درمان کبد چرب با 5 ماده غذایی

1. زنجبیل

استفاده از مواد غذایی که دارای فیبر بالایی هستند علاوه بر اینکه به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و از بروز بیماری‌های گوارشی جلوگیری می‌کند باعث سم‌زدایی بدن می‌شود. زنجبیل از دسته موادی است که کمک بسیاری به سلامت گوارش می‌کند. می‌توانید برش‌های زنجبیل را در چایی یا آب بجوشانید و آن را بنوشید. به جز این گزینه می‌توانید زنجبیل را به خوراک‌ها و سوپ‌هایتان اضافه کنید و نوش جان کنید.

2. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین دارای مقادیر بالای پتاسیم است. از مزایای پتاسیم می‌توان به تصفیه کبد اشاره کرد. سیب زمینی شیرین دارای مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و پتاسیم است. یک عدد سیب زمینی دارای 700 میلی گرم پتاسیم، ویتامین سی، ویتامین دی و ویتامین ب 6 است. همچنین مقادیر زیادی آهن و منیزیم در این ماده غذایی وجود دارد. قند موجود در سیب زمینی شیرین به آرامی وارد جریان خون می‌شود به همین دلیل باعث تغییر ناگهانی قند خون نمی‌شود. سیب زمینی شیرین طعم خوبی دارد و به راحتی می‌توانید غذاهای خوشمزه فراوانی با آن درست کنید.

3. موز

موز هم مانند سیب زمینی شیرین دارای مقادیر بالایی از پتاسیم است به همین دلیل از موز به عنوان تصفیه کننده کبد یاد می‌کنند. موز علاوه بر سم زدایی به هضم غذا هم کمک می‌کند.

4. زردچوبه

زردچوبه به دلیل داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان از ادویه‌های بسیار ارزشمند است. از این ادویه برای درمان خانگی بیماری کبد چرب استفاده می‌کنند. این ماده غذایی علاوه بر درمان کبد چرب توانایی پیشگیری از بروز این بیماری را هم دارد. مطالعات در مورد زردچوبه همچنان ادامه دارد.

زردچوبه به هضم غذا، به خصوص چربی‌ها در بدن کمک می‌کند به همین دلیل از تجمع چربی در کبد جلوگیری می‌کند. این ادویه مانند موز و سیب زمینی شیرین دارای قدرت سم زدایی است.

5. سبزیجات خام

تحقیقات نشان داده ترکیبات طبیعی موجود در سبزیجات، میوه‌ها و گیاهان برای درمان بیماری کبد چرب مفید هستند. به همین دلیل لازم است این مواد غذایی را به رژیم غذاییتان اضافه کنید.

یکی از راه‌های مناسب برای اینکه از خواص سبزیجات بهره مند شوید این است که آب آن‌ها را بگیرید. به کمک آب سبزیجات و میوه‌ها می‌توانید تا بخشی از آسیب‌های وارد شده به کبد را جبران کنید. برای این کار می‌توانید از کلم پیچ، کاهو، گل کلم، کلم بروکلی و کرفس استفاده کنید.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 428475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟