کاهش استرس با نسخه طب سنتی

متخصص طب سنتی با اشاره به راهکارهایی برای کاهش و درمان استرس، گفت: افزایش اعتقادات و توجه به مسائل معنوی در رفع و کاهش استرس و اضطراب بسیار مؤثر است.

 مهدی برهانی عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران ، در ارتباط با راهکارهایی از دیدگاه طب سنتی برای کاهش و کنترل استرس اظهار داشت: هر عاملی که در بدن به وقوع بپیوندد وابسته به یک سوء مزاج است و برای رفع آن باید موضوع را علت‌یابی کرد.

وی افزود: سوء مزاج صفراوی یا سوء مزاج گرم و خشک سبب به زود جوش آمدن افراد و بروز استرس و اضطراب در آنها می‌شود.

عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران ادامه داد: سوء مزاج سودا یا سوء مزاج سرد و خشک سبب بروز بیماری پیشرفته استرس و ادامه‌دار شدن این مشکل در فرد می‌شود که نیاز به درمان قوی و پاکسازی سودا در بدن داریم.

برهانی گفت: برای درمان و کنترل استرسی که ناشی از سوء مزاج صفراوی است مصرف خنک‌کننده‌هایی همچون عرق کاسنی و شاه‌تره توصیه می‌شود و برای استرس ناشی از سوء مزاج سودا ترکیباتی مانند عرق بیدمشک، گل‌گاوزبان و بهارنارنج می‌تواند مؤثر واقع شود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی کنونی افراد را نگران می‌کند و حمایت‌های مادی، اقتصادی و معنوی می‌تواند به شدت در کاهش استرس مؤثر باشد. همچنین پررنگ شدن سهم اعتقادات،‌ امید به زندگی را بیشتر کرده و از دیدگاه طب سنتی در کاهش استرس مؤثر است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟