علائم کشنده ترین سرطانه زنانه!

آیا می دانید که تنها 1 درصد از زنان در سراسر دنیا با علائم سرطان تخمدان آشنا هستند؟

 بسیاری از زنان می دانند درد یا خون ریزی در زمان برقراری رابطه جنسی، رویدادی نادر احتمالاً غیر عادی است و ممکن است از علائم بیماری یا سرطان تخمدان باشد و باید پیگیری شود. اما، سرطان تخمدان، علائم شایع دیگری نیز دارد که اکثریت عظیمی از زنان در سراسر دنیا با آن آشنایی ندارند.

انجمن سرطان تخمدان بریتانیا، به تارگی با مطالعه و بررسی حدود 1000 زن به این نتیجه رسیده است که تنها 1 درصد از آن ها احساس نیاز به بیش از حد به دفع ادرار می تواند از علائم سرطان تخمدان باشد.

علاوه بر این، براساس این مطالعه مشخص شد که تنها یکی از 5 مراجعه درد شکمی می تواند علامت این بیماری باشد. همچنین تنها 3 درصد از زنان این مطالعه می دانستند که احساس سیری مدام می تواند از علائم این بیماری و تنها 21 درصد از آن ها می دانستند که وجود التهاب می تواند یکی از علائم این بیماری باشد.

سرطان تخمدان از این نظر بیماری دشواری است که ممکن است علائم و نشانه های آن طبیعی به نظر برسد. درد شکمی یا درد ناحیه لگن، افزایش اندازه شکم، نفخ مکرر و احساس سیری مداوم یا سیری زود هنگام،‌علائمی است که زنان گاهی با آن مواجه می شوند و زیاد جدی گرفته نمی شوند، در حالی که ممکن است مشکلات بهداشتی و سلامتی جدی در پی داشته باشد.

با این حال، روزانه سه زن جان خود را بر اثر این بیماری از دست می دهند و این نوع سرطان، یکی از مرگ بار ترین سرطان ها در میان زنان شناخته می شود.

 برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟