کاهش چربی خون با یک حبه سیر

یکی از خواص سیر تاثیرگذاری آن در کاهش چربی خون و رقت خون است و علاوه بر آن به کاهش فشار خون نیز منجر می‌شود .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد به افرادی که با مصرف سیر دچار تپش قلب می‌شوند، توصیه کرد: طبع سیر با پختن از بین نمی‌رود لذا این افراد باید در مصرف سیر پخته نیز احتیاط کنند .

«سیر» گیاهی از راسته مارچوبه‌سانان از تیره نرگسیان و زیر تیره پیازیان و سرده سیر است که در سبد سبزیجات ایرانی‌ها از جایگاه خوبی برخوردار است و همیشه جایی در غذاهای ایرانی دارد .

این گیاه علاوه بر جایگاه خوبی که در غذاهای ایرانی دارد به دلیل خواص و ویژگی‌های قابل اهمیت خود، در طب سنتی نیز از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است .

«سید کاظم کاظمینی» متخصص طب ایرانی در مورد خواص سیر اظهار می‌کند: سیر، بادشکن و ضد عفونی‌کننده قابلی است و طبعی به شدت گرم و خشک دارد که شدت این طبع در هنگام پخت کم می‌شود .

وی افزود: یکی از خواص سیر تاثیرگذاری آن در کاهش چربی خون و رقت خون است و علاوه بر آن به کاهش فشار خون نیز منجر می‌شود .

این متخصص با اشاره به تاثیر سیر در تسهیل هضم غذا، بیان کرد: مصرف سیر تازه از سیر خشک بهتر است و خواص بیشتری را در بردارد .

کاظیمنی از تاثیر سرکه در کاهش مضرات سیر برای برخی افراد که در اثر مصرف ان دچار تپش قلب و افت فشار می‌شوند، خبر داد.

وی افزود: از نظر طب ایرانی درجه گرمی و خشکی سیر بسیار بالا است و برخی از افراد پس از خوردن آن دچار تپش قلب می‌شوند و این در حالی است که طبع سیر با پختن از بین نمی‌رود و این افراد باید در مصرف سیر پخته نیز احتیاط کنند .

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟