیه می‌شود شش تا هشت ساعت در شب خواب کافی داشته باشند و از دیر خوابیدن اجتناب کنند.

به این توصیه‌ها توجه کنید:

1- روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید 2- در بین غذا از نوشیدن آب بپرهیزید. 3- قبل از صرف غذا سالاد میل و از صرف نمک اضافه در غذا خودداری کنید 4- سعی کنید وعده‌های اصلی غذا (صبحانه، ناهار و شام) حذف نشود، زیرا در این صورت ناچار به ریزه‌خوای خواهید شد. 5- مصرف چای کمرنگ اما بدون قند و شکر، دو ساعت بعد از غذا مانعی ندارد 6- برای مصرف غذا از بشقاب‌های کوچک استفاده کنید 7- صرف غذا باید در کمال آرامش صورت گیرد و از عجله کردن خودداری کنید 8- در حالت‌های اضطراب و استرس غذا نخورید 9- وقت خود را به جای ریزه‌خواری با فعالیت پر کنید.

منبع: پارسینه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 463227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟