درمان چربی خون بالا با این گزینه های خوراکی

برای چربی خون بالا چی بخوریم؟

 اگر پزشک Doctor به شما می گوید اختلال چربی دارید یا چربی خون بالا دارید؛ بدان معنی است که سطح کلسترول کم چرب، چربی های تری گلیسیرید یا هر دو، دارای سطح بالایی هستند. در صورتی که سطح چربی خون بالا باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستید.

درمان چربی بالا خون

برای اینکه بدانید اختلال چربی چیست، باید ابتدا درباره کلسترول بدانید. دو نوع کلسترول در بدن ما وجود دارد که عبارتند از لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL).

لیپوپروتئین با چگالی کم که گاهی اوقات به عنوان “کلسترول بد” هم نامیده می شود، توسط بدن ساخته شده و همچنین بدن، این لیپوپرتئین را از غذاهای غنی از کلسترول مانند گوشت قرمز و محصولات لبنی هم جذب بدن می کند. این کلسترول، می تواند با سایر چربی ها و مواد موجود در خون شما ترکیب شود و باعث ایجاد انسداد در شریان ها شود.

کلسترول بد می تواند جریان خون شما را کاهش داده و باعث مشکلات جدی مانند بیماری های قلبی، حمله قلبی یا سکته مغزی شود. به دلیل اثرات بالقوه آن، پزشکان سطح پایین تر LDL (کلسترول بد) را توصیه می کنند.

کلسترول بالا

HDL، یا همان لیپوپروتئین با چگالی بالا که گاهی اوقات به عنوان “کلسترول خوب” هم شناخته شده است، اثر محافظتی بر روی قلب Heart شما دارد. این نوع کلسترول، کلسترول مضر را از شریان ها انتقال می دهد. پزشکان معمولا توصیه می کنند که سطح بالاتری از HDL کلسترول را داشته باشید.

تری گلیسیرید هم نوعی چربی است که بیشتر از مواد غذایی مصرف می کنید. علاوه بر این، بدن هم کالری اضافی را برای ذخیره سازی، به چربی تبدیل می کند. برخی از تری گلیسیرید ها برای عملکرد برخی سلول ها ضروری هستند، اما تری گلیسیرید بیش از حد، ناسالم است. همانند کلسترول بد، سطوح پایین تری گلیسیرید ،سالم تراست.

مصرف سیر خام، سبزیجاتی مانند کاهو و میوه هایی مانند گلابی، پرتقال، گریپ فروت و سیب برای کاهش چربی خون مفید هستند.

چربی خون نرمال چند است؟

به طور کلی می توان گفت که چربی خون در کل بدن وجود دارد و در حقیقت بدن انسان برای سوخت و ساز کلی به چربی نیاز دارد. اما میزان چربی خون باید در حد نرمال باشد و بالاتر از آن خطرناک است. در صورتی که چربی خون از حد طبیعی آن بیشتر باشد، در دیواره رگ ها جمع شده و نوعی پلاک ایجاد می کند.

عوارض چربی خون بالا

همین پلاک ها می توانند به مرور رگ ها را مسدود کنند. در صورت انسداد، رگ های مهمی که خون را به قلب می رسانند، خطر حمله قلبی برای فرد به وجود می آورند. میزان طبیعی چربی خون در حدود 200 میلی گرم در دسی لیتر است. بنابراین دقت داشته باشید که سطح چربی خون شما به سطح پر خطر نرسد. چربی خون بالا همیشه مضر است.

علامت چربی خون در آزمایش و شرایط آزمایش چربی خون؟

لیپید خون (کلسترول و تری گلیسیرید) با یک آزمایش ساده اندازه گیری می شود. پرستار یا پزشک، نمونه ای از خون می گیرد. در صورتی که اندازه گیری سطح تری گلیسیرید هم مد نظر باشد، 12 ساعت پیش از آزمایش خون به جز آب آشامیدنی نباید چیزی بخورید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزئیات تکان دهنده از حادثه تروریستی اهواز / تک تیرانداز از دستور فرمانده اش سرپیچی کرد +فیلم

صحنه وحشتناک درگیری مرد مسلح با پرنده فروش های اهواز زیر پل کارون + فیلم

چهره واقعی شیما قابل تحمل نبود!

عجیب ترین سنگ قبر با عکس سلفی یک دختر! + عکس

پیام قاتل ملکه زیبایی عراق او را لو داد + عکس و جزئیات

عزرائیل حریف رقیه خاتون نشد!

جاسوسانی که عکس قالیشویی «تورقوزآباد» را به اسرائیل فروختند! + فیلم و عکس

ازدواج پنهانی در اتاق مدیر / منیژه داخل شرکت به حجله رفت !

این ابر سمی در آسمان جولان می دهد! + عکس

ایران این تروریست ها را نقره داغ کرده است؟ + عکس

دار زدن مرد متاهل بخاطر دختر 14 ساله در تهران!

این مردان ایرانی بدبخت ترین انسان های روی زمین!

فیلم تکان دهنده از فروش عجیب سیب زمینی با 4 مشت خاک! + فیلم

 

کدخبر: 420251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟