این ویتامین دیابت را کنترل می کند

ویتامین D نه تنها برای سلامت استخوان ها مفید است بلکه می تواند ریسک دیابت نوع۲ را کاهش داده و به کنترل بهتر دیابت نوع۱ کمک کند.

 ویتامین D که معمولا به عنوان ویتامین نورخورشید شناخته می شود در پوست ما در واکنش به نور مستقیم خورشید ایجاد می شود و برای جذب کلسیم، رشد سلولی، عملکرد ماهیچه ها، مقابله با عفونت ها و کاهش التهاب ضروری است.

مطالعات نشان داده اند ویتامین D علاوه بر حفظ سلامت استخوان ها برای کاهش ریسک ابتلا به دیابت هم مفید است. فایده ویتامین D در کاهش التهاب منجر به تاثیر آن در کاهش ریسک دیابت می شود.

بیماری دیابت یک بیماری التهابی است که در واکنش به میزان قند خون بالا بدن، اعضای حیاتی بدن ملتهب می شوند. محققان عنوان می کنند گیرنده ویتامین D یک تنظیم کننده مهم هم در زمینه التهاب و هم در مورد بقاء سلول های بتا است.

در دیابت نوع۱، سلول های بتا که انسولین ترشخ می کنند آسیب دیده یا از بین می روند. اما ویتامین D می تواند در بقاء سلول های D نقش داشته و تا حدودی موجب بهبود آنها شوند.

طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا، هر چقدر میزان ویتامن D خون بالاتر باشد، ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ کمتر خواهد بود. یک مطالعه سه ساله بر روی ۲۰۳۹ فرد دارای میزان بالا قندخون نشان داد به ازای افزایش هر ۵ ng/mL در میزان ویتامین D خون، ریسک ابتلا به دیابت تا ۸ درصد کاهش می یابد.

محققان دریافته اند یک ترکیب خاص موسوم به iBRD۹ موجب تقویت فعالیت گیرنده های ویتامین D به هنگام پیوند با مولکول های ویتامین D می شود. این ترکیب دارای تاثیر حفاظتی بر سلول های بتا است.

تحقیقات نشان می دهد دریافت میزان کافی ویتامین D از طریق نورخورشید یا رژیم غذایی می تواند به کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ کمک کرده و همچنین روند تولید انسولین در دیابت نوع۱ را بهبود بخشد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

این زن شیرازی جلوی دوربین کار وحشتناکی کرد! + جزییات

شیطنت های زن همسایه بچه های محل را جذب خود کرد!

مریم 18 ساله 80 هزار تومان می گرفت و کار تهرانی ها را راه می انداخت! + فیلم گفتگو

جزئیات آتش زدن 2 مأمور شهرداری در اهواز!

دوقلوهایی که در یک روز متولد و کشته شدند! +عکس

«حسین» بعد از 15 روز بعد از تولد همه را شوکه کرد! + عکس

سردار قلابی پسرمُرده اش راهم شهید مدافع حرم جا می زد!/عجیب ترین دروغ ها!+تصویر

زن خیانتکار با پسر شوهرش همخوابی عاشقانه می کرد +عکس

سیمین برای یک سرپناه تن فروشی می کرد!

اعدام میثم و 5 مرد مخوف در مشهد + عکس

عکس جنازه مردی برهنه با دستی در گچ! / این آبادانی کیست؟! + جزییات

دختری در سن بلوغ در خانه شیطانی شان ایدز گرفت! !+عکس

 

کدخبر: 408495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟