درمان های خانگی برای جای زخم و بخیه

1. رفع جای زخم و بخیه با ورق و ژل سیلیکونی

از تمام درمان های خانگی برای زخم ها، سیلیکون بیش ترین شواهدی را دارد که کارساز است. تعدادی از مطالعات در طول 20 سال گذشته تایید کرده اند که اعمال پوشش ورقه ای یا ژل می تواند به تدریج ظاهر جای زخم را بهبود بخشد. به گفته یکی از این مطالعات، نشان داده شده است که در طول سال ها ورقه و سیلیکون ثابت شده است ؛ یک بررسی نشان می دهد که پوشش های سیلیکونی، ظاهر آثار هایپرتروفیک را بهبود می بخشد.

یک مطالعه دیگر نشان داد که یک ژل سیلیکونی به اندازه پوشش های پوشش سیلیکونی در اثر کاهش اثر هایپرتروفیک و کلوئیدی موثر بوده است. براساس یک بررسی دیگر، ژل موضعی سیلیکون باعث بهبود زخم کلوئیدی و هایپرتروفیک شده است.

در بسیاری از فروشگاه ها، بدون نسخه، محصولات درمان جای زخم در دسترس هستند. پزشکان هم چنین ممکن است این درمان را پس از جراحی و یا کمک به تشکیل زخم بعد از جراحت تجویز کنند. سیلیکون دارای ریسک پایینی از عوارض جانبی است و معمولا برای استفاده آسان و بدون زحمت است اما اگر شرایط شما خاص است حتما با مشورت پزشک Doctor استفاده کنید.

2. آب پیاز برای حذف جای زخم و بخیه

یکی از درمان های طبیعی شناخته شده برای درمان زخم عصاره پیاز است. این عصاره به طور گسترده در محصولات جای زخمی که در فروشگاه های دارویی موجود هستند، در دسترس است.

برخی مطالعات نشان دادند که:

بعد از 4 هفته، جای زخم کمی نرم تر، صاف تر و بهتر می شود.

افرادی که از ژل عصاره پیاز استفاده کردند گزارش بهبود در بافت زخم، نرمی، قرمزی و ظاهر کلی پس از 4 هفته را دادند ؛ علی رغم این مطالعات، شواهدی در مورد عصاره پیاز وجود دارد. یک مطالعه نشان داد که عصاره پیاز بهتر از پماد سوختگی بر پایه روغنی در درمان زخم ها نیست.

وقتی پوست آسیب می بیند، بافت فیبری که به عنوان بافت زخم شناخته می شود، روی زخم برای ترمیم و محافظت از آن تشکیل می شود.این منجر به شکل گیری جای زخم می شود. شما می توانید جای زخم روی پوست خود را به خاطر تصادف، گزش حشرات، خراش، آکنه، سوختگی، آبله مرغان، واکسن، پرسینگ و واکسن به دست آورید. جای زخم در همه شکل ها و اندازه ها وجود دارد و می توانند بر ظاهر شما تاثیر بگذارند.

بدن انسان توانایی مراقبت از زخم ها را دارد و آن ها با زمان بهتر می شوند پس برای تسریع درمان می توانید داروهای خانگی را امتحان کنید. تمرکز درمان جای زخم، حمایت از رشد موثر سلول، به حداقل رساندن بافت زخم و ایجاد پوست سالم است.

3.آلوئه ورا برای درمان جای زخم و بخیه

پوشش سبز بیرونی برگ آلوئه ورا را کنار بگذارید و مواد ژلی اش را بیرون بیاورید.

ژل را روی جای زخم خود بمالید و با حرکات دایره ای آن را ماساژ Massage دهید و آن را حدود 30 دقیقه بگذارید بماند و سپس بشویید.

ژل آلوئه ورا را دو بار به صورت روزانه بمالید.

نکته: ژل آلوئه ورا را روی زخم های باز اعمال نکنید و فقط روی جای زخم و بخیه اعمال کنید.

4.از بین بردن جای زخم و بخیه روغن نارگیل

مقداری روغن نارگیل را گرم کنید و روغن گرم را روی کف دست خود قرار دهید و آن را به مدت 5-10 دقیقه روی منطقه آسیب دیده ماساژ دهید.

بگذارید حداقل 1 ساعت بماند تا پوست، روغن را جذب کند ؛ برای بهترین نتیجه 2-4 بار در روز این روند را تکرار کنید.

5.روغن ویتامین E برای رفع جای زخم و بخیه

کپسول های ویتامین E را باز کنید تا روغن آن را بردارید و روغن را روی زخم بزنید و به آرامی به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید.

بگذارید 15-20 دقیقه بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید ؛ این کار را چندین بار در روز انجام دهید.

توجه داشته باشید: این را در قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنید چون روغن ویتامین E ممکن است باعث واکنش آلرژیکی در برخی افراد شود.

6. درمان جای زخم و بخیه با روغن زیتون

کمی روغن زیتون را گرم کنید به منطقه آسیب دیده بمالید و با استفاده از حرکات دایره ای کوچک و آرام آن را ماساژ دهید. 30 دقیقه صبر کنید، سپس روغن را با یک دستمال تمیز پاک کنید.

شما هم چنین می توانید روغن را یک شب بر روی پوست خود رها کنید.گزینه دیگر این است که کمی روغن اسطوخودوس را با روغن زیتون مخلوط کنید، و آن را روی پوست بزنید و برای چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. بگذارید 20-30 دقیقه بماند، سپس با آب ولرم بشویید.هر کدام از این درمان ها را چندین بار در روز تکرار کنید تا نتیجه دل خواه را به دست آورید.

7.لیمو موثر برای محو کردن جای زخم و بخیه

کمی آب لیمو را روی پوست بمالید. آن هایی که پوست حساسی دارند می توانند عصاره لیمو را با مقادیر مساوی گلاب و یا روغن ویتامین E رقیق کنند و سپس روی جای زخم اعمال کنند.

10 دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب گرم بشویید و هر روز تکرار کنید تا جای زخم محو شود.

توجه داشته باشید: همان طور که لیمو می تواند پوست شما را حساس کند، از بیرون رفتن به آفتاب بلافاصله بعد از استفاده خودداری کنید.

8.درمان معجزه آسای جای زخم و بخیه با عسل

مقداری عسل را روی زخم بزنید، آن را با بانداژ بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد، آن را با آب گرم بشویید. هر روز قبل از رفتن به خواب این کار را تکرار کنید.

گزینه دیگر آن است که با مقادیر برابری عسل و شکر کریستالی را باهم مخلوط کنید. آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و برای چند دقیقه به آرامی مالش دهید. سپس با آب گرم بشورید، خشک کنید و سپس مرطوب کننده بزنید.

یک یا دو بار در هفته از این درمان استفاده کنید.

9.سرکه سیب بهترین درمان جای زخم و بخیه

مقادیر مساوی از سرکه سیب را با آب مخلوط کنید. یک تکه پنبه در آن فرو کنید و آن را روی جای زخم بزنید. به مدت 5 دقیقه بگذارید بماند و سپس آن را با آب بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید. متناوبا، یک راه دیگر با 2 قاشق سوپ خوری سرکه سیب، 2/3 فنجان آب و 1 قاشق چای خوری عسل آماده کنید. این مخلوط را روی زخم بزنید، 30 دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را یک بار انجام دهید.

10.حذف جای زخم و بخیه با کره کاکائو

یک قاشق از کره کاکایو را روی زخم خود بمالید و با استفاده از حرکات دایره ای به آرامی آن را ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید.

هر روز این کار را تکرار کنید تا جای زخم محو شود.

11.ناپدید شدن جای زخم و بخیه با روغن درخت چای

4 قطره روغن درخت چای را به 2 قاشق سوپ خوری آب اضافه کنید. از این محلول رقیق شده برای شستن ناحیه آسیب دیده 2-3 بار در روز استفاده کنید. متناوبا، 2-3 قطره روغن درخت چای را به یک قاشق چای خوری روغن بادام اضافه کنید. آن را روی زخم بزنید، 30 دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب گرم بشویید.

هر روز از این روش درمانی استفاده کنید.

نکته: هیچ وقت از روغن درخت چای رقیق نشده استفاده نکنید. همچنین، اگر از این روغن برای اولین بار استفاده می کنید، حتما تست را انجام دهید.

12.چوب صندل به رفع جای زخم و بخیه کمک می کند

مقدار مساوی از روغن چوب صندل و هر روغن حاملی که دوست دارید، با هم مخلوط کنید. آن را با یک تکه پنبه روی جای زخم خود بزنید. بگذارید حدود 30 دقیقه بماند، سپس با آب گرم آن را آبکشی کنید و این درمان را دو بار در روز تکرار کنید.

گزینه دیگر این است که یک قاشق چای خوری از پودر چوب صندل را با گلاب یا شیر مخلوط کرده تا خمیری درست شود. خمیر را روی زخم خود بزنید و به آرامی آن را بمالید و بگذارید یک ساعت بماند و سپس آن را با آب سرد بشورید.این کار را یک بار در روز انجام دهید.

13.محو کردن جای زخم و بخیه با چای سبز

چای سبز دم کنید، بگذارید خنک شود و سپس آن را در یک جای زخم جدید با استفاده از یک پنبه تمیز بمالید و به آرامی ماساژ دهید.زمانی که به طور منظم استفاده می شود، اندازه جای زخم را کاهش می دهد.

14.قرص آسپرین برای رفع جای زخم و بخیه

1-2 قرص آسپیرین را خرد کنید، به اندازه کافی آب اضافه کنید، تا خمیری را بسازید و آن را دو بار در روز روی زخم اعمال کنید.

15.درمان قطعی جای زخم و بخیه با خمیر دندان

شما هم چنین می توانید خمیر دندان سفید را برای کمک به محو کردن زخم ها استفاده کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟