تقویت سیستم ایمنی بدن با پرطرفدارترین نوشیدنی دنیا

 چای سیاه یکی از بهترین نوشیدنی هایی است که علاوه بر کاهش احساس خستگی، می تواند سیستم دفاعی و ایمنی بدن شما را تقویت کند. این نوشیدنی خوش طعم و خوش عطر از دیرباز تا کنون، به دلیل خواص دارویی که دارد، در بسیاری از فرهنگ ها مورد توجه و محبوبیت قرار گرفته است. این نوشیدنی یک آنتی اکسیدان قوی، انرژی بخش و مدر است که طرفداران زیادی دارد.

در این مطلب با خواص چای سیاه در ترکیب با مواد طبیعی دیگر آشنا می شویم.

چای سیاه و لیمو :‌

ترکیب چای سیاه و لیمو، یکی از رایج ترین ترکیبات این نوشیدنی است و علاوه بر این که طعمی فوق العاده دارد، یک آنتی اکسیدان عالی است. چای سیاه به دلیل داشتن میزان آنتی اکسیدان بالا، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و سرعت فرایند پیری را کاهش می دهد. از طرفی، لیمو با دارا بودن ویتامین C، فرایند اکسیداسیون سلولی را به تاخیر می اندازد.

چای سیاه و نعنا :‌

این ترکیب خوش عطر و طعم، بهترین نوشیدنی برای هضم غذاست. با توجه به خواص رطوبتی و ضد التهابی این ترکیب، برای عملکرد بهتر سیستم گوارش بسیار توصیه می شود. گرچه، به طور کلی مصرف چای بلافاصله پس از وعده های غذایی به دلیل کاهش جذب آهن، توصیه نمی شود.

چای سیاه، عسل و دارچین :‌

چای سیاه در میان انواع چای، بیشترین میزان کافئین را دارد و محرک است. بنابراین، ذهن و بدن را فعال می کند و به هشیاری بیشتر کمک می کند. با این حال، اثر کافئین آن سریع و محدود است. بنابراین توصیه می کنیم ترکیب چای و دارچین و عسل را امتحان کنید، چون ضمن اینکه هر دو محرک هستند، اما بر سیستم عصبی تاثیری نمی گذارند. هر دوی این مواد طبیعی انرژی بخش هستند و از خستگی ذهنی و فیزیکی جلوگیری می کنند.

چای سیاه، زردچوبه و شیر نارگیل :

این ترکیب به ظاهر عجیب، باعث تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن شما می شود. همچنین با افزایش فعالیت متابولیسم، بدن را گرم می کند و از بروز انواع عفونت جلوگیری می کند. این نوشیدنی را گرم و سرد می توانید مصرف کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید.

چای سیاه و انیسون(بادیان رومی) :

اگر از رطوبت بالای بدن، تورم، جمع شدن مایعات در بافت های بدن و انواع التهاب رنج می برید، این نوشیدنی یک داروی فوق العاده است. این ترکیب علاوه بر داشتن طعم و عطر عالی، خاصیت دیورتیک دارد و باعث افزایش ادرار می شود که به دفع مایعات اضافی در بدن کمک زیادی می کند. موثر ترین زمان مصر این نوشیدنی قبل از صبحانه یا بین وعده های غذایی است. نوشیدن دو یا سه فنجان در روز، معجزه خواهد کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 460688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟