باز شدن رگ های خونی با یک میوه پر خاصیت

مریم مراداف متخصص تغذیه گفت: آناناس برای افرادی که مبتلا به فشار خون هستند مفید است زیرا مصرف آن باعث باز شدن عروق خونی می‌شود.

یک متخصص تغذیه افزود: آناناس سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی مثل کلسیم، پتاسیم، فیبر و ویتامین‌های C و A است. علاوه بر آن چربی و کلسترول بسیار کمی دارد. آناناس کلر بالایی دارد و در تنظیم آب و الکترولیت در بدن کمک می‌کند.

وی گفت: آناناس غنی از منیزیم است، ماده معدنی که وجودش برای ساخت استخوان‌ها و ارتباط بافت‌ها ضروری است. آناناس هم باعث رشد استخوان‌ها در بدن جوانان و استحکام استخوان‌ها در پسران می‌شود. برای افراد دارای فشار‌ خون مناسب و باعث باز شدن رگ‌های خونی می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: آناناس خاصیت ضد التهاب دارد و در هضم غذا مؤثر است. آناناس دارای بروملین است. در میان هزاران مواد شناخته شده‌ای که در بروملین وجود دارد می‌توان به بهترین آنها که پروتئین سستئین است اشاره کرد که آنزیمی پروتئینی است و به هضم غذا کمک می‌کند. التهابات فراوان، ‌انعقاد خون و رشد بعضی از تومورها ممکن است بوسیله آنزیم بروملین موجود در آناناس کاهش یابد.

مراداف افزود: ویتامین C ، موجود در بدن آنتی اکسیدانی قابل حل در آب است که از قسمت‌های بدن که حاوی آب هستند در مقابل رادیکال‌های آزاد که سلول‌های طبیعی را از بین می‌برند محافظت می‌کند. ویتامین C ، برای عملکردهای سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است.

وی گفت: آناناس یک منبع عالی برای ماده معدنی منگنز است. منگنز موجود در آناناس برای رشد و تولید مثل و متابولیسم و تشکیل بافت پیوندی و عملکرد آنزیم‌ها مفید است. آناناس موجب بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: 100گرم از آناناس تازه 41 کیلو کالری انرژی دارد و 5/86 گرم آب دارد. 18 میلی‌گرم کلسیم دارد و به خاطر مواد مغذی دیگری مانند اسید فولیک که دارد. در تکثیر سلول‌ها بسیار مؤثر است. آناناس همچنین در تشکیل بافت پیوندی بدن مفید است.

مراداف اضافه کرد: آناناس تازه بهتر از آناناس کنسروی است زیرا حرارت باعث کاهش برخی از مواد تازه آناناس از جمله اسید فولیک شده و تأثیر منفی می‌گذارد. اسید فولیک در آناناس تازه 5‌میلی‌گرم و در آناناس کنسروی یک میلی‌گرم است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟