کبد عاشق این خوراکی های سم زداست

پرخوری، مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده یا سرخ شده، قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های زیست‌محیطی و استرس از جمله عواملی هستند که می‌توانند فشار کاری کبد را افزایش دهند.

امروزه غذاهای آماده و فرآوری شده به بخش اصلی رژیم غذایی افراد بسیاری مبدل شده است.پرخوری، مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده یا سرخ شده، قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های زیست‌محیطی و استرس از جمله عواملی هستند که می‌توانند فشار کاری کبد را افزایش دهند.

در گذر زمان، این شرایط می‌تواند ناتوانی کبد در ارائه عملکرد درست را به‌همراه داشته باشد و این اندام کلیدی در بدن انسان توانایی پردازش کارآمد سموم و چربی را از دست بدهد. همان گونه که برخی غذاها می‌توانند به کبد آسیب برسانند، برخی مواد غذایی نیز وجود دارند که برای پاکسازی کبد به‌صورت طبیعی و از طریق تقویت توانایی این اندام برای دفع سموم و مواد زاید کارایی دارند.

سبزی‌های چلیپایی

بروکلی و گل کلم از تولید آنزیم توسط کبد پشتیبانی می‌کند. این آنزیم‌های طبیعی عوامل بیماری‌زا و سموم دیگر را از بدن دفع می‌کنند و به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.

لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C است که به بدن در سنتز مواد سمی به ترکیباتی محلول در آب و دفع از طریق ادرار کمک می‌کند. نوشیدن آبلیموی تازه هنگام صبح می‌تواند عملکرد بهتر کبد را تحریک کند.

سبزی‌های برگدار سبز

سبزی‌های برگدار سبز یکی از متحدان قوی در پاکسازی کبد محسوب می‌شوند که می‌توانید آنها را به‌صورت خام، پخته یا عصاره مصرف کنید. سبزی‌های برگدار سبز سرشار از کلروفیل هستند و می‌توانند به جذب سموم از حریان خون کمک کنند.از بهترین گزینه‌ها در این زمینه می‌توان به برگ قاصدک، اسفناج، برگ خردل، و خیار چنبر تلخ اشاره کرد.

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر است که به تقویت توانایی‌های پاکسازی کبد کمک می‌کند. مصرف یک لیوان آب گریپ‌فروت تازه در روز می‌تواند تولید آنزیم‌های سم‌زدای کبد را افزایش دهد که به دفع عوامل بیماری‌زا و سموم دیگر از بدن کمک می‌کند.

سبزی‌های چلیپایی

بروکلی و گل کلم از تولید آنزیم توسط کبد پشتیبانی می‌کند. این آنزیم‌های طبیعی عوامل بیماری‌زا و سموم دیگر را از بدن دفع می‌کنند و به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.

لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C است که به بدن در سنتز مواد سمی به ترکیباتی محلول در آب و دفع از طریق ادرار کمک می‌کند. نوشیدن آبلیموی تازه هنگام صبح می‌تواند عملکرد بهتر کبد را تحریک کند.اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

کدخبر: 453075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟