ترفندهای سفتی پوست بعد از لاغری

غذاهایی را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید که خاصیت الاستیسیته را به پوستتان برگردانند

بعضی غذاها می‌توانند حالت ارتجاعی به پوست بدهند و این کار را با تولید کلاژن انجام می‌دهند. پس به خوراکی‌ها و غذاهایی نیاز دارید که حاوی ویتامین‌های C، K، E، به همراه روی و سلنیوم باشند. بعضی از منابع خوب این دسته از ویتامین‌ها و مواد معدنی، ماهی، دانه‌های گیاهی، آجیل و حبوبات هستند.

هیدراته بمانید

برای اینکه پوست شما مجدداً حالت ارتجاعی و انعطاف خود را به دست بیاورد؛ مهم است که آب کافی به بدن برسانید، آن هم همیشه! یک یا دو لیتر آب به صورت روزانه مصرف کنید و پس از آن متوجه خواهید شد که همین راهکار به ظاهر ساده، تأثیرات شگرفی بر پوست شما خواهد گذاشت.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

اشعه‌ی یو وی یا همان فرابنفش خورشید و نیز نورهایی که برای برنزه کردن پوست در مراکز زیبایی استفاده می‌شوند در کنار زیبایی موقتی که ایجاد می‌کنند مضراتی هم دارند، یکی از آن‌ها این است که باعث افتادگی و شل شدن پوست می‌شوند. پس، از چنین کارهای زیبایی بپرهیزید و همواره از ضدآفتاب‌های مناسب پوستتان استفاده کنید؛ در برابر نور خورشید، دست‌های خود را نیز بپوشانید. در نظر داشته باشید که حتی اگر هوا ابری است به این معنا نیست که نور خورشید آسیبی به پوست شما نمی‌رساند.

بعضی غذاها می‌توانند حالت ارتجاعی به پوست بدهند و این کار را با تولید کلاژن انجام می‌دهند. پس به خوراکی‌ها و غذاهایی نیاز دارید که حاوی ویتامین‌های C، K، E، به همراه روی و سلنیوم باشند. بعضی از منابع خوب این دسته از ویتامین‌ها و مواد معدنی، ماهی، دانه‌های گیاهی، آجیل و حبوبات هستند

ماهیچه‌ها را رها نکنید

مهم است که پس از کاهش وزن و افتادگی پوست، ماهیچه‌ها را تقویت کنید. بدانید که شل شدن پوست به دلیل شل شدن ماهیچه‌های زیر پوست اتفاق می‌افتد. پس اگر وزن زیادی از دست داده‌اید، به این معناست که توده‌ی ماهیچه‌ای خود را از دست داده‌اید. بهتر است از برنامه‌های باشگاه‌های ورزشی غافل نشوید و برای تقویت ماهیچه‌های خود اقدام کنید و ماهیچه بسازید. به این شکل فضاهای خالی که زمانی متعلق به چربی‌های پوست بوده و در اثر کاهش وزن به وجود آمده است را به تدریج با ماهیچه پر می‌کنید.

لایه‌برداری و کیسه کردن پوست؛ سنتی ولی کارساز

این دو راهکار نیز پوست را سفت می‌کند چه به صورت خشک با برس‌های مخصوص چه به صورت خیس که حالت کیسه کشی می‌شود. این کار باعث افزایش گردش خون شده و رشد سلول‌های پوستی جدید را سرعت می‌بخشد.

ماساژ را دست کم نگیرید

ماساژ بدن، گردش و جریان خون را افزایش می‌دهد و به این شکل حالت ارتجاعی پوست را ارتقا می‌دهد؛ بنابراین از این راه کار ساده غافل نباشید و خود را به دست ماساژورهای حرفه‌ای بسپارید.

بدن را چرب کنید

برای افزایش سفتی پوست و جلوگیری از شل شدگی و افتادگی آن، بدن را با روغن کاکائو یا شیا هر روز ماساژ Massage دهید. این کار باعث افزایش رطوبت پوست هم می‌شود و پوست را براق و درخشنده می‌کند. به این شکل جان تازه‌ای به پوستتان بدهید و از لطافت آن لذت ببرید.

پروتئین مصرف کنید

پروتئین‌ها به ماهیچه‌های شما کمک می‌کنند تا دوباره ساخته شوند و سبب بازگشت حالت ارتجاعی پوست شوند. خوراکی‌هایی مانند کباب ترکی و غذاهای حاوی گوشت مرغ و ماهی باید در فهرست غذاهای شما باشند.

روغن‌های طبیعی را دریابید

همان‌طور که مصرف آب روزانه بر سلامت و حالت پوست اثر بسیار زیادی می‌گذارد، آب‌رسانی به پوست از بیرون نیز مهم و مؤثر است. مناطقی از پوست که دچار افتادگی شده است، هر روز با روغن‌هایی مانند، روغن بادام، روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن جوجوبا یا محصولات مشابه، آب رسانی کنید. با استفاده از این روغن‌ها مدت طولانی‌تری رطوبت را بر روی پوست نگه می‌دارید و به سفتی آن کمک می‌کنید.

غذاهای خام، دوست پوست شما

افزودن خوراکی‌های خام به رژیم غذایی‌تان باعث افزایش ویتامین‌ها و مواد معدنی شود که هر روز از طریق خوراکی‌ها به بدن وارد می‌شوند و باعث سفتی و ارتجاعی ماندن پوست می‌شوند. میوه‌های خام و سبزیجات، مواد مغذی بیشتری نسبت به غذاهای پخته دارند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟